..: Škoda dodá litevským železnicím další patrové jednotky :..

EJ 575 pro Litvu, foto: CharyOstrava — Ostravská Škoda Vagonka vyrobí další patrové elektrické soupravy pro Litevské dráhy (LG). Dodávky vozidel v hodnotě necelých 39 milionů eur (zhruba 950 milionů korun) jsou naplánovány na roky 2012 až 2014. Celkem půjde o pět souprav, přičemž tři z nich budou shodné s již provozovanými jednotkami řady 575 v trojvozové verzi. Zbývající dvě dodá výrobce jako dvouvozové v provedení s hnacím dílem ř. 211 a řídicím vozem ř. 307, tedy bez středního dílu ř. 444. Stejně jako u předchozích čtyř dodaných souprav půjde o patrové jednosystémové jednotky (25 kV/50 Hz) se širokorozchodnými podvozky s maximální rychlostí 160 km/h. Kapacita souprav bude 304 sedících cestujících v trojvozové a 170 v dvojvozové verzi.

LG počítají s nasazením nových vlaků na jediné elektrifikované trati Vilnius – Kaunas, kterou dnes řada 575 obsluhuje několikrát denně s jedinou zastávkou ve městě Kaišiadorys a jízdní dobou 59 minut. Novinkou oproti předcházející sérii má být například vybavení vozidel Wi-Fi přístupem; jinak soupravy nabídnou dnes již obvyklý standard. Rada 575 je ostatně přímo odvozena od jednotek ř. 471 pro České dráhy, pocházejících z poloviny 90. let, s nimiž sdílí i prakticky kompletní řešení interiéru. Tomu odpovídají i některé vlastnosti těchto souprav, včetně vozových přechodů s návalky místo dnes již rozšířenějších otevřených přechodů s měchy nebo rovná okenní skla v horním podlaží. Škoda Vagonka přesto s těmito soupravami slaví exportní úspěchy až v poslední době, kdy kromě litevských železnic odvozená vozidla dodává také na Slovensko a na Ukrajinu.

Zdroj: Škoda


JiříK. | 19.7.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Litva


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
20.07.2011 (14:59)  
Ad stoupa: No abychom ty Němce tolik nepřechválili. Problém je v tom, že ty provizorní lokomotivy jsou půjčené od carga, takže dveře zavírá průvodčí. Díky tomu jsou BR 146 občas i pomalejší než BR 143 (které se taky ještě občas objevují).
Celý paradox spočívá v tom, že jedním z důvodů pro rychlejší mašiny je to, že se ušetří souprava, protože se stíhá otáčet v Schöně. Avšak to dříve nešlo, protože DB potřebují minimální obrat 6 minut (a bylo tam tuším 5, takže večer souprava stála 65 minut v Schöně). Teď sice v praxi 10 minut taky není (protože je na příjezdu v Schöně zpoždění), ale oficiálně podle JŘ je, takže DB jsou spokojené :-)
20.07.2011 (13:16)  
Tomáš Kraus: Hospodářsky sice ne, ale jejich vlaky jsou ještě příšernější než ty naše.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
20.07.2011 (12:51)  
Pro Tomáš Kraus:

Je a není to Off Topic a přesně to sedí. Taurus (BR 182) je na "Drážďansku" plánované cílové řešení a na stránkách DB taky jediné (cílové). Dneska tam na S1 je BR 146. Ale nebude všude, některí Eska v okolí mají i jen dva kočáry.

Of topic to není proto, že je zde praktická ukázka toho, jak zátěž srovnatelnou s potřebami např. Pražské aglomerace lze zvládat moderními, klimatizovanými patráky s dospělou kolomotivou závislé trakce s patřičným přebytkem výkonu. A holt se těch vozů, strojů za rok vyrábí více, než Slonů.
20.07.2011 (12:33)  
stoupa: Je to off-topic, ale na drážďanské S1 pokud vím od letoška už BR 143 nejezdí, místo nich tam jsou výkonnější BR 146. Původně tam prý počítali už od letoška s Taurusy BR 182 kvůli nárokům na rychlé rozjezdy, ale nakonec se to odložilo na později. Například na lince Halle - Eisenach, kde se také zkracovaly jízdní doby, se s Taurusy už jezdí.

Tomáš Palíšek: Proč už je to co říct, že "ani Litevci"? Není to nijak méně vyspělý a "evropský" národ, než jsme my...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
20.07.2011 (12:21)  
-> Aleš Liesk: Bombardier a Siemens možná ne, ale např. Stadler velice ochotně. Např. pro Běloruské železnice dodal nejdřív 6 kusů Flirtu a následně další 4. Takže asi tak v podobném gardu jako Škodovka pro Litvu.
Viz
http://www.stadlerrail.com/de/referenzen/belarusian-railways-regionaltrain/
Navíc Stadler je velice svolný k nejrůznějším úpravám dle vůle zákazníkovy.
registrovaný uživatel SergeS 
20.07.2011 (12:12)  
Ohledně té ruské diskuse, ty reakce jsou tak na půl - tak jako tady ... a je hned vidět kdo to tady jak vidí
20.07.2011 (12:00)  
Kdyby to koupili třeba od Bombardiera, tak by dostali o 15 let novější techniku za stejný peníze
Anebo taky ne. Jedná se o malou sérii, na kterou výrobce typu Bombardier či Siemens vůbec nemusí zareagovat.
Mám jakési vědomosti o soutěži na motoráky pro Finsko a jeden_nejmenovaný_výrobce nabídl svůj motorák pro středoevropské podmínky a když Finové chtěli tohle a tamhleto a tuto jinak, tak je slušně poslali do pr*ele, že takhle to prostě je a když se jim to nelíbí, tak ať to nekupujou.

Šířka vozu: kromě plánů by hlavně Škoda musela předělat výrobní linku. Viděl jsem (na vlastní voka) zrod celého vozu od vyřezávání otvorů v bočnici až po oživení na zkušebně, je to docela zážitek. A umím si živě představit, co práce dá přeštelování linky.

Jinak nevím, proč by LG měly být nějak vázané právě na Škodovku (není to žádný "národní výrobce"), takže si myslím, že kdyby dostaly výhodnější nabídku, tak by elefanty nekupovaly. A názory z ruských diskusí vidím spíš jako kladné.
20.07.2011 (11:33)  
Problém litevských železnic je, že s nimi vzhledem k trasování kolejí mimo civilizaci skoro nikdo nejezdí. Celá ta síť byla dělaná pro uspokojení carga a lidi jsou tam spíše mimochodem. Funkci osobky to plní vlastně jen mezi pár velkými centry (Vilnius, Klaipéda, Kaunas). Ostatní volí hromadně raději autobusy.

hustota spojů je navíc spíše nulová, než pravidelná. I na hlavních tazích obvykle ne více, než 3-4 spoje za den jedním směrem, a to ještě často nahuštěné třeba 3 hodiny od sebe a po zbytek dne nic.

Tak si Litvu pamatuju z předloňského léta.
20.07.2011 (11:28)  
Etienne: v osobce možná pouze elektriky, v cargu ale zase pouze diesely.
20.07.2011 (11:26)  
JB: nevím jak teď, ale před 2 lety to tedy jezdilo i na relacích osobáků.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko