Berlín/Brno — Německý koncern Deutsche Bahn potvrdil, že hledá partnera pro provoz vlaků EuroCity mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. V současnosti jím je dopravce České dráhy. Ty také počítají s tím, že na linku nasadí poptávané jednotky Siemens Viaggio Comfort. Spolupráci zatím nemají jistou – Německé dráhy vybírají z více nabídek. Již dřívě pro deník E15 dementovaly, že DB má s ČD podepsané memorandum pro nasazení nových souprav na EC-linku do Hamburku. Dnes jsou ještě konkrétnější: "Kromě Českých drah jednáme také se společností RegioJet a obě nabídky jsou velmi zajímavé," vysvětluje pro magazín ŽelPage aktuální stav Stefan Tontsch z koncernu DB. Ve hře tak jsou nejen "modré railjety", ale i žluté vozy z vagonky Astra Arad či možný pronájem vozové garnitury RegioJetu. DB ale detaily nechává stranou a bude s oběma partnery do konce roku o možnostech jednat.
Zdroj: DB Konzern, E15
Ak RJ spusti vlaky Praha - Zilina casom aj vo vacsej frekvencii ako ten jeden par denne tak pre ZSSK je to urcite lepsi partner ako CD.
Tady "nespomínaš" Expresy, ale EC? Mluvíš o Žilině, ne? A tam jezdí od nás jen Expresy. A podle věty, "kiež by.." vyplývá, že ZSSK jsou na tom hrozně biti.
- Ale ja riesim EC vlaky, nie expresy, z diskusie to dost dobre vyplyva. Nikde som tiez nenapisal ze ZSSK posiela do CR "famozne" vozne. Dokonca som vobec nespominal co ZSSK posiela do CR.
- Tak potom to nebol Jesenius, ako som napisal, nebol som si isty. Som si ale 100% isty ze to nebol vozen CD ani ZSSK.
A nic nacionalistickýho do toho netahám. Ty jsi napsal, že ZSSK sem posílá "famózní" vozy oproti ČD. Jen jsem ti vysvětlil, jak, že v kvalitě vozu ČD a ZSSK si můžou podat tak maximálně ruku...
Off Topic:
...Přitom by zrovna tohle nemusel být problém - když to jde v telekomunikacích...
obavam se, ze zrovna v telekomunikacich regulace funguje presne opacne, nez by mela: tedy ve prospech oligopolu tri velkych hracu na trhu: Vodafone, T-Mobile a O2.
CR je snad jedina zeme v Evrope, kde nepusobi ani jeden virtualni operator. Doporucuji v tisku najit mnoha vyjadreni CTU, PROC neni na trhu virtual potrebny, je to velmi poucne a usmevne cteni - pokud tedy zrovna nejsem v CR a nepotrebuju volat...
infected.bass: Preco do toho tahas Bmeer? Ten chodi na rychlikoch a expresoch. IC/EC vozne ZSSK su Apeer, Ampeer, Aeer, Bpeer, Bmpeer, Beer a este nejake sluzobaky, ktore presne neviem ako su oznacene.
Zastrcky dolezite su, poznam vela ludi co ich povazuje za jednu z vyhod vlakom. Preto mi pride absurdne, ze som minule cestou z Brna do BA musel v Kutoch prestupit z 1. triedy EC (tusim to bol Jesenius) do 2. triedy osobaku aby som si mohol nabit mobil, ktory som akutne potreboval pouzit.
A uz vobec nekomentujem ze CD v roku 2011 vypravuje ako prvu triedu neklimatizovane vozne...
Pro úklid?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.