Praha/Bydