..: Všechny EuroRunnery pro METRANS dodány – schvalují se v zahraničí :..

METRANS 761.001 a 002, Dunajská Streda, 12. 5. 2011, foto: Jan Vagala Praha/Dunajská Streda/Rajka — Dopravce a operátor intermodální dopravy METRANS se stal prvním českým vlastníkem lokomotiv Siemens Eurorunner řady ER20 Cargo, známé z Rakouska pod jménem Hercules. Tři kusy ve verzi se zvýšenou kapacitou palivových nádrží si společnost objednala na sklonku léta minulého roku. V současnosti jsou všechny tři exempláře dodány do ČR a registrovány jako řada 761. Ve čtvrtek 12. května absolvoval třetí ze série technicko–bezpečnostní zkoušku pro provoz v České republice. Den předtím podstoupily první dva stroje schvalovací jízdy v Maďarsku. Zkušební jízdy třetího stroje v zahraničí jsou plánovány v nejbližších týdnech. METRANS chce lokomotivy EuroRunner nasadit na kontejnerové expresy především mezi terminály Praha–Uhříněves a Dunajská Streda, objevit by se však mohly i v terminálu v Budapešti nebo Lípě nad Dřevnicí. Vůbec první jízdu lokomotivy EuroRunner s nákladním vlakem v ČR zajistil v roce 2008 dopravce Railtransport mezi Prahou a Dunajskou Stredou strojem pronajatým z poolu MRCE Dispolok.

Zdroj: Siemens, Railtrains.sk, Railcolor.net, ŽelPage; foto: Jan Vagala


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 15.5.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Maďarsko Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
15.05.2011 (22:49)  
Karel Kovařík ...ono to zaznívá opakovaně v různých diskuzích na různých serverech...pro dopravce typu METRANS, potažmo RTT, AWT,..atd. to není jen o přepravě ze stanice do stanice, což lze splnit el.loko 100% pod dráty, ale velmi často jde o přepravy typu terminál-terminál, vlečka-vlečka, vlečka-přístav, apod. A to jsou vetšinou body "bez drátů". A tedy by byl nutný přepřah = další loko, další náklady (snad vyjma strojvedoucího, ten by se za určitých podmínek dal využít...). A to všechno nese další náklady..
15.05.2011 (22:37)  
IR) Něco na tom bude, když většina výkonu JE Temelín jde na export do Německa a Rakouska, které odmítají jadernou energetiku. :)))
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
15.05.2011 (22:33)  
Karel Kovářík: Ještě za socializmu se kdysi kdosi kdesi vyjádřil velmi zhruba v tom smyslu, že výsledkem elektrifikace našich železnic je, že se komíny parních lokomotiv ze všech tratí přesunou na Mostecko (rozumějte do podkrušnohorských elektráren). Takže je otázka, nakolik je ta elektrická vozba vlastně ekologická... :-)))
15.05.2011 (21:19)  
To jsou zatím takové spekulace, objevila se pravděpodobnější relace Dun.St - Košice nebo z Dun.St přes maďarsko atd. Tak si vyberte B-)
registrovaný uživatel Kakov 
15.05.2011 (19:43)  
no upřímě řečeno je mi trochu smutno, z dalšího nafťáku pod dráty, zmíněné trasyvedou téměř celé pod dráty, škoda životního prostředí
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko