Praha — (Aktualizováno) České dráhy dnes vypsaly další výběrové řízení na nová regionální vozidla. Jedná se o již dříve avizovaný tendr na dodávku 9 částečně nízkopodlažních motorových vozů pro regionální a meziregionální dopravu. Vozy mají disponovat pouze 2. třídou s obsaditelností zhruba 70 sedících cestujících ve velkoprostorovém uspořádání. Provozní rychlost má dosahovat 120 km/h, požadovány jsou otočné dvounápravové podvozky. Z minulých výběrových řízení mají České dráhy již nasmlouváno 33 motorových vozů Stadler RS1 RegioShuttle, které jsou stejného typu, jako nyní poptávaná vozidla. Vozy budou určeny především pro Pardubický kraj. „Nejvíce nových vozů zamíří na trať z Pardubic přes Chrudim do Hlinska v Čechách a dojedou až do Havlíčkova Brodu. Na této trati nahradí současné jednotky Regionova, které České dráhy využijí při náhradě starších vozidel na jiných regionálních tratích. Další vozy budou obsluhovat tratě Česká Třebová – Lanškroun a uvažujeme o jejich nasazení také na přímou linku Pardubice – Moravany – Holice,“ upřesnil nasazení ředitel KCOD Pardubice Michal Štěpán. Nabídky můžou zájemci podat do 27. června 2011, všechna vozidla s celkovou předpokládanou cenou 477 milionů korun (53 milionů za vůz) mají být dodána do 23 měsíců od podepsání smlouvy. Jeden z vozů bude spolufinancován z regionálních operačních programů Evropské unie.
V Německu jede vlak "příměstské dopravy" kategorie S-Bahn na trase Homburg - Osterburken přes území tří spolkových zemí (Sársko, Porýní-Falc, Bádensko-Würtembersko) přes 3,5 hodiny ... prostě dopravní experti tří spolkových zemí se dokáží na rozdíl od českých krajských ouřadů dohodnout jednak mezi sebou, jednak se tři regionálními "dcerami DB" a neháží si vzájemně klacky pod nohy ...
Všechny ostatní xichty se mi od těch PES líbí. Ale ten hnusný zahlý zobák mě fakt nesedl.
Na tomhle RS1 se mi orpavdu líbí to- že si zbytek exteriéru můžete dotvarovat vhodným nátěrem který tomu bude pasovat.
Přesto se mi ten motorák líbí i tak jak je teď.
Ale líbí se mi i ty "hnusné xichty" od PESY. Jsou sice někdy hodně divoké, ale právě to je na nich přitažlivé, že se prostě nebojí odvážných návrhů. A třeba zrovna design motoráků, s kterým uspěli u ČD, mi přijde dost povedený.
To je eda konec toto... tak na spravenou trať dáme 810 ! ( Ikdyž je tu možnost že by tam mohla jedna z těch nových jezdit- rači tam dáme starů dobrů spolehlivů 810.) :-(((
A až z tama ty lidi vyženem uplně, tak na té trati zastavíme provoz...!
Ke kráse RS1:
Já nevim co se vám všem na tem motoráku ta hnusí? Mě se teda líbí hodně.. A myslim že s vhodným nátěrem( najbrt to neni- ) to bude nejhezčí motorák co bude na českých kolejích jezdit.
A mě se ta jednouduchost opravdu líbí- malý sypatický motoráček. Ty hnusné xichty od PESA co mají jezdit na 303 sou ted a ohodně škaredší.
( Mě se hodně líbil nátěr Který mu dala Želpage- k aktualitě o nákupu RS1 na Vysočinu a Pro liberec- to se poravdu povedlo. =-) )
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.