Praha — České dráhy od pondělí mění ceny akčních jízdenek SporoTiket Česko na vybraných relacích z Prahy, např. do Hradce Králové, Ostravy či Zlína. Tah je všeobecně vnímám jako reakce na zahájení provozu konkurenčního projektu IC RegioJet mezi Prahou a Havířovem. Po nedávném rozšíření v nasazování stevardek začaly dráhy v Praze a Ostravě nabízet cestujícím s jakoukoli jízdenkou nad 200 kilometrů nápoj zdarma a tuto službu chystají dále rozšiřovat například do Brna a Olomouce. Ve čtvrtek 29. září pak přišly se snížením cen na hlavních tazích a začíná tak defacto cenová válka mezi Českými drahami a RegioJetem. Dráhy od pondělí 3. října další z akcí ČD Promo. Bude platit na více relacích, samozřejmě z Prahy do Ostravy, ale také například do Brna, Olomouce či Hradce Králové. Zlevněny budou také jízdenky SporoTiket.
Zatímco obyčejné jízdné mezi Prahou a Ostravou vyjde na 438 korun, resp. 329 korun se slevou IN 25, jízdenky ČD Promo pro trasu Praha - Ostrava budou k dostání na dobu neurčitou za základní cenu 295 korun. Držitelé In-karet mají možnost zakoupit zlevněnou variantu za 265 korun; ještě levnější varianta pro cestující do 26 let bude stát 200 korun. RegioJet nabízí na internetu akční jízdné pro držitele tzv. Kreditových jízdenky za 230 korun. Zlevněny budou rovněž některé relace jízdenek SporoTiket mezi Prahou a Moravou. Zklamaní však mohou být držitelé zákaznických karet. S aplikací IN 25 u jízdenky ČD Promo ušetří cestující pouze na cestě z Prahy do Ostravy přibližně 10 procent (30 korun), na trase z hlaního města do Pardubic to pak vychází pouze na 10 korun. Držitelům karty IN 50 se nabídka nevyplatí vůbec, stejně jako naprostá většina jízdenek SporoTiket, naopak se přestává vyplácet i vlastnictví této slevové aplikace.
Pro relaci Praha - Ostrava se SporoTiket bez In-karty snížil z 310 korun na 230 korun pro všechny cenové úrovně, zákaznický pak stojí 220 korun. Při uplatnění tarifu IN 50 koupí cestující jízdenku nejlevněji, za 216 korun, ale aby se mu proti SporoTiketům koupě této poměrně drahé slevy vyplatila, musel by mezi Prahou a Ostravou cestovat minimálně obden/denně (pro cestující nad 26 let). Výhodou naopak je možnost koupě levné jízdenky i v den odjezdu a nejlepší cenu získá na veškeré trasy obsluhované vlaky ČD. SporoTikety lze zakoupit pouze v předprodeji a cena byla snížena jen pro vybrané relace.
Zdroje: České dráhy

Stát žádné konkrétní hodnoty jízdného nedefinuje. Zdražit tak, abych se z mínusu dostal do mírného plusu, se smí.
http://www.leovlaky.cz/files/images/Dotovane_velka.jpg
No a prave v tu chvili se tu muze objevit konkurencni nabidka (klidne od fialovych, nemusi to byt nutne jen zluti a modri), ze ten stavajici rozsah vykonu odjezdi za stavajici nabidku, nebo dokonce za snizenou - a pokud CD nedokazi svoje vnitrni vydaje zredukovat, maji smulu. Bud o tu linku prijdou, nebo budou v minusu. Zdrazit jizdne nad uroven definovanou statem nesmi.
Cely ten pruser statem vlastnenyho monopolu je ten, ze kdyz to nahodou nevyjde, figurky typu Zaluda nebo Blazek to nejen nebudou muset platit ze sveho, ale naopak, jeste dostanou zlaty padak a jako bonus nejakou trafiku - vzdyt oni se tak snazili nabidnout lidem "to nejlepsi" (, co ukapne z penezovodu).
Ostatně i na tý relaci Praha-Ostrava je rentabilní jen nejvyšší vrstva expresní dopravy, obyčejný rychlíky, spěšňáky a osobáky pro obsluhu mezilehlých sídlech do rentability za současnýho jízdnýho nedostanete a taky se do nich Jančura necpe. Takže pokud tuhle trať měly ČD placenou jako celek a ta výhodnější vrstva jim odpadne, budou muset za ten zbytek chtít víc, ať už od eráru nebo od pasantů. Tak to prostě je, nehledě na PR.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
