Berlín/Brno — Německý koncern Deutsche Bahn potvrdil, že hledá partnera pro provoz vlaků EuroCity mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. V současnosti jím je dopravce České dráhy. Ty také počítají s tím, že na linku nasadí poptávané jednotky Siemens Viaggio Comfort. Spolupráci zatím nemají jistou – Německé dráhy vybírají z více nabídek. Již dřívě pro deník E15 dementovaly, že DB má s ČD podepsané memorandum pro nasazení nových souprav na EC-linku do Hamburku. Dnes jsou ještě konkrétnější: "Kromě Českých drah jednáme také se společností RegioJet a obě nabídky jsou velmi zajímavé," vysvětluje pro magazín ŽelPage aktuální stav Stefan Tontsch z koncernu DB. Ve hře tak jsou nejen "modré railjety", ale i žluté vozy z vagonky Astra Arad či možný pronájem vozové garnitury RegioJetu. DB ale detaily nechává stranou a bude s oběma partnery do konce roku o možnostech jednat.
Zdroj: DB Konzern, E15
Ale jen takova myslenka...
EDIT: Ty mzdove naklady bych mozna neresil, Cesky/Ukrajinky muzou zamestnat i oni skrz nejakou dcerinku (OK, nejaky papirovani, ale to je pro kapka v mori). Prijde mi to jako takovy outsourcing. A protoze to na malou domu nevidim, tak asi vyhodny pro obe strany. S tema penezma fakt kdo vi jak to muze byt. Pro DB je spojeni s RJ marketingove tak nejak o nicem (v Nemecku to asi nikoho nedojme), u nas je to opacne. A proc se nedohodnout i na tom, co se pusti do sveta.
Taky po nich zustaly statisice, ktery se podivaly po Evrope za ceny, za ktery by u CSA nebo Austrian poridily okruzni let nad Prahou nebo Vidni. Jenze ta pamet, co?
A proc by ho jednou podle vseho kupovali a platili marzi? Mohli to tady rozjet sami, ne?
A jak se teda podnika? Nic nejde financovat vecne. A tezko do projektu sel s tim, ze pet let bude dosypavat 30%, aby pak 30 let vydelavat 5%. No ale mozna jo, ja podnikani nerozumim a ty asi jo. Coz jsi ostatne uz "vysvetlil" i rpetovi...
Koupit autobusy je pomerne snadny (stejne tak zbavit se jich) a POKUD to bude vydelecnej projekt, tak to banka snadno profinancuje. Takze ted, kdyz jsou ceny zase vysoke, tak supsup a muzes rejzovat...
Myšleno takto: Kolik by muselo být nízkokapacitních žlutých vozů, aby pokryly požadavky DB na kapacitu na jejich území...
Jinak vím, že vagónky se dají spojovat, na rozdíl od Pendolína. V.
tak tam funguje nějaká vyrovnávka - to, že nemají být nasazovány jejich vozy, neznamená, že nemohou být provozovateli
Ta výpověď by měla co jsem slyšel být někdy v průběhu jara? Zkusím to ještě ověřit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.