..: České dráhy začínají nasazovat vozy pořízené v Rakousku :..

ČD Bmz od ÖBB, České Velenice, foto: Michal Šimek Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.

Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.

Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 18.10.2011 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ikkyu 
24.10.2011 (14:11)  
Když jsem byl předloni v Řecku, tak v Litochoru je nádraží úplně v polích a u něj dost velké parkoviště (bylo celkem zaplněné). Pravděpodobně tam lidi dojíždí do práce dál (Soluň je cca 80 km) a autem se jenom přibližují k hlavní trati. Možná jsou parkoviště u nádraží hlavních tratí přínosnější než lokálka. Může být pohodlnější dojet si 15 autem než se trmácet půl hodiny šukafonem, navíc u nádraží lokálky taky nebydlí každý. Netvrdím, že to tak je vždycky, ale za zvážení to stojí.
registrovaný uživatel M 
21.10.2011 (19:50)  
SYN - nejaky pokles celkoveho vykonu samozrejme nepopiram (nelze jej poprit) a popisuju to v tom "konskem" priklade - celkem ten majitel prijde o tech 10 tisic.
Vliv na vykon na zbylych tratich, pripadne vliv na celkovy vykon bez ohledu na zpusob dopravy, je pouhou spekulaci. Neexistuje duvod, proc by vykon na hlavni trati mel (zakonite) poklesnou. Naopak je docela oduvodneny predpoklad, ze nahrazenim jednoho druhu navozne dopravy za druhy lze usetrit nejake prostredky. Tyto pak lze pouzit napriklad na dalsi rozvoj a timto oslovit dalsi zakazniky a docilit tak
a) stejny vykon, nizsi naklady (nebo)
b) vyssi vykon, stejne naklady

Toto samozrejme za podminky, ze regionalni autobus je vhodnejsi a predevsim levnejsi, nez regionalni (napr. Plzen-CB neni v tomto smyslu regionalni) vlak. No ale tohle je vlastne taky hloupost a vlak je levnejsi, operativnejsi a celkove lepsi.
registrovaný uživatel M 
21.10.2011 (19:35)  
Promarněný náskok spočívá v tom, že lidé u nás byli zvyklí jezdit veřejnou dopravou daleko víc, než ve stejné době obyvatelé Západní Evropy. - Lide byli taky zvykli jezdit k mori do NDR. Byl to ale opravdu ZVYK a to co chteli? No, jeden rika promarnena sance, druhy vyuzita sance....

babilon - A jsi rekl, na B jsi ale zapomnel. Svycari maji i skvelou silnicni sit (a o jedno auto se tam taky nedeli deset rodin...)

KK - takova otazka. Fungovat budou jenom hlavni trate. Vedlejsi se zavrou a "svozy" z vesnice budou provadet A6, 5er a lepsi a tohle bude zdarma. Mas pocit, ze to povede k snizeni poctu lidi na hlavni trati? Asi ne, ze? Takze pro tu hlavni trat je zcela nepodstatne, cim se navazi lidi na trat hlavni. Pokud to bude efektivni zpusob, tak to klidne muze byt i trakarema a naopak, pokud to nebude system, tak nepomuze ani sebelepsi vlak. Ale to asi neni diskuse, ze? Ve skutecnosti je to tak, ze pokud z diry do lhoty nepojede vlak, tak ze lhoty do Prahy nepojede vlakem nikdo. Pochopil jsem to dobre?
registrovaný uživatel SYN 
21.10.2011 (18:45)  
KK: ale jako hodnotící kritérium ten celkový dopravní výkon OPRAVDU nijak nevylepšíte tím že lokálky zavřete... to byste pouze vylepšil jakousi "poměrnou výkonnost na 1km trati" nebo tak něco (nevím zda se nějaké podobné kriterium používá). Takže pokud se Petr budvar domnívá že zvýšení výkonnosti britské železnice je pouze "početním trikem" ve kterém hlavní roli hraje zavírání tratí a krácení celkové délky sítě tak se mýlí. Ba dokonce částečně odporuje to zvýšení výkonu i tomu co tu píšete Vy, čili že (hustá) síť lokálek je nutnou podmínkou vysokého přepravního výkonu. Nejdu tak daleko abych tvrdil že ty přípoje na hlavní trati nepomáhají, to ne, ale jaksi evidentně nejsou kritické, vysoké počty cestujících lze zdá se dosáhnout i jinak, počítám že hustota a rychlost dopravy na hlavních tratích (a odhaduju že též celková "ucpanost" silnic) s tím má hodně co do činění...

Jen pro větší jednoznačnost - hlavní tratě k výkonům přispívají hodně (hodně osobokilometrů), vedlejší tratě poměrně málo (málo osobokilometrů), nicméně zrušením kterékoliv trati dojde (pokud se ostatní podmínky nemění) jedině ke snížení celkového výkonu, spor může být jen o to o kolik (jestli "jen" o to kolik osob tam jezdilo nebo ještě o víc díky menšímu počtu přípojů na hlavní tratě).
registrovaný uživatel Kakov 
21.10.2011 (12:37)  
M: tvuj priklad bohuzel dost pokulhava, protoze

a) pokud chci opravdu jen zavodit, prodej jednoho kone neomezi moznosti zavodit druhemu koni

b) pokud chci zavodit nejn dnes, ale i za nekolik let, musim kone take chovat, pak potrebuji nutne i ty kone, kteri nevyhravaji,

na zeleznici to funguje podobne jako v B, pokud zrusis lokalky, poklesne pocet cestujicich na hlavni trati....

proto to neni tak jednoduche, jak si to predstavujes ty, ale jak te znam, tobe stejne o seriozni debatu nejde
21.10.2011 (9:26)  
V cem spociva ten promarneny naskok? Ze pomerne znacne vzrostla zivotni uroven a koupeschopnost obyvatelstva?
Švýcaři asi musejí být hodně chudí, když jich tolik jezdí vlakem. :-) Promarněný náskok spočívá v tom, že železnice stagnovala, zatímco dostupnost a kvalita silnic rostla.
registrovaný uživatel PPP 
21.10.2011 (9:14)  
M: Vy jste opravdu mistrem taktu. Mé tvrzení je stupidní, hm... Ale k věci. Promarněný náskok spočívá v tom, že lidé u nás byli zvyklí jezdit veřejnou dopravou daleko víc, než ve stejné době obyvatelé Západní Evropy. A my, místo abychom se poučili z chyb našich vyspělejších sousedů a začali se snažit efektivně lidi ve veřejné dopravě udržet, rezignovali jsme na to a v opojení nově nabyté svobody jsme dělali stejné chyby, jako západ někdy v sedmdesátých letech. Je to o to smutnější, že jsme nejenom viděli, kam naše kroky povedou, ale také jsme měli dost inspirace, co s tím dělat, včetně znalosti účinnosti jednotlivých postupů. Ale ne, my jsme si vždycky museli na všechno přijít sami.
registrovaný uživatel M 
21.10.2011 (2:15)  
Hlavne by to byl udaj uplne o nicem (ke vsemu s rusenim trati by toto cislo rostlo). Kdyz budu mit jakoze dva dostihovy kone, z nichz jeden kazdy rok vyhraje 5 dostihu a vyhraje milion a druhy kazdy rok bude jednou paty a vyhraje 10 tisic, tak sice zbavenim se toho druhyho prijdu o fantastickych 10 tisic na vyhrach rocne, jenze jinymi slovy o jedno procento tech vyher. O zisku ani nemluve. Protoze usetrim za zradlo, tak ten prvni bude mit vetsi porce a vetsi staj (jo, tohle uz je blbost:) a vyhraje 6x, cili dalsich 200K na vyhrach.
Ale jasne, protoze ta pomala herka je milacek dcery, ktera na nej neda dopustit, tak si ho porad drzim, ackoliv je to iracionalni a tim, ze mam dva kone nic pozitivniho z hlediska byznysu neziskam. Rekl bych docela peknej primer, vcetne "duvodu", proc mit druhyho kone, ne?:-)

Mimochodem, statistika, o kolik za L40Y klesl pocet parnich lokomotiv by nebyla? Podle mne je to taky strasny. Tolik jich tady bylo a ted nic. Jasna znamka upadku!!

Jo a... V cem spociva ten promarneny naskok? Ze pomerne znacne vzrostla zivotni uroven a koupeschopnost obyvatelstva? Tak to snad, abysme v tom promarnovani skoncili, ne? Je to nemene stupidni tvrzeni, jakoze vynalez kola znicil nadeje lidstva na zdravi vyvoj, protoze postupne prestalo chodit, ale vozit se (a zaostale regiony, kam se kolo dostalo pozdeji si udrzovalo naskok!)
registrovaný uživatel PPP 
21.10.2011 (0:16)  
Petr Budvar: Obávám se, že jste to nepochopil. Přepravní výkon je (pokud vím) definován jako součin počtu cestujících a průměrné délky cesty, resp. jako součet délky cest všech cestujících. Délka dopravní sítě v jeho výpočtu přímo nefiguruje, ale samozřejmě platí v hrubých rysech, že každý kilometr dopravní sítě který ubyde způsobí (za podmínky, že byl aspoň jednou projet) nějaký pokles přepravního výkonu. Nárůst přepravního výkonu nelze dosáhnout prostou redukcí sítě.

To, co naznačujete, by byl jakýsi ukazatel typu "přepravní výkon na kilometr provozované tratě", který ale nepoužil nikdo v této diskusi ani v žádném jiném zdroji, na ktrý jsem dosud narazil.

Mimochodem gratuluji k "aktuálnosti" zdroje, ale tohle je naštěstí jedna z mála věcí, které se na dráze od roku 1947 nezměnily ;-)
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
20.10.2011 (23:43)  
Výborně, snad tomu rozumím. Jestli jsem dobře pochopil výkon přepravy popsaný v ročence ČSD za rok 1947. Počet kusů x krát km vzdálenost. Je-li síť hustá s méně využitými úseky jeví se celý systém méně efektivní než vyseknutí několika "výkonných" tratí. Vyhrává ten, co ponechá jen hlavní tratě a zbytek "pod úrovní" (v osmdesátých letech úroveň možná odborně stanovili dle špatných nálad, resp. stavu klimakteria železné lady, nebo podobně zásadními argumenty) bez skrupulí zprivatizuje do šrotu. Je to +/- tak?
  1 2 3 4 5 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko