..: Škoda dodá litevským železnicím další patrové jednotky :..

EJ 575 pro Litvu, foto: CharyOstrava — Ostravská Škoda Vagonka vyrobí další patrové elektrické soupravy pro Litevské dráhy (LG). Dodávky vozidel v hodnotě necelých 39 milionů eur (zhruba 950 milionů korun) jsou naplánovány na roky 2012 až 2014. Celkem půjde o pět souprav, přičemž tři z nich budou shodné s již provozovanými jednotkami řady 575 v trojvozové verzi. Zbývající dvě dodá výrobce jako dvouvozové v provedení s hnacím dílem ř. 211 a řídicím vozem ř. 307, tedy bez středního dílu ř. 444. Stejně jako u předchozích čtyř dodaných souprav půjde o patrové jednosystémové jednotky (25 kV/50 Hz) se širokorozchodnými podvozky s maximální rychlostí 160 km/h. Kapacita souprav bude 304 sedících cestujících v trojvozové a 170 v dvojvozové verzi.

LG počítají s nasazením nových vlaků na jediné elektrifikované trati Vilnius – Kaunas, kterou dnes řada 575 obsluhuje několikrát denně s jedinou zastávkou ve městě Kaišiadorys a jízdní dobou 59 minut. Novinkou oproti předcházející sérii má být například vybavení vozidel Wi-Fi přístupem; jinak soupravy nabídnou dnes již obvyklý standard. Rada 575 je ostatně přímo odvozena od jednotek ř. 471 pro České dráhy, pocházejících z poloviny 90. let, s nimiž sdílí i prakticky kompletní řešení interiéru. Tomu odpovídají i některé vlastnosti těchto souprav, včetně vozových přechodů s návalky místo dnes již rozšířenějších otevřených přechodů s měchy nebo rovná okenní skla v horním podlaží. Škoda Vagonka přesto s těmito soupravami slaví exportní úspěchy až v poslední době, kdy kromě litevských železnic odvozená vozidla dodává také na Slovensko a na Ukrajinu.

Zdroj: Škoda


JiříK. | 19.7.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Litva


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
20.07.2011 (10:05)  
* Kdyby to koupili třeba od Bombardiera, tak by dostali o 15 let novější techniku za stejný peníze. Podepisuju se.
20.07.2011 (9:39)  
Jo chlapci v Litvě už pochopili zač je toho loket. Škodovka je nejen drahá, ale taky nespolehlivá. Vzhledem k tomu jaké je v Litvě počasí (v létě nad 30°C a v zimě – 32°C není výjimka) tak se nedivím, že s tím mají potíže.
Nevíte někdo prošly ešusy testováním v kryokomoře?
registrovaný uživatel JB 
20.07.2011 (9:16)  
Juráj Kováč: No, to jste to opravdu důkladně přitáhl za vlasy. Dejme tomu Radotín - Kolín s odbočkou do Nymburka. Jedna trať?
registrovaný uživatel Etienne  mail  
20.07.2011 (9:07)  
Ad šířka vozu: ruský průjezdný profil by umožnil vyrobit elefanta mnohem většího, ale to by Škoda musela předrbávat plány a to se jí nechce... narozdíl třeba od polské PESA, která si s tím práci dala, takže se tam pohodlně sedí v uspořádání 2+3, a stejně tak Stadler pro Bělorusko vyrábí šírší verzi.
registrovaný uživatel Dusanh 
20.07.2011 (7:15)  
Pavel Ch. a JPetrak: je to úplně stejně český výrobek jako byla vozidla ze Zličína...
19.07.2011 (23:28)  
* Kdyby to koupili třeba od Bombardiera, tak by dostali o 15 let novější techniku za stejný peníze.
TOHLE JE TREFNÉ:o)
19.07.2011 (22:57)  
Zdeněk Šindlauer: Díky moc za překlady. Je vidět, že ani Litevci nejsou spokojeni se slony, a to už je co říct!
19.07.2011 (22:14)  
Jak jezdí EJ 575 v Litvě? Bohužel, na litevské diskuzní stránky nemám jazykově, takže jen pár vybraných postřehů z ruskojazyčných diskuzí. Jde o volné překlady:
1) http://parovoz.com/
* (...) jak říkali známí z elektrodílny, mašina má plusy i mínusy. Pro cestujícího to jede tiše a měkce, ale fíra si na tom moc neodpočine. Elektronika ráda pocuchá nervy. První zimu během provozu zamrzaly dveře, taky záchody museli rozmrazovat, nízké teploty neprospěly ani elektronice, pořád to hlásilo nějaké chyby. Ale brzy to spravili. Jak je tomu v běžných opravách, nevím, ale asi nic moc.
* jezdil jsem tímhle vlakem. Jede to tiše a klidně. A v repráku mluví baba příjemným hláskem "Prááávéééništes" (Pravienišk?s, zastávka u Kaunasu, pozn. ZŠ). Édéčka jsou proti tomu dost pochybným potěšením (zřejmě míněny ruské el. jednotky řad EDM... , pozn. ZŠ). Kdyby do Kaunasu jezdila Édéčka, tak by všichni raději jezdili autobusem.(...) Lidi přitáhne jen dvoupatrový panťák. A všichni se vozí jen v patře. V každém případě je to v něm lepší v autobuse. A ještě si sám otvíráš dveře.(...)
* no, možná to jezdí komfortně, ale v provozu to stojí za hovno
* to neslyším poprvé, že je to v provozu nic moc. To teda taky musej při opravě sundat střechu ? Nebo to zákazníkovi z výroby tajky dodávaj s čtvercovýma kolama? (jako u ruských el. jednotek, jak plyne z další diskuze, pozn. ZŠ).
2) http://forum.tr.ru/read.php?15,441258,1032754
* jsou (EJ 575) k ničemu. Litva neví. co je to k smrti narvanej panťák. Dokonce ještě nikdy nebyla obsazena ani místa k sedění. A elektrizovaných tratí je tu málo.
* ta klimatizace je tam príma. Teda, když funguje.
* eh, vy si myslíte, že tohle bude jezdit do Minska? Bůhví co Baťka slíbil u Stadlera (...) (Baťka = prezident Lukašenko; projekt vlaků Minsk - Vilnjus ani s EJ 575, ani se Stadlery (řada ??? Běloruských drah) nesouvisí, pozn. ZŠ)
* (...) tak ať ten vůl, co objednal těch dalších 5, taky vymyslí, kam budou jezdit. Ty 4 stávající už teď jsou moc.
3) http://riverforum.ru/archive/index.php/t-771-p-7.html
* konečně to mezi Vilnem a Kaunasem vypadá jako v Evropě.
* (reakce) no to je teda Evropa!
* (...) ale výborný tam jsou ty prostory třeba na kočárky a na kola
* (reakce) jak na kola? Vždyť se tam s nimi nesmí.
* co vím, tak pár poruch to mělo, hodně s elektronikou a s informačním systémem. Blbý je, že si to fíra neopraví sám s klikou v ruce, jako u Eréček (el. jednotky řad ER..., poz. ZŠ)
* (reakce) u Eréček se informační systém spravuje kladivem, ne klikou.
* Kdyby to koupili třeba od Bombardiera, tak by dostali o 15 let novější techniku za stejný peníze.
* provoz? Já myslím, že normálně, ale lidí jezdí málo. Je to drahý.
Zdravím ZdŠ
19.07.2011 (21:58)  
No sám rozchod je jen o nějakých 9 cm širší, takže spíše jde o jiný průjezdní profil, pokud se jedná o 20 cm. Ale v případě litevských elefantů se jedná o příměstskou dopravu a tam se na komfort nehraje, zvlášť pokud se nahrazují panťáky typ Riiga.
19.07.2011 (21:33)  
Neumoznuje ten rusky rozchod vetsi sirku vozu? Nebo je to zanedbatelnych treba 20 cm?
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko