..: DB vybírá partnera pro linku Praha - Hamburk, možnosti jsou dvě :..

Berlin Hauptbahnhof - staveniště Berlín/Brno — Německý koncern Deutsche Bahn potvrdil, že hledá partnera pro provoz vlaků EuroCity mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. V současnosti jím je dopravce České dráhy. Ty také počítají s tím, že na linku nasadí poptávané jednotky Siemens Viaggio Comfort. Spolupráci zatím nemají jistou – Německé dráhy vybírají z více nabídek. Již dřívě pro deník E15 dementovaly, že DB má s ČD podepsané memorandum pro nasazení nových souprav na EC-linku do Hamburku. Dnes jsou ještě konkrétnější: "Kromě Českých drah jednáme také se společností RegioJet a obě nabídky jsou velmi zajímavé," vysvětluje pro magazín ŽelPage aktuální stav Stefan Tontsch z koncernu DB. Ve hře tak jsou nejen "modré railjety", ale i žluté vozy z vagonky Astra Arad či možný pronájem vozové garnitury RegioJetu. DB ale detaily nechává stranou a bude s oběma partnery do konce roku o možnostech jednat.

Zdroj: DB Konzern, E15


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.9.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
23.09.2011 (16:27)  
infected.bass: tak já až pojedu Plzeň-Praha-Morava Ti dám vědět, a můžeš se přijít podívat na člověka zapojeného v zásuvce ;-)

OT: nevíte někdo, proč v humanizovaných B sice jsou na chodbičce osazeny nové zásuvky, ale není v nich šťáva??
23.09.2011 (16:06)  
Error... : To je dobrý, se tady rozčiluješ nad kvalitou vozů, který jezdí do zadele jako je Žilina. Fajn neříkám, že nemáš tak úplně pravdu, ale béčka už k Vám nejezdí, snad jen na Beskydu/Kysuce, a Bee272 a Bmee248 do Žiliny stačí, nota bene, když tohle "krajské" město má letos přímé spojení s Prahou 4x přes Horní Lideč a 7x přes Čadcu. Příští rok to bude dokonce 4x přes Horní Lideč a 9x přes Čadcu denně, plus o víkendu 1x pednolino a navíc ve vybrané dny ještě Hutník (takhle často si nejste s to propojit ani Bratislavu a Košice). No a teďka se podívej, jak se vracejí naše soupravy po výletě na východním Slovensku.

No a podíváme se ještě na "výkvět" techniky v podání Bmeer, že mají nová okna a klimatizaci je jistě prima a je to přeci jen asi o maličko lepší než Bmee248, ale to, že jezdí s plnými toaletami je už věc, která zase zvýhodňuje bmee248 (u kterého stačí, když je nazbrojen a čistý). Nebo schválně co ocení cestující víc? Že si může připojit do zásuvky notebook (zásuvku stejně vyžadují jen a jen šotouši a pokud možno ve 12 kusech na oddíl, jel jsem nedávno právě slovenskou soupravou a v celém vlaku jsem nenarazil na jediného cestujícího využívajíc zásuvky ani tam ani zpět, ale je dobře, že tam jsou, jen šotouš na ni klade obrovský důraz) a nebo, že ve vlaku funguje víc jak jeden hajzl? Opět zkušenost ze slovenské soupravy, kdy je funční dvojice hajzlů na soupravě.
Další nešvar ZSSK je, že nejste s to dodržet řazení, dělám teďka na Smíchově a za 14 dní jsem tam neviděl, jedinou! správně poskládanou sestavu, tu vůz chybí, tu je hrazen Bpeer Bmeer (em).

Sečteno a podtrženo, slovenské vagony jsou na lepší úrovni na trati mezi Prahou a Žilinou, ale neumíte se o ně starat, a tudíž je daleko lepší čisté Bmee než nenazbrojené a nevytřené Bmeer.

