..: České dráhy snížily ceny akčních jízdenek na vybraných relacích :..

In–karta s novým designem (od 13. 12. 2009), foto: České dráhy Praha — České dráhy od pondělí mění ceny akčních jízdenek SporoTiket Česko na vybraných relacích z Prahy, např. do Hradce Králové, Ostravy či Zlína. Tah je všeobecně vnímám jako reakce na zahájení provozu konkurenčního projektu IC RegioJet mezi Prahou a Havířovem. Po nedávném rozšíření v nasazování stevardek začaly dráhy v Praze a Ostravě nabízet cestujícím s jakoukoli jízdenkou nad 200 kilometrů nápoj zdarma a tuto službu chystají dále rozšiřovat například do Brna a Olomouce. Ve čtvrtek 29. září pak přišly se snížením cen na hlavních tazích a začíná tak defacto cenová válka mezi Českými drahami a RegioJetem. Dráhy od pondělí 3. října další z akcí ČD Promo. Bude platit na více relacích, samozřejmě z Prahy do Ostravy, ale také například do Brna, Olomouce či Hradce Králové. Zlevněny budou také jízdenky SporoTiket.

Zatímco obyčejné jízdné mezi Prahou a Ostravou vyjde na 438 korun, resp. 329 korun se slevou IN 25, jízdenky ČD Promo pro trasu Praha - Ostrava budou k dostání na dobu neurčitou za základní cenu 295 korun. Držitelé In-karet mají možnost zakoupit zlevněnou variantu za 265 korun; ještě levnější varianta pro cestující do 26 let bude stát 200 korun. RegioJet nabízí na internetu akční jízdné pro držitele tzv. Kreditových jízdenky za 230 korun. Zlevněny budou rovněž některé relace jízdenek SporoTiket mezi Prahou a Moravou. Zklamaní však mohou být držitelé zákaznických karet. S aplikací IN 25 u jízdenky ČD Promo ušetří cestující pouze na cestě z Prahy do Ostravy přibližně 10 procent (30 korun), na trase z hlaního města do Pardubic to pak vychází pouze na 10 korun. Držitelům karty IN 50 se nabídka nevyplatí vůbec, stejně jako naprostá většina jízdenek SporoTiket, naopak se přestává vyplácet i vlastnictví této slevové aplikace.

Pro relaci Praha - Ostrava se SporoTiket bez In-karty snížil z 310 korun na 230 korun pro všechny cenové úrovně, zákaznický pak stojí 220 korun. Při uplatnění tarifu IN 50 koupí cestující jízdenku nejlevněji, za 216 korun, ale aby se mu proti SporoTiketům koupě této poměrně drahé slevy vyplatila, musel by mezi Prahou a Ostravou cestovat minimálně obden/denně (pro cestující nad 26 let). Výhodou naopak je možnost koupě levné jízdenky i v den odjezdu a nejlepší cenu získá na veškeré trasy obsluhované vlaky ČD. SporoTikety lze zakoupit pouze v předprodeji a cena byla snížena jen pro vybrané relace.

Zdroje: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 3.10.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
03.10.2011 (15:48)  
FRK: já si teda tipnu. Před krizí se šuškalo, že to je půl milionu + bonusy, za Fischera si měli všichni hlavouni sundat 20%. Takže tipuju 400k/měsíčně + bonusy :-)

A ty bonusy odhaduju na 4 měsíční platy ročně (ano, jsem neskromný, leč naše veřejná sféra mě nutí vyslovit podobné číslo)
03.10.2011 (14:47)  
Holt některří lidé nevědí co je konkurenční boj...
No spíše někdo neví, co je monopol...:-)

Pokud tu máme "moudrý" stát, který nechá soukromníka jen tak (tj. zcela neregulovaně) jezdit tam, kde jezdí státní dorpavce, tak se nemůžete divit této reakci.
Ano, přesně....
03.10.2011 (14:39)  
České dráhy stále naříkají a myslím si, že budou i nadále naříkat, že nemají peníze a nyní po nástupu prozatím lehké konkurence, se mohou skoro přetrhnout v aktivitách a změnám dopravného směrem dolů. Kde na to při uváděném bídném finančním stavu najednou perou prostředky?
Skoro si myslím, že někdo v minulosti jak na ČD, tak na MD, neuváděl pravdivá čísla.
K platům manažerů:
České dráhy jsou sice a.s., ale v plném vlastnictví státu. Když státní správě nevadí tak vysoké platy vedoucích pracovníků, tedy managmentu, tak tady s tím na ŽP asi nic neuděláme. Jen pro zamyšlení: Nový ředitel ČT bude brát jen 200 tisíc korun a další příplatky budou adekvátní jeho pracovním výsledkům. Kolik bere pan Žaluda? Já to vím, ale neřeknu, aby si mohl nějaký diskutující tipnout.
FRK
03.10.2011 (14:21)  
No pokud považujete nižší tržby za "výhodu" .. výhody ČD týkající se denodenních zákazníků v traťových jízdenkách ;-)
03.10.2011 (14:14)  
V relaci Praha--Ostrava podle mě dnes neplatí, že nižší ceny mohou přinést větší tržby.

Dokud jezdily jen ČD, tak jste měl pravdu. Ale právě teď, po vyjetí RJ, snížení cen může Českým drahám vyšší tržby přinést (samozřejmě v porovnání se situací, kdyby nezaregovaly nijak).
03.10.2011 (13:49)  
Sim: V relaci Praha--Ostrava podle mě dnes neplatí, že nižší ceny mohou přinést větší tržby. Není totiž prakticky odkud brát nové cestující, kteří by ty nové tržby přinesli. Zbývá tak přetahovat se o ten samý, neměnný balík cestujících za cenu klesající ziskovosti. Autobusy totiž v této relaci prakticky nikdo nejezdí a aby lidé přesedlali z IAD do vlaku, musly by ty ceny být vyloženě dumpingové (a stejně by se ještě našlo dost takových, kteří by zůstali věrni svému autu).
03.10.2011 (13:47)  
Co je to ksakru za přístup u státního dopravce, že snižuje ceny pouze tam, kde je konkurence?

Pokud tu máme "moudrý" stát, který nechá soukromníka jen tak (tj. zcela neregulovaně) jezdit tam, kde jezdí státní dorpavce, tak se nemůžete divit této reakci. V Německu by to takhle neudělali. Sice na některých tratích jezdí DB i soukromník (např. Alex) zároveň, ale aby se vytloukali vlastníma akčníma cenama, to fakt ne.
registrovaný uživatel Sim 
03.10.2011 (13:14)  
Martyss > tohle neni veci dopravce, ale objednavatele - pokud CD snizi cenu nekde, kde doposud byly oficialne ve ztrate (aby tekly penize treba na provoz "vydelecneho" potemkina), logicky by mela dalsim krokem objednavatele byt redukce dotaci i na ostatni spoje se stejnym charakterem. A razem by si mile CD rozmyslely, zda se podbizet na jedne lince.

Ono totiz, je tu jedna pomerne podstatna zalezitost - nizsi ceny muzou (a pravdepodobne se tak stane) zvysit trzby, ovsem aby to zvysilo zisk, to uz musi byt doprovazeno i dalsimi kroky - zejmena zvysenim efektivity uvnitr firmy. A pokud "absolutni hodnota snazeni se" bude u 100 zakazniku za 200 stejna, jako u 200 zakazniku za 100, v konecnem dusledku to bude znamenat zhorseni sluzeb, byt to bude za polovinu ceny.

Zjednodusene receno... zlevnit ano, ale samo o sobe to nikoho nespasi, spis naopak.
03.10.2011 (13:06)  
Martyss:na ránu jsi tak leda Ty, svejma řečma. Holt některří lidé nevědí co je konkurenční boj...
03.10.2011 (13:01)  
Já bych ještě doplnil výhody ČD týkající se denodenních zákazníků v traťových jízdenkách. Doufám, že se nedožiju za stávajích cenových pravidel provozování pravidelných spojů u RJ Pha-Ústí, Pha-Pce, Pha-ČB bez možnosti využít ČD, protože si dokážu představit, že tenhle scénář nebude z finančního hlediska pro RJ možný.
Jako majitel celoroční IN100(ingold) se mi vyplatí (dnes a možná i v budoucnu) jezdit do zaměstnání s ČD, s RJ to bude zřejmě finančně o něčem jiném, protože nevím jaké jsou plány RJ s traťovými jízdenkami na měsíc,půlrok apod.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko