Praha/Dunajská Streda/Rajka — Dopravce a operátor intermodální dopravy METRANS se stal prvním českým vlastníkem lokomotiv Siemens Eurorunner řady ER20 Cargo, známé z Rakouska pod jménem Hercules. Tři kusy ve verzi se zvýšenou kapacitou palivových nádrží si společnost objednala na sklonku léta minulého roku. V současnosti jsou všechny tři exempláře dodány do ČR a registrovány jako řada 761. Ve čtvrtek 12. května absolvoval třetí ze série technicko–bezpečnostní zkoušku pro provoz v České republice. Den předtím podstoupily první dva stroje schvalovací jízdy v Maďarsku. Zkušební jízdy třetího stroje v zahraničí jsou plánovány v nejbližších týdnech. METRANS chce lokomotivy EuroRunner nasadit na kontejnerové expresy především mezi terminály Praha–Uhříněves a Dunajská Streda, objevit by se však mohly i v terminálu v Budapešti nebo Lípě nad Dřevnicí. Vůbec první jízdu lokomotivy EuroRunner s nákladním vlakem v ČR zajistil v roce 2008 dopravce Railtransport mezi Prahou a Dunajskou Stredou strojem pronajatým z poolu MRCE Dispolok.
Zdroj: Siemens, Railtrains.sk, Railcolor.net, ŽelPage; foto: Jan Vagala
a) dieselove loko s ekologickymi motory priplatek za ocouzeni dratu neplati.
b) pausalni platba za elektrickou trakci neni soucasti platby za dopravni cestu. V kazdem pripade pausal svou konstantni platbou ve vysi 18 kWh na 1000 hrtkm zvyhodnuje lehke vlaky a znevyhodnuje tezke. V roce 2009 stacilo jet s dieselem se spotrebou 2,3 l/1000 hrtkm (coz se u vlaku s T4 na dlouhych ramenech dalo, dokonce i pri pouziti 2xV100). Snizenim pausalu spotreby elektricke energie a zvysenim ceny nafty je dnes potrebne jezdit za cca 1,85 l/1000 hrtkm, coz je pravidelne nerealne. Na Slovensku to ale realne je naprosto v pohode, v Nemecku to je realne u nekterych vlaku.
c) kveten je poslednim mesicem, kdy jezdi v CR jen jeden TRAXX MS.
Karel Kovařík: Elektrika sa platí zvlášť, tomu od koho sa kupuje, nemusí to byť SŹDC, ČD nakupuje u ČEZu.
Za DC platí dízel zvyšení koeficient 1,05.
tak ono to dnes rozlisene je, protoze se elektrina plati i za diesel, pokud jede pod draty, takze kdyz jedu elektrikou mam v polozce palivo cenu 0 (cena paliva je soucasti DC), pokud jedu dieselem, zaplatim stejny (nebo vyšší (dle "ekologie" dieselu) poplatek za DC a v polozce palivo mam nemaly ucet za naftu.....
tyto info mam zprostredkovane, proto nemusi byt uplne presne
jenze tady jde spise o ekonomickoou uvahu, zda chci/mohu/vyplatí se investovat do dvou loko nebo jen do jedné a platit drazsi provoz te jedne.... a kdyz se k tomu pridaji dalsi potize/naklady (preprahy, schvalovani vozidla....) tak holt rade soukromniku vyjde, ze je vyhodnejsi poridit jednu loko dieselovou
Přičemž si místy dovolím odhadovat že někdy na kompatibilitě ani moc není zájem, ježto se schvalování používá jako pomocný nástroj řízení (ne)přístupu konkurence na koleje, bohužel :(
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.