Takže ano, vozy máte lepší, ale když tam smrdí pěkně staré hovno, tak to kdoví co neni, tak se laskavě netvař, že nám posíláte vozy vykládané zlatem! Tohle to mě dokáže jen pobavit...
23.09.2011 (15:11)  
Michal Tvrdý) Nenarodil jsem se na Slovensku. ;-)

Error404) :-) třeba u Avaly... Ne, vážně, ani u EC není žádná garance službe, jako třeba, že ve všech EC Bratislava - Budapešť budou zásuvky, klimatizace, wifi, bazén, nevím co... Stačí porovnat vozy ze Srbska, Maďarska a třeba ČD.

Kategorie se hodí víc na pojmenování účelu spoje, než služeb v něm. V tom případě mi EC přijde jako nejlepší volba.
23.09.2011 (15:03)  
Josef: Nie, EC pre tie vlaky nie je spravna kategoria, kedze EC znamena o.i. vlak vyssej kvality. Hento by skor mali oznacit vlak nizsej kvality. Takze bez ohladu na priplatok by to malo zostat (a som si isty ze ostane) Ex.

Priplatky imho maju zmysel kym je kvalita garantovana co v SR na IC/EC je.
23.09.2011 (14:57)  
to JOzef Petrák : Na druhej strane - to co tam CD do tych expresov radi za vozne tazko obstoji v roku 2011 co i len ako expres, nazyvat to EC by uz bolo prisilne "kafe" ....
23.09.2011 (14:56)  
Error404) Tak dal jsem dva důvody pro kategorii express - tím jsou příplatky. ZSSK se samozřejmě může nechat osvítit, zrušit je a pak aspoň budou mít ty vlaky pro mezinárodní vlaky logicky správnou kategorii "EC".
23.09.2011 (14:40)  
Josef: Ked su (boli) statom objednavane IC BA-KE, nevidim dovod aby nemohli byt EC Cadca-SR.
23.09.2011 (14:29)  
Error404) To není pravda - ZSSK vede vlaky ČD jako expresy, aby je dostala pod objednávku státu. S EC, kde navíc vybírají příplatky, by např. na trati Čadca - Žilina moc nepochodila.
23.09.2011 (14:15)  
Kiez by noveho partnera hladali aj ZSSK. To co za vraky su z casu na cas schopne CD vypravit na EuroCity, to je sialene (a vlastne aj dovod preco mnohe vlaky na slovensku vedu ako Ex).

Ak RJ spusti vlaky Praha - Zilina casom aj vo vacsej frekvencii ako ten jeden par denne tak pre ZSSK je to urcite lepsi partner ako CD.

Na trati Praha - Bratislava by ma ich pritomnost tiez vobec neprekvapila skor ci neskor a pre ZSSK bude lepsie ich mat ako partnera nez ako konkurenta. Napokon, povedzme si na rovinu, ta trat je najvacsi pruser.. Vsetko co tam jednotlive zeleznice nasadzuju je otrasne, ci uz je to MAV, CD, alebo DB.
registrovaný uživatel kobros 
23.09.2011 (14:12)  
M: je to velky offtopic, ale prece jen: Ono obecne Nemci si vzdy mysli, ze jsou lepsi nez cizinec. Tedy ve smyslu rizeni cehokoliv.
Jinak ja s nimi mam takove zkusenosti, ze je to vyborny narod na presne reseni technickeho problemu, pripadne rizeni lidi, ale jakmile dojde na tvoreni nejake vize, ideje, tak to je lepsi od nich bezet co nejdal. V tomto jsou obecne velmi naivni a chybi jim kriticke zhodnoceni, co je realne a co ne. A nedej boze, kdyz dojdou k nejake neralne vizi. To se pak spoji s vlastnim pocitem toho, ze jsou lepsi a racionalni argumenty na ne nezaberou.
Zni to, jako popis Nemcu z 30. let, ale, bohuzel, je to i popis Nemcu dneska. Viz treba energetika, pripadne reseni eura a reckeho dluhu. Mimochodem, Evropa nemeckeho hledani ideji byla na par desetileti usetrena, protoze si nevladli sami. Ted si zase sami vladnou a uz zase zacinaji blbnout.
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko