Berlín — Nejpozději v prosinci tohoto roku by měly dostat autobusy na dálkových linkách v Německu zelenou. Začnou tak konkurovat největšímu německému železničnímu dopravci Deutsche Bahn (DB). Záležet nyní bude na rozhodnutí německé vlády. Pokud se tak stane, cestující bude mít v roce 2012 na výběr, zda z Berlína do Mnichova pojede autobusem nebo vlakem. Německé dráhy upozorňují, že v této souvislosti může, ale nemusí dojít ke zrušení některých spojů. ICE by tak nemusely zajíždět například do měst jako je Lipsko či Erfurt. Obchodní ředitel sdružení soukromých železničních dopravců Mofair, Engelbert Recker, je ale přesvědčen, že liberalizace dálkové dopravy v Německu bude pro Němce výhodná. Poukazuje na to, že ne všichni si mohou jízdné dovolit a pro takové cestující by byl autobus cenově příznivější alternativou. Německé dráhy by to navíc mělo motivovat k investicím do modernizace sítě.
Zdroje: Frankfurter Rundschau, RP ONLINE
Pozn.: netvrdim (a ani fakt nevim), ktera platba je vetsi.
Mozna to nebylo zcela presne, ale ten prvni vyznam jsem opravdu nemyslel. Ted diky tobe to vim relativne presne i ciselne.
Robert: V cem konkretne je ekonomice prospesna stavba zeleznic nebo dotovani ZDO? Proc se velke prumylove podniky pri rozhdoovani o investici rozhoduji (i) dle existujici infrastruktury?
Vyznam rizku pro ekonomiku nechapu a proto na to prilis odpovedet nedokazu. Plati ale uz napsane - rizek si kazdy snadno muze koupit sam. Dalnici si clovek koupit nedokaze, tu si muzou koupit jen lide. Takovym hromadnym "obcanskym sdruzenim", do ktereho se lide spojuji je potom stat a ten to kupuje pro sve cleny...
Na to, abych si zaplatil komerční zdravotní pojištění, penzi, školy a dopravu, nemusím být milionář. Všecky tyhle věci si totiž už platím, akorát ne přímo, ale oklikou skrze daně a státní kasu. Stát nevydělává ani korunu (zisky z pár státních podniků jsou kapka v moři) a všecko, co financuje, platí z peněz daňových poplatníků.
Ano, raději bych si všecko tohle platil u soukromníků. Bude to pro mne výhodnější už proto, že si budu platit služby, které opravdu využívám, ne to, co Moudrý Em prohlásil za celospolečensky prospěšné.
PS: Stále jsi mi neodpověděl, v čem konkrétně dálnice pomáhají ekonomice více nežli smartfouny a řízky :)
tvrdit, ze kuraci davaji vic skrz spotrebni dan je zavadejici
v roce 2004 statni zdravotni ustav spocital, ze naklady statu z koureni obyvatel jsou cca. 63,5 mld. a prijmy+uspory cca. 49 mld.
(PS:zdaleka nejde jen o spotrebni dan)
Tvrdis, ze to funguje vsude ve svete. At se na me nikdo nezlobi, ale stat, kterej je dlouhodobe v minusu, a to i v dobe kdy ekonomika vykazuje rust neni fungujici. Pucit si penize, postavit dalnici nebo zeleznici, ztratove ji provozovat a puceny penize nesplacet by zvladnul opravdu kazdej blbec.
Sazka arenu a tak jsem do sve uvahy zatahovat nechtel, protoze tam uz neni zcela jista cistota. V jednom ma ale Husak pravdu - diky arene u nas bylo X velkych akci, ktery by u nas jinak nebyly. Platilo se DPH z listku, prijely desetitisice lidi, kteri nekde bydleli, nekde jedli a platili to. A jen diky arene stat vydelal na DPH na zbozi a slubach, castecne i na dalsich danich.
Stejne funguje i ta infrastuktura. Nebo to takto beru, pricemz nezapiram, ze jsem jednoduchy clovek. Ze je nekde nejaka korupce a tak? Ta ale na podstate nemeni nic, "pouze" snizuje ten efekt...
a) docasne vybrat 3 a nakonec tam mit o 3 vic nez ted
b) nic nevybirat a mit porad stejne
Podle meho to takhle "predpokladat" lze, protoze prijmy statu nejsou kontinualni, ale v jakychsi davkach
Další věcí je ekonomický model pořádání onoho mistrovství světa. Na vrcholu pyramidy stojí FIM, která vlastní veškerá marketingová práva a realizuje prakticky veškeré zisky z celého seriálu. Oproti pořadatelům jednotlivých závodů tato organizace nenese žádné náklady nebo rizika. Obdobný model provozují prakticky všechny mezinárodní sportovní unie (FIFA, MOV, IAAF, IIHF atd..). Další důvod, proč by se stát neměl na takovémto obchodu podílet. Pokud to však mistním podnikatelům přináší zisk, nic jim nebrání založit si nadaci a MS zasponzorovat.
A teď ty motorky - tvůj příklad je krásný, kdyby to tak fungovalo, bylo by to nádherné, ale ono to bohužel tak často není. Chci si uspořádat lyžařské mistrovství v Liberci (ptž si někdo postavil krásné nové sjezdovky a chce je dostat do povědomí a rozšířit si infrastrukturu), do pořádání akce se politickými machinacemi dostanou lidé nepříliš schopní, najednou to neklape tak, jak by mělo, peníze se ztrácejí, kde mohou, ještě teď je tam dluhu... No a teď vezmi, že tohle bude pořádat třeba lyžařský klub, sežene si sponzory (kteří třeba dají víc peněz, díky nižším daním), sponzor si hlídá, co se děje s jeho penězi a bez státní garance si dávají pozor na svoje náklady... Další oblíbené příklady - MS v hokeji, sazka arénu nakonec zaplatí náš sport a to dost krvavě, většina olympiád skončila v mínusu, areály chátrají... Ale neber mě nikdy na 100% doslova, leckde to může fungovat a zní to krásně, ale realita je často jiná :-( bohužel...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.