Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.
Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.
Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Vliv na vykon na zbylych tratich, pripadne vliv na celkovy vykon bez ohledu na zpusob dopravy, je pouhou spekulaci. Neexistuje duvod, proc by vykon na hlavni trati mel (zakonite) poklesnou. Naopak je docela oduvodneny predpoklad, ze nahrazenim jednoho druhu navozne dopravy za druhy lze usetrit nejake prostredky. Tyto pak lze pouzit napriklad na dalsi rozvoj a timto oslovit dalsi zakazniky a docilit tak
a) stejny vykon, nizsi naklady (nebo)
b) vyssi vykon, stejne naklady
Toto samozrejme za podminky, ze regionalni autobus je vhodnejsi a predevsim levnejsi, nez regionalni (napr. Plzen-CB neni v tomto smyslu regionalni) vlak. No ale tohle je vlastne taky hloupost a vlak je levnejsi, operativnejsi a celkove lepsi.
babilon - A jsi rekl, na B jsi ale zapomnel. Svycari maji i skvelou silnicni sit (a o jedno auto se tam taky nedeli deset rodin...)
KK - takova otazka. Fungovat budou jenom hlavni trate. Vedlejsi se zavrou a "svozy" z vesnice budou provadet A6, 5er a lepsi a tohle bude zdarma. Mas pocit, ze to povede k snizeni poctu lidi na hlavni trati? Asi ne, ze? Takze pro tu hlavni trat je zcela nepodstatne, cim se navazi lidi na trat hlavni. Pokud to bude efektivni zpusob, tak to klidne muze byt i trakarema a naopak, pokud to nebude system, tak nepomuze ani sebelepsi vlak. Ale to asi neni diskuse, ze? Ve skutecnosti je to tak, ze pokud z diry do lhoty nepojede vlak, tak ze lhoty do Prahy nepojede vlakem nikdo. Pochopil jsem to dobre?
Jen pro větší jednoznačnost - hlavní tratě k výkonům přispívají hodně (hodně osobokilometrů), vedlejší tratě poměrně málo (málo osobokilometrů), nicméně zrušením kterékoliv trati dojde (pokud se ostatní podmínky nemění) jedině ke snížení celkového výkonu, spor může být jen o to o kolik (jestli "jen" o to kolik osob tam jezdilo nebo ještě o víc díky menšímu počtu přípojů na hlavní tratě).
a) pokud chci opravdu jen zavodit, prodej jednoho kone neomezi moznosti zavodit druhemu koni
b) pokud chci zavodit nejn dnes, ale i za nekolik let, musim kone take chovat, pak potrebuji nutne i ty kone, kteri nevyhravaji,
na zeleznici to funguje podobne jako v B, pokud zrusis lokalky, poklesne pocet cestujicich na hlavni trati....
proto to neni tak jednoduche, jak si to predstavujes ty, ale jak te znam, tobe stejne o seriozni debatu nejde
Švýcaři asi musejí být hodně chudí, když jich tolik jezdí vlakem. :-) Promarněný náskok spočívá v tom, že železnice stagnovala, zatímco dostupnost a kvalita silnic rostla.
Ale jasne, protoze ta pomala herka je milacek dcery, ktera na nej neda dopustit, tak si ho porad drzim, ackoliv je to iracionalni a tim, ze mam dva kone nic pozitivniho z hlediska byznysu neziskam. Rekl bych docela peknej primer, vcetne "duvodu", proc mit druhyho kone, ne?:-)
Mimochodem, statistika, o kolik za L40Y klesl pocet parnich lokomotiv by nebyla? Podle mne je to taky strasny. Tolik jich tady bylo a ted nic. Jasna znamka upadku!!
Jo a... V cem spociva ten promarneny naskok? Ze pomerne znacne vzrostla zivotni uroven a koupeschopnost obyvatelstva? Tak to snad, abysme v tom promarnovani skoncili, ne? Je to nemene stupidni tvrzeni, jakoze vynalez kola znicil nadeje lidstva na zdravi vyvoj, protoze postupne prestalo chodit, ale vozit se (a zaostale regiony, kam se kolo dostalo pozdeji si udrzovalo naskok!)
To, co naznačujete, by byl jakýsi ukazatel typu "přepravní výkon na kilometr provozované tratě", který ale nepoužil nikdo v této diskusi ani v žádném jiném zdroji, na ktrý jsem dosud narazil.
Mimochodem gratuluji k "aktuálnosti" zdroje, ale tohle je naštěstí jedna z mála věcí, které se na dráze od roku 1947 nezměnily ;-)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
