..: Legios převezme ŽOS Nymburk, plánuje rozšíření výroby :..

Legios, 1263.003-6, Opočno pod Orlickými horami - Očelice, foto: RavenNymburk — Výrobce lokomotiv a nákladních vozů LEGIOS, někdejší LOSTR Louny, pokračuje v expanzi svých výrobních aktivit v Česku. Poté, co firma v uplynulých čtyřech letech prakticky ztrojnásobila svůj roční obrat, teď plánuje rozšíření činnosti do nových prostor ve středních Čechách. Umožňuje jí to akvizice opravárenského podniku ŽOS Nymburk, který od roku 2005 vlastnila slovenská společnost ŽOS Vrútky. „Po loňském rozběhu výroby v novém závodě v Horním Slavkově Legios opět významně posílil výrobní kapacity a strukturu nabízených výrobků a služeb. V Nymburku se bude nadále rozvíjet především opravárenství lokomotiv, ale závod se postupně zaměří i na výrobu nákladních vagonů a komponentů pro železniční vozidla,“ cituje týdeník Euro generálního ředitele Legiosu Radka Rybáčka.

Železniční opravny a strojírny Nymburk se dlouhodobě potýkaly s finančními problémy. Útlum činnosti v průběhu 90. let minulého století měl za následek postupný úpadek podniku, jenž vyústil až do vyhlášení konkurzu v roce 2005. Firmu tehdy převzala slovenská společnost ŽOS Vrútky, která v Nymburku prováděla menší opravy kolejových vozidel a malou část svého produktového vývoje. Hlavní projekty výrobce, včetně revizí osobních vozů Českých drah, se přesto realizovaly přímo v sídle společnosti ve Vrútkách. Situace nymburské ŽOSky se opět prudce zhoršila v červnu letošního roku, kdy na ní dodavatel tepla Thermoservis podal návrh na insolvenční řízení. Krachu se firma nakonec vyhnula zaplacením podstatné části dluhů a jednáním s věřiteli.

Společně s odvrácením zániku společnosti vstupuje do nymburských železničních opraven jeden z nejrychleji rostoucích výrobců kolejové techniky, lounský LEGIOS. Ten se v současnosti prezentuje zejména licenční výrobou dieselových lokomotiv Voith Maxima pod produktovým jménem GENERAL, kterou již podruhé prezentoval také na veletrhu Czech Raildays 2011. Do konce roku chce nový majitel v Nymburku přijmout přibližně 150 nových zaměstnanců.

Zdroje: Legios, Euro, Nymburský Deník


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 19.7.2011 (20:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Podniky

Ďalšie z regiónu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ SYN 
24.07.2011 (19:14)  
Neboli, existuje u nás taková kombinace trati, vlaku a rychlosti že by to takový řekněme Herkules (jako zástupce moderní dieselové čtyřnápravové loko) neutáhl? Nebo jaký jiný důvod by mohl vést k nasazení šestikolů v osobce?

MG: ta Albánie fakt sedí, jediné dielevé loko tam touto dobou Railfaneurope uvádí několik Čmeláků, to ovšem zajisté není tím že by to tak chtěli ale že jim zůstaly z minulosti...
24.07.2011 (13:52)  
Marně přemýšlím o relaci, kde by se v ČR dalo jet přes 120 km/h a zároveň tam nebyly alespoň v části trasy "dráty" a zároveň tam byla taková poptávka že se naplní 8 vagonů.
Velké město, které nemá elektrifikovanou trať, je Liberec (105), Zlín (77), Kladno (71), FrydekMistek (59), Jihlava (51, pouze směr Brno). Kde tam chcete jezdit 160? Praha-Zlín? V dieslu?
24.07.2011 (11:35)  
MG: proč ne, ale u nás si myslím, že to má smysl maximálně do Jeseníků nebo na Hojsovu Stráž, případně Mnichováky, aby "to pěkně jelo" :-). Něco jiného by bylo, kdyby například trať Brno - Ostrava nebyla pod drátama :)))

Navíc si myslím, že na obě relace snad stačí Herkules, takové intenzity, aby byl potřeba 3000 kw diesel, tady mimo dráty, nejsou.
dopisovateľ alebo člen ŽP Martin Grill  mail  
24.07.2011 (10:55)  
240.025: No, tam není moc o čem diskutovat. Jsou v Maďarsku, v Polsku, v Bulharsku, je jich plný Rusko... Na CC mašinách v osobce není nic až tak neobvyklého. A třeba v Albánii mají jenom šestinápravové stroje... :o)))
24.07.2011 (9:14)  
JP: mě se k tomu nechtělo nic vymýšlet :)), ale někdo tu nadhodil diskuzi o 6n mašinách v osobce
23.07.2011 (23:13)  
(OT) 240.025) A co jsi chtěl odkazem říct? Tapetovat umí každý, ale nic si z toho neodneseme.
dopisovateľ alebo člen ŽP Martin Grill  mail  
23.07.2011 (22:38)  
Ať na to koukám jak chci, rozhodně Vossloh v ničem nepřekonává 40CC...
dopisovateľ alebo člen ŽP Martin Grill  mail  
21.07.2011 (15:40)  
Martin Keppert: Konečně to někdo upřesnil... Tohle je jeden z nejrozšířenějších bludů mezi šotoveřejností - totiž že kulaté rychlostníky jsou pro všechny šestikola. Jde taky o rozvor jednotlivých náprav a jejich konstrukci. Ty kompenzace se v průběhu věků řešily různě, třeba užšími okolky prostředních náprav (takže méně zabíraly do vnitřní strany hlavy kolejnice), anebo prostřední nápravou s větší vůlí v bočním posuvu (vlevo - vpravo od podélné osy podvozku.)
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
21.07.2011 (12:48)  
Ragulin / Ludmilla v NDR u DR:

Po zastavení výroby V 180 (RVHP porada) nebylo dostatečně výkonné vozidlo nezávislé trakce. Elektrifikace se dlouho vlekla. BR 120 (Taigatrommel/Sergej) pouze nákladní. Proto se v NDR prosadily ve velé míře stroje větší, zprvu o výkonu 3000 PS. V nákladní i osobní (rychlíkové) dopravě. Bylo jich hodně a tak je převzala i DB; remotorizace a pod ... byla levnější cesta, než pořizovat stroje nové. (Německých www stránek o Ludmillách u DR/DB je hodně)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2019 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko