..: Všechny EuroRunnery pro METRANS dodány – schvalují se v zahraničí :..

METRANS 761.001 a 002, Dunajská Streda, 12. 5. 2011, foto: Jan Vagala Praha/Dunajská Streda/Rajka — Dopravce a operátor intermodální dopravy METRANS se stal prvním českým vlastníkem lokomotiv Siemens Eurorunner řady ER20 Cargo, známé z Rakouska pod jménem Hercules. Tři kusy ve verzi se zvýšenou kapacitou palivových nádrží si společnost objednala na sklonku léta minulého roku. V současnosti jsou všechny tři exempláře dodány do ČR a registrovány jako řada 761. Ve čtvrtek 12. května absolvoval třetí ze série technicko–bezpečnostní zkoušku pro provoz v České republice. Den předtím podstoupily první dva stroje schvalovací jízdy v Maďarsku. Zkušební jízdy třetího stroje v zahraničí jsou plánovány v nejbližších týdnech. METRANS chce lokomotivy EuroRunner nasadit na kontejnerové expresy především mezi terminály Praha–Uhříněves a Dunajská Streda, objevit by se však mohly i v terminálu v Budapešti nebo Lípě nad Dřevnicí. Vůbec první jízdu lokomotivy EuroRunner s nákladním vlakem v ČR zajistil v roce 2008 dopravce Railtransport mezi Prahou a Dunajskou Stredou strojem pronajatým z poolu MRCE Dispolok.

Zdroj: Siemens, Railtrains.sk, Railcolor.net, ŽelPage; foto: Jan Vagala


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 15.5.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Maďarsko Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
16.05.2011 (13:42)  
Tady je zase zabava :-).
a) dieselove loko s ekologickymi motory priplatek za ocouzeni dratu neplati.
b) pausalni platba za elektrickou trakci neni soucasti platby za dopravni cestu. V kazdem pripade pausal svou konstantni platbou ve vysi 18 kWh na 1000 hrtkm zvyhodnuje lehke vlaky a znevyhodnuje tezke. V roce 2009 stacilo jet s dieselem se spotrebou 2,3 l/1000 hrtkm (coz se u vlaku s T4 na dlouhych ramenech dalo, dokonce i pri pouziti 2xV100). Snizenim pausalu spotreby elektricke energie a zvysenim ceny nafty je dnes potrebne jezdit za cca 1,85 l/1000 hrtkm, coz je pravidelne nerealne. Na Slovensku to ale realne je naprosto v pohode, v Nemecku to je realne u nekterych vlaku.
c) kveten je poslednim mesicem, kdy jezdi v CR jen jeden TRAXX MS.
registrovaný uživatel ufo 
16.05.2011 (12:36)  
Franta PLášek: ER20 má MTU motor, nie buldozérový Cat.

Karel Kovařík: Elektrika sa platí zvlášť, tomu od koho sa kupuje, nemusí to byť SŹDC, ČD nakupuje u ČEZu.
Za DC platí dízel zvyšení koeficient 1,05.
registrovaný uživatel chio 
16.05.2011 (12:18)  
Naše elektriky tiež nie sú žiadna sláva, keďže z veľkej časti sú to staré pekáče s odporovou reguláciou výkonu a rekuperácia na ŽSR a SŽDC je za 0 bodov. Takže by som to s tou ekologičnosťou nepreháňal - aj elektriky potrebujú oveľa viac energie, než by bolo nutné.
registrovaný uživatel Kakov 
16.05.2011 (12:09)  
SYN: kdo se divi?? ja tedy ne, ja jen konstatuji, ze bych radeji videl elektriku..
registrovaný uživatel Kakov 
16.05.2011 (12:05)  
martin749:
tak ono to dnes rozlisene je, protoze se elektrina plati i za diesel, pokud jede pod draty, takze kdyz jedu elektrikou mam v polozce palivo cenu 0 (cena paliva je soucasti DC), pokud jedu dieselem, zaplatim stejny (nebo vyšší (dle "ekologie" dieselu) poplatek za DC a v polozce palivo mam nemaly ucet za naftu.....

tyto info mam zprostredkovane, proto nemusi byt uplne presne

jenze tady jde spise o ekonomickoou uvahu, zda chci/mohu/vyplatí se investovat do dvou loko nebo jen do jedné a platit drazsi provoz te jedne.... a kdyz se k tomu pridaji dalsi potize/naklady (preprahy, schvalovani vozidla....) tak holt rade soukromniku vyjde, ze je vyhodnejsi poridit jednu loko dieselovou
16.05.2011 (11:17)  
Rozhodně nehodlám zpochybňovat (ne)ekologičnost používání mot.lokomotiv pod trolejemi. I když v případě srovnání ER20, strojů s CATmotory vs. moje oblíbené ČKD....hmmm Nicméně moje reakce směřovala výhradně směrem ekonomiky (?) a efektivity vztažené k aktuálním možnostem soukromých přepravců na ramenech, které pojíždějí a dostupných(!) strojích. Nepochybuji o tom, že pokud se změní podmínky každý soukromý přepravce si dobře spočítá, co se mu vyplatí. Holt, jim ztráty nikdo nedorovná...
16.05.2011 (10:49)  
Jízda motorových lokomotiv pod dráty je také dána tím, že poplatky za dopravní cestu nerozlišují druh hancího vozidla. Kdyby se pod dráty zvýšily poplatky pro motorové lokomotivy a změnil způsob vyúčtování za elektřinu, tak by dopravci začali přecházet na elektrické.
registrovaný uživatel ufo 
16.05.2011 (10:41)  
Josef Petrák: Však asi nebude stále len jeden. Zatiaľ má Prahu voziť Cargo.
registrovaný uživatel SYN 
16.05.2011 (10:29)  
Karel Kovařík: Tady asi kupodivu je největší problém opravdu v byrokracii (a zastaralosti našich zabzař., ale i obecné rozkouskovanosti a nekompatibilitě u nás i v okolí). Je velmi těžké najít takovou elektriku, která bude nepříliš drahá, výkonná, efektivní - ale hlavně, schválená pro provoz ve všech státech ve kterých hodlá dopravce působit! Toto je jaksi taksi s dieselem citelně menší problém, tak proč se proboha někdo diví že nám jezdí diesely pod dráty? Nechceme to? Tak asi budeme muset máknout především na síti, a to tak aby byla co nejvíce navzájem kompatibilní v co nejširším okolí...
Přičemž si místy dovolím odhadovat že někdy na kompatibilitě ani moc není zájem, ježto se schvalování používá jako pomocný nástroj řízení (ne)přístupu konkurence na koleje, bohužel :(
16.05.2011 (10:12)  
Myslím, že stále lepší ER 20 v čele vlaku ako iné dieslové šroty súkromníkov alebo aj štátnych ČDC a ZSSKC ;)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko