Berlín/Brno — Německý koncern Deutsche Bahn potvrdil, že hledá partnera pro provoz vlaků EuroCity mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. V současnosti jím je dopravce České dráhy. Ty také počítají s tím, že na linku nasadí poptávané jednotky Siemens Viaggio Comfort. Spolupráci zatím nemají jistou – Německé dráhy vybírají z více nabídek. Již dřívě pro deník E15 dementovaly, že DB má s ČD podepsané memorandum pro nasazení nových souprav na EC-linku do Hamburku. Dnes jsou ještě konkrétnější: "Kromě Českých drah jednáme také se společností RegioJet a obě nabídky jsou velmi zajímavé," vysvětluje pro magazín ŽelPage aktuální stav Stefan Tontsch z koncernu DB. Ve hře tak jsou nejen "modré railjety", ale i žluté vozy z vagonky Astra Arad či možný pronájem vozové garnitury RegioJetu. DB ale detaily nechává stranou a bude s oběma partnery do konce roku o možnostech jednat.
Zdroj: DB Konzern, E15
A samozrejme je pravda, ze ak pojde RJ na Zilinu (alebo KE) tak to skor bude robit sam. Ale nebude to mat dotovane.
Error404, nepredpokladám, že by súkromný dopravca podnikajúci v ŽOD aj v ČR, aj v SR išiel robiť spoločný biznis s ČD alebo ZSSK. Liberalizácia môže znamenať aj to, že napr. celú linku Žilina - Praha bude voziť len ČD alebo len ZSSK, alebo len RJ (tj. aj v medzištátnej preprave, resp. preprave medzi 2 rôznymi objednávateľmi sa dá prevádzkovateľ tendrovať).
Ku kvalite vozidiel - lepšie čisté revitalizované B (ČD) ako špinavý rekonštruovaný Bmeer (ZSSK) s nefunkčnou klímou. Žabomyšie vojny o tom, že toto je EC a toto je len Ex a toto sú IC/EC vozne a toto len Ex/R sú smiešne. Podstatou by malo byť poskytovanie, čo možno najlepšej kvality služieb všade a prémiovosť IC/EC podčiarknutá absolútne nezmyselnými prípatkami by mala patriť na smetisko dejín. Ale toto šotoobec na čele so ZSSK nikdy nepochopí.
chio: A kde som napisal ze radsej redsi CP? Druha vec je ze vlak moze jazdit aj kazdych 15 minut, ak to bude napr. kozenka tak sa ti na to ludia vybodnu a pojdu autom. Dolezita je aj kvantita aj kvalita. Jedno nestaci.
A ku kvalite: radšej raz za dve hodiny v Bmee ako raz za deň v Bmpeer. Aj keď viem, že šotoušstvo to vidí inak a čím obskúrnejší a redší CP, tým lepšie.
ano, jsou "pod trhem", jinak se jim rika "sedi operatori". proc? protoze nesplnuji parametry normalniho virtuala - tedy operatora, kteryho si najdes treba na googlu, a pres net si bez jakychkoliv doporuceni, registraci, ci jinych chujovin objednas SIM-kartu, soupnes ji do mobilu, dobijes kredit a volas - o XX% levnejc, nez u "klasickeho" operatora...
zkus se mrknout na giffgaff.com, jeho sluzeb vyuzivam ja. myslis, ze ti nekdo v CR nabidne stejny sluzby za prezentovany ceny?? tezko. a tomu se rika virtualni operator. jede na siti O2, je verejny a dostupny kazdemu. Makro CR asi kazdemu dostupny nebude, soudim ja...
Hovoril som o vlakoch kategorii IC a EC. Samozrejme, v buducnosti by som radsej videl keby tieto vlaky zacali prevadzkovat ako EC s vyssiou kvalitou. Nech to robi RegioJet, ZSSK, alebo aj ta spominana Majka z Gurunu, to uz mi je fakt jedno.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.