Berlín/Brno — Německý koncern Deutsche Bahn potvrdil, že hledá partnera pro provoz vlaků EuroCity mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. V současnosti jím je dopravce České dráhy. Ty také počítají s tím, že na linku nasadí poptávané jednotky Siemens Viaggio Comfort. Spolupráci zatím nemají jistou – Německé dráhy vybírají z více nabídek. Již dřívě pro deník E15 dementovaly, že DB má s ČD podepsané memorandum pro nasazení nových souprav na EC-linku do Hamburku. Dnes jsou ještě konkrétnější: "Kromě Českých drah jednáme také se společností RegioJet a obě nabídky jsou velmi zajímavé," vysvětluje pro magazín ŽelPage aktuální stav Stefan Tontsch z koncernu DB. Ve hře tak jsou nejen "modré railjety", ale i žluté vozy z vagonky Astra Arad či možný pronájem vozové garnitury RegioJetu. DB ale detaily nechává stranou a bude s oběma partnery do konce roku o možnostech jednat.
Zdroj: DB Konzern, E15
Suma sumárum...až na to, že u nás fungují společnosti, které nejsou oficielně zastřešeny holdingem, v obou zemích funguje vše odděleně, dokonce při zběžném pohledu na mě DB AG (holding) působí více strukturovaně s daleko více činnostmi oddělenými jedna od druhé (dodavatel energií, údržba, správa budov,....). Což já jako laik (byť s drobnými zkušenostmi v business-u) vidím jako daleko průhlednější a pružnější - například pro dodávky služeb a zboží (energie) pro soukromé dopravce.
A pokud se velmi nepletu, tak obdobně fungují ÖBB, navíc tam bylo oddělené vlastnictví vozidel (mám na mysli ÖBB Trakzion) - jen si nejsem jist, jestli se toto už nezměnilo.
Rybizek - no, dokonce (nevedel jsem to). Mimochodem nemecky ridic ve mne vyvolava takovy nejaky pocit, ze Nemci (DB) ma pocit, ze podradne prace (stewardky) muzou delat i hloupe levne Cesky, ale tu zodpovednou praci (ridic) jim dat nelze, to muze delat jenom spolehlivy Nemec. A kdo nekdy byl v zamestnani, kde byl sefem idiot, ktery tu funkci mel jenom kvuli tomu, ze byl cizinec (a tim padem byl automaticky dokonalej), tak at si hodi kamenem...
2) I jídelák ÖBB je v současnosti nejlepší jak kvaliti, tak cenou a v neposlední řadě ochotou personálu. JLV zvedly kvalitu ale i ceny - jsou na čele pelotonu na trase.
souhlasim s Vámi vystihl jste to dobře, jen poznamenám pro jiné (věřím, že Vy osobně jste si toho plně vědom), je to jen názor a odhad,tedy nelze brát jako bernou minci, že skutečně k odkoupení dojde...
A) Buď tam můžu jít sám a mít obrovské riziko, že z vloženého kapitálu nevytřískám ani ťuk (přece jen, je to penetrovaný trh, kde se příliš nedá válčit cenou, spíše odlišením se). Sečteno podtrženo, velké investice s velmi nejistým výsledkem, která může pod managementem klidně i podřezat větev, kdyby se zrovna objevila jiná drobná lapálie v tu samou dobu. Zrovna v Německu, kde sedí ti samí strejcové v dozorčích radách firem se státním podílem velmi často dlouhá léta, to asi nebude ono.
B) Rozjedu to s partnerem, který to potáhne provozně a já tomu dám prakticky jen značku a jakmile se ukáže, že to šlape, tak ho koupím. Už trochu vidím do jeho struktury, vím jaká je to firemní kultura, finančně o něm taky vím víc, než kdybych koukal zvenčí. Je to akvizice, bude se to mnohem víc medializovat a je to prakticky bez práce. V rámci vnitřních reorganizací struktury se pak takováhle nově koupená firma postará akcionářům a dozorčí radě o zábavu klidně na příští 2-3 roky. A oni aspoň nebudou mít roupy mě odvolávat, pokud jim nedám jiný důvod.
Pokud jsem firma, která má dost cash na účtu a dobrý přístup k úvěrování (což státní systémová firma velikosti a renomé DB má, krize nekrize), nebudu asi dlouho váhat a zvolím B.
Muselo by ale platit:
1. podnikající subjekt vyvíjí POUZE činnost železniční doprava, veškeré ostatní aktivity jsou v jiných firmách ve skupině.
2. finančák drasticky hlídá princip tržního odstupu mezi subjekty ve skupině, tj. to, že veškeré finanční závazky podniku jsou nastavené tak, aby odpovídaly tržním cenám (neboli prosté a důkladné vyžadování §196a ObchZ, které dnes a denně firmy ochcávají a stát dělá, jako by se nechumelilo).
Ono totiž těžko zavádět liberalizaci tam, kde pravidla hry odpovídají džungli. Přitom by zrovna tohle nemusel být problém - když to jde v telekomunikacích, plynárenství či elektroenergetice, není jediný důvod, proč by to nešlo na železnici. Je to jen v detailech odlišná infrastruktura, ale rámcově to lze provozovat zcela nediskriminativně přinejmenším stejně efektivně, jako dnes.
ano tak to přesně dělají už ted u busu do norimberka stewardky jsou češky (osobně jednu znam)řidič je němec
Bude-li RJ schopen poskytnou kvalitu srovnatelnou/lepší než je poskytována dnes (nejen co se týče vozového parku, ale i služeb), nevidím důvod, proč by to jezdit neměl. Srovnání s leteckou dopravou není na škodu. Z Prahy do bodu B se dostanete se třeba pěti různými společnostmi a ne všechny jsou na stejné lince konkurenty. Je to poměrně inspirativní koncept.
A ač nerad (kdysi jsem mu hodně fandil), tak pendolino je dnes postarší vlak, který by důstojněji reprezentoval na trati, kde lze jeho schopností lépe využít, než ježdění po "narovnaném" koridoru do Ostravy. Chápu ale ČD, které jeho rychlost chápou jakosvůj poslední trumf. Zrušení či snížení rezervačního poplatku chápu jako záležitost blízké budoucnosti.
A pokud jde o spolupráci DB s RJ, nikterak zásadně by mne nezaskočila a včerejší dvě zprávy by něco takového naznačovaly.
ËDIT: Drahý M, až budeš mít někdy chuť, zvu Tě za tvoje názory na drink, většinou píšeš tak, že bych se podepsal i krví :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.