..: DB vybírá partnera pro linku Praha - Hamburk, možnosti jsou dvě :..

Berlin Hauptbahnhof - staveniště Berlín/Brno — Německý koncern Deutsche Bahn potvrdil, že hledá partnera pro provoz vlaků EuroCity mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. V současnosti jím je dopravce České dráhy. Ty také počítají s tím, že na linku nasadí poptávané jednotky Siemens Viaggio Comfort. Spolupráci zatím nemají jistou – Německé dráhy vybírají z více nabídek. Již dřívě pro deník E15 dementovaly, že DB má s ČD podepsané memorandum pro nasazení nových souprav na EC-linku do Hamburku. Dnes jsou ještě konkrétnější: "Kromě Českých drah jednáme také se společností RegioJet a obě nabídky jsou velmi zajímavé," vysvětluje pro magazín ŽelPage aktuální stav Stefan Tontsch z koncernu DB. Ve hře tak jsou nejen "modré railjety", ale i žluté vozy z vagonky Astra Arad či možný pronájem vozové garnitury RegioJetu. DB ale detaily nechává stranou a bude s oběma partnery do konce roku o možnostech jednat.

Zdroj: DB Konzern, E15


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.9.2011 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer José 
25.09.2011 (12:06)  
Myslím, že by byly žluté vlaky pro Česko v Německu velmi dobrou vizitkou - v podstatě by to byla ukázka schopností CZ podnikatelů a nepřímo i reklama na českou pracovní sílu. Railjety se v Česku určitě neztratí a mohly by příjemně oživit zastaralý vozový park na nejednom rychlíkovém nasazení.
Registrierter Benutzer chio 
24.09.2011 (11:36)  
Error404: Už som to raz napísal - tieto vlaky sú primárne určené pre rýchle spojenie medzi Prahou a Ostravou a ďalej do Žiliny je to "vymetacia" regionálna linka, ktorú využíva hlavne vnútroštátna frekvencia (medzinárodka je po väčšinu týždňa slabá). Takže mi uniká význam kategórie EC.
24.09.2011 (8:44)  
Plně s rozhodováním DB souhlasím, oni mají plné právo vybrat si partnera do podnikání na železnici. Takové právo má každý. Nic jiného si nepřeji než, aby takových Jančurů bylo více,aby se konečně trh s železniční dopravou rozhýbal. Brečet nad tím, že ČD někdo ,, rozpůlil,, , nedodal slíbené loko , zbavil pozemků, tratí atd., to holt musíte jít na ředitelství ČD. Ostatně máte na to jakési právo,protože ČD je placena z našich daní. Tohle všechno DB zajímá a bere to v potaz. Proto si vybírá a nebere hned ČD, zjišťují jaký je skutečný stav státního molochu ČR. Já ze svého hlediska to ČD nepřeji a přeji ČD bankrot, v lepším případě velkou a řádnou konkurenci.
24.09.2011 (8:29)  
Rastislav, keby sme boli v Rakusku kde maju vsetky vlaky urcity standard tak s tymi IC a EC nesuhlasim. Lenze nie sme a je dobre ak aspon niektore vlaky maju standard garantovany.

A samozrejme je pravda, ze ak pojde RJ na Zilinu (alebo KE) tak to skor bude robit sam. Ale nebude to mat dotovane.
24.09.2011 (1:15)  
Takže od cca 2015 v Prahe sa plánuje rozseknúť dnešné rameno DE-CZ-AT/HU. Otázka znie, či tieto vlaky (Praha - Děčín gr) budú naďalej štátom subvencované, alebo si to budú DB a ich partner voziť sami. Ak majú byť naďalej dotované, tak by logicky malo dopravcu vyberať MD ČR.

Error404, nepredpokladám, že by súkromný dopravca podnikajúci v ŽOD aj v ČR, aj v SR išiel robiť spoločný biznis s ČD alebo ZSSK. Liberalizácia môže znamenať aj to, že napr. celú linku Žilina - Praha bude voziť len ČD alebo len ZSSK, alebo len RJ (tj. aj v medzištátnej preprave, resp. preprave medzi 2 rôznymi objednávateľmi sa dá prevádzkovateľ tendrovať).
Ku kvalite vozidiel - lepšie čisté revitalizované B (ČD) ako špinavý rekonštruovaný Bmeer (ZSSK) s nefunkčnou klímou. Žabomyšie vojny o tom, že toto je EC a toto je len Ex a toto sú IC/EC vozne a toto len Ex/R sú smiešne. Podstatou by malo byť poskytovanie, čo možno najlepšej kvality služieb všade a prémiovosť IC/EC podčiarknutá absolútne nezmyselnými prípatkami by mala patriť na smetisko dejín. Ale toto šotoobec na čele so ZSSK nikdy nepochopí.
23.09.2011 (22:37)  
infected.bass: Stale mi tlacis do ust nieco co som nepovedal. Nepovedal som ze adekvatnejsi, ale lepsi. Aj pre CD by bol RJ lepsi partner ako ZSSK ;)

chio: A kde som napisal ze radsej redsi CP? Druha vec je ze vlak moze jazdit aj kazdych 15 minut, ak to bude napr. kozenka tak sa ti na to ludia vybodnu a pojdu autom. Dolezita je aj kvantita aj kvalita. Jedno nestaci.
Registrierter Benutzer chio 
23.09.2011 (20:52)  
Error404: Nevidím jediný dôvod prečo by to mali byť EC. Kvôli tomu, aby sme si mohli povedať - aha, koľko nám tu jazdí EC? Medzištátna frekvencia je slabá (hlavne na Ostravu) a už dnes tieto expresy držia nad vodou študenti a týždňovkári + po zvyšok týždňa vnútro. V momente, keď sa zavedie príplatok, odpadne väčšina vnútroštátnej frekvencie a obsadenosť pôjde pekne dole.

A ku kvalite: radšej raz za dve hodiny v Bmee ako raz za deň v Bmpeer. Aj keď viem, že šotoušstvo to vidí inak a čím obskúrnejší a redší CP, tým lepšie.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
23.09.2011 (19:50)  
@ M:

ano, jsou "pod trhem", jinak se jim rika "sedi operatori". proc? protoze nesplnuji parametry normalniho virtuala - tedy operatora, kteryho si najdes treba na googlu, a pres net si bez jakychkoliv doporuceni, registraci, ci jinych chujovin objednas SIM-kartu, soupnes ji do mobilu, dobijes kredit a volas - o XX% levnejc, nez u "klasickeho" operatora...

zkus se mrknout na giffgaff.com, jeho sluzeb vyuzivam ja. myslis, ze ti nekdo v CR nabidne stejny sluzby za prezentovany ceny?? tezko. a tomu se rika virtualni operator. jede na siti O2, je verejny a dostupny kazdemu. Makro CR asi kazdemu dostupny nebude, soudim ja...
23.09.2011 (18:25)  
Error: Fajn, ale ZSSK k nám nejezdí zádné EC vlaky. Jediné vlaky, které vozí napůl ČD a ZSSK jsou pořád a jen ty Expresy mezi Prahou a Žilinou. A o kvalite ZSSK tam samozřejmě přímo nepíšeš, ale vyplývá to z toho, co jsi napsal, že ČD pro ZSSK není adekvátní partner. To znamená, že vozy ZSSK jsou pozlacené, a kdežto zlé ČD posílají jen vozy Bmee248 a proto žádáš, aby tam byly RJ. Takhle to z toho vyplývá.
23.09.2011 (18:03)  
Z "kiez by" celkom jasne vyplyva ze by som radsej videl spolupracu ZSSK-RJ ako ZSSK-CD. Nic o kvalite ZSSK.

Hovoril som o vlakoch kategorii IC a EC. Samozrejme, v buducnosti by som radsej videl keby tieto vlaky zacali prevadzkovat ako EC s vyssiou kvalitou. Nech to robi RegioJet, ZSSK, alebo aj ta spominana Majka z Gurunu, to uz mi je fakt jedno.
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko