Berlín/Brno — Německý koncern Deutsche Bahn potvrdil, že hledá partnera pro provoz vlaků EuroCity mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. V současnosti jím je dopravce České dráhy. Ty také počítají s tím, že na linku nasadí poptávané jednotky Siemens Viaggio Comfort. Spolupráci zatím nemají jistou – Německé dráhy vybírají z více nabídek. Již dřívě pro deník E15 dementovaly, že DB má s ČD podepsané memorandum pro nasazení nových souprav na EC-linku do Hamburku. Dnes jsou ještě konkrétnější: "Kromě Českých drah jednáme také se společností RegioJet a obě nabídky jsou velmi zajímavé," vysvětluje pro magazín ŽelPage aktuální stav Stefan Tontsch z koncernu DB. Ve hře tak jsou nejen "modré railjety", ale i žluté vozy z vagonky Astra Arad či možný pronájem vozové garnitury RegioJetu. DB ale detaily nechává stranou a bude s oběma partnery do konce roku o možnostech jednat.
Zdroj: DB Konzern, E15
OT: nevíte někdo, proč v humanizovaných B sice jsou na chodbičce osazeny nové zásuvky, ale není v nich šťáva??
No a podíváme se ještě na "výkvět" techniky v podání Bmeer, že mají nová okna a klimatizaci je jistě prima a je to přeci jen asi o maličko lepší než Bmee248, ale to, že jezdí s plnými toaletami je už věc, která zase zvýhodňuje bmee248 (u kterého stačí, když je nazbrojen a čistý). Nebo schválně co ocení cestující víc? Že si může připojit do zásuvky notebook (zásuvku stejně vyžadují jen a jen šotouši a pokud možno ve 12 kusech na oddíl, jel jsem nedávno právě slovenskou soupravou a v celém vlaku jsem nenarazil na jediného cestujícího využívajíc zásuvky ani tam ani zpět, ale je dobře, že tam jsou, jen šotouš na ni klade obrovský důraz) a nebo, že ve vlaku funguje víc jak jeden hajzl? Opět zkušenost ze slovenské soupravy, kdy je funční dvojice hajzlů na soupravě.
Další nešvar ZSSK je, že nejste s to dodržet řazení, dělám teďka na Smíchově a za 14 dní jsem tam neviděl, jedinou! správně poskládanou sestavu, tu vůz chybí, tu je hrazen Bpeer Bmeer (em).
Sečteno a podtrženo, slovenské vagony jsou na lepší úrovni na trati mezi Prahou a Žilinou, ale neumíte se o ně starat, a tudíž je daleko lepší čisté Bmee než nenazbrojené a nevytřené Bmeer.
Takže ano, vozy máte lepší, ale když tam smrdí pěkně staré hovno, tak to kdoví co neni, tak se laskavě netvař, že nám posíláte vozy vykládané zlatem! Tohle to mě dokáže jen pobavit...
Error404) :-) třeba u Avaly... Ne, vážně, ani u EC není žádná garance službe, jako třeba, že ve všech EC Bratislava - Budapešť budou zásuvky, klimatizace, wifi, bazén, nevím co... Stačí porovnat vozy ze Srbska, Maďarska a třeba ČD.
Kategorie se hodí víc na pojmenování účelu spoje, než služeb v něm. V tom případě mi EC přijde jako nejlepší volba.
Priplatky imho maju zmysel kym je kvalita garantovana co v SR na IC/EC je.
Ak RJ spusti vlaky Praha - Zilina casom aj vo vacsej frekvencii ako ten jeden par denne tak pre ZSSK je to urcite lepsi partner ako CD.
Na trati Praha - Bratislava by ma ich pritomnost tiez vobec neprekvapila skor ci neskor a pre ZSSK bude lepsie ich mat ako partnera nez ako konkurenta. Napokon, povedzme si na rovinu, ta trat je najvacsi pruser.. Vsetko co tam jednotlive zeleznice nasadzuju je otrasne, ci uz je to MAV, CD, alebo DB.
Jinak ja s nimi mam takove zkusenosti, ze je to vyborny narod na presne reseni technickeho problemu, pripadne rizeni lidi, ale jakmile dojde na tvoreni nejake vize, ideje, tak to je lepsi od nich bezet co nejdal. V tomto jsou obecne velmi naivni a chybi jim kriticke zhodnoceni, co je realne a co ne. A nedej boze, kdyz dojdou k nejake neralne vizi. To se pak spoji s vlastnim pocitem toho, ze jsou lepsi a racionalni argumenty na ne nezaberou.
Zni to, jako popis Nemcu z 30. let, ale, bohuzel, je to i popis Nemcu dneska. Viz treba energetika, pripadne reseni eura a reckeho dluhu. Mimochodem, Evropa nemeckeho hledani ideji byla na par desetileti usetrena, protoze si nevladli sami. Ted si zase sami vladnou a uz zase zacinaji blbnout.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.