Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.
Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.
Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
Potrefené husy se poznaly (ozvaly)... Odkud jsou vycucány ony úúúžasné nárůsty cestujících v GB? Z nějakého jejich konzervativního předvolebního plátku? Věřil bych tomu, každá liška si chválí ocas, zvlášt v případě privatizace za každou cenu. To se pak leckdy vydává podařená zlodějina za úspěch. Shrnutí: Pokud se domníváte, že "záchrana" železnice v ČR spočívá v blbém opsání Britského modelu, pak nemá cenu diskutovat, hraní si na "trh bez přívlastku" funguje třeba u banánů, nebo vložek. Jsem spíše pro jiný model, založený na kooperaci a spravedlivém rozdělení oblastí, přepravních proudů, pokud je více seriozních provozovatelů - někdo tu psal o Švajcu, ale jejich systém (na rozdíl od zřejmě bezezbytku perfektní Británie) neznám.
A že v jiných oborech tomu tak není. Jestli vám to vadí, jsme nezjistili
Tak tenhle zrovna k věci není. A nemohu dávat plus příspěvkům, kde jsem urážen nadávkami. A hodnotím také zajímavost příspěvku. To se nesmí ?
Jiné obory jsou mi v tuto chvíli jedno-srovnávat neporovnatelné mi vadí.
Měl jsem za to, že diskuse a komentáře na zelpage jsou korektní.
Bohužel jsou tu někteří, kteří budou neustále vyvracet již vysvětlené a odbočovat od tématu, aby měli pocit tzv. věčného kverulanta neboli "mám ve všem pravdu".
Jen jsem napsal svůj názor a nehodlám jej neustále vysvětlovat a opakovat, abych ještě schytával urážky.
To už jiná diskusní fóra jsou korektnější. Takže si tu pište o pečivu a telefonech místo k věci a myslete si, že jste nejchytřejší.
Já Vám to vyvracet nebudu, když to nechápete či nechcete chápat. Udělejte si tady z toho internetové smetiště a žumpu, jestli Vám to admini dovolí.
Dále již radši nic nepíšu, protože kdybych napsal, že genocida, války, vraždění je špatné, tak mi to tu začnou někteří vyvracet, že je to třeba a že je to normální vývoj....je mi z toho smutno, ale co nadělám, vlaky mám odjakživa rád, chtěl jsem být strojvedoucím...mějte se hezky...tedy Ti, kdo to stojíte. A promiňte mi to malé odbočení od tématu.
Ale to kua neni diskriminace, to neni vubec nic. To je, ze mas smulu a natrefis na spatneho pracovnika, ktery nedela dobre svoji praci. Postradam ale jakoukoliv souvislost s cimkoliv. Tedy vyjma toho, ze vsichni lide v jakekoliv firme nepracuji stejne dobre. Jestli tohle melo byt vysledkem tohoto objevu, tak gratuluji, je skutecne kolosalni...
Pokud je to ale tak, ze plosne vsichni pokladni neco delaji spatne, ze plosne to jednou prodaji tak nebo onak, jestli je zrovna licha nebo suda minuta, tak ano, potom je neco spatne...
Stejny narok maji vsichni. Jestli si to nekdo vykrici nebo jestli ma vic casu, to je JEHO vec. Narok ale maji vsichni. Nebo jsem snad diskriminovanej, kdyz jdu ve ctyri odpoledne do pekarny a tam maji kulovy, protoze to prodali tem, co prisli, kdyz ja jsem hluboce spal?
Nejak jsme to nebyli "my", kdo se snazi argumentovat, ze to neni nic jako diskriminace, ale ze je to zcela bezne, normalni a obvykle kdekoliv, takze neni zadny duvod, proc by zeleznice mela byt vyjimkou. Protoze paralelni vesmir dosud nebyl dostatecne objeven, tak bohuzel nemuzeme davat priklady z "druhe" zeleznice, ale z jinych oboru.
Ten, co vola pres internet musi splnit jedinou podminku - musi vedet, jak na to. Tot vse. pokud tohle jiny clovek nevi, tak ackoliv muzou byt ve stejne mistnosti a v ruce drzet stejny telefon, tak bude kazdy volat za uplne jine penize. Ale ano, kazdy ma takovy tarif, jaky chce. A kazdy ma takovou jizdenku, jak chce. Takze o co jde, pane diskriminovany?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.