..: ČD vyhlásily výběrové řízení na 9 nízkopodlažních motorových vozů :..

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš Poslušný Praha — (Aktualizováno) České dráhy dnes vypsaly další výběrové řízení na nová regionální vozidla. Jedná se o již dříve avizovaný tendr na dodávku 9 částečně nízkopodlažních motorových vozů pro regionální a meziregionální dopravu. Vozy mají disponovat pouze 2. třídou s obsaditelností zhruba 70 sedících cestujících ve velkoprostorovém uspořádání. Provozní rychlost má dosahovat 120 km/h, požadovány jsou otočné dvounápravové podvozky. Z minulých výběrových řízení mají České dráhy již nasmlouváno 33 motorových vozů Stadler RS1 RegioShuttle, které jsou stejného typu, jako nyní poptávaná vozidla. Vozy budou určeny především pro Pardubický kraj. „Nejvíce nových vozů zamíří na trať z Pardubic přes Chrudim do Hlinska v Čechách a dojedou až do Havlíčkova Brodu. Na této trati nahradí současné jednotky Regionova, které České dráhy využijí při náhradě starších vozidel na jiných regionálních tratích. Další vozy budou obsluhovat tratě Česká Třebová – Lanškroun a uvažujeme o jejich nasazení také na přímou linku Pardubice – Moravany – Holice,“ upřesnil nasazení ředitel KCOD Pardubice Michal Štěpán. Nabídky můžou zájemci podat do 27. června 2011, všechna vozidla s celkovou předpokládanou cenou 477 milionů korun (53 milionů za vůz) mají být dodána do 23 měsíců od podepsání smlouvy. Jeden z vozů bude spolufinancován z regionálních operačních programů Evropské unie.

Zdroj: Informační systém veřejných zakázek


JiříK. | 24.5.2011 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
26.05.2011 (23:51)  
No vida, Regiošuple se konečně objevilo. Snad budou dobrý.
25.05.2011 (9:26)  
Luxian: DM12 jezdí ve Finsku od roku 2005.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
24.05.2011 (18:20)  
-> tombyk: Řekl bych, že DM12 jsou už docela zastaralé. Je to model vycházející konstrukčně ještě z 842 neboli více než 20 let starého stroje. Mimochodem je to už taky nějaký ten pátek, co byly o Finska dodány.
registrovaný uživatel tombyk 
24.05.2011 (17:45)  
Nevíte někdo jestli se Škodovka zkouší prosadit se svými vozy DM12, které byly dodány do Finska?Počítalo se přeci i s jejich nízkopodlažní variantou...
24.05.2011 (17:34)  
(OT) Tak on to může být oříšek i pro toho, kdo ty původní vozidla, se kterými musí ty nová komunikovat, vyrobil. Příklad za vše - jednotlivé série CityElefantů se spolu taky neumí spolehlivě domluvit. :) Minimálně ta první s ostatními.

Nicméně TSI a UIC standardy tohle řeší natolik, aby taková podmínka nebyla diskriminační.
registrovaný uživatel Sim 
24.05.2011 (17:33)  
JP, Vlad > diky za vysvetleni.
registrovaný uživatel M 
24.05.2011 (17:29)  
:-)
Vyborne vysvetleni:)
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
24.05.2011 (17:22)  
(OT) Sim: Pokud do specifikace napíšete, s čím musí být předmět dodávky kompatibilní - a to s čím má být kompatibilní můžete napsat i přesným typovým označením výrobku s uvedením výrobce - ale přitom nebudete definovat konkrétně (ale jen obecně, technickou specifikací) co požadujete, tak neporušíte literu zákona. Dokonce si tam můžete vložit podmínku, že chcete tuto záležitost vidět v praxi, je-li už někde provozována, a nebo si vyhradit nějaký čas na zkušební provoz s výhradou odstoupení od smlouvy, pokud se neprokáže funkčnost kompatibility.
(Minulý týden jsem prošel školením v této oblasti...)
24.05.2011 (17:09)  
Sim) TSI znamená Technické standardy interoperability a platí pro železnici v EU, tedy nejen pro bezpečnost, ale i třeba hlukové předpisy a jiné standardy. Takové trochu duplikování UIC standardů pod křídly EU.

http://en.wikipedia.org/wiki/Technical_Specifications_for_Interoperability
registrovaný uživatel Sim 
24.05.2011 (17:06)  
Vlad > me slo prave o to, zda by napriklad bylo napadnutelne, kdyby ve specifikaci zakazky bylo neco ve smyslu "pozadovana kompatibilita viceclenneho rizeni s vozy RS1 rady xxxx" a tak dal. Ze by to pro provozovatele melo vyhody je jasne, ze by to bylo asi slozitejsi technicky a tim padem i drazsi je jasne taky a ze by tim v principu byl zvyhodnen ten, kdo ma vozidla tuto podminku splnujici (= dodavatel vozidel predchozich) standardne v nabidce, o tom taky pochybovat nebudem. Takze zustava otazka, zda by takoveto zadani bylo pravne v poradku, aby nebylo napadnutelne nekterym z konkurentu.

Michal Drábek > ja mel za to, ze TSI je norma na (mechanickou) bezpecnost a nikoliv na komunikacni protokoly.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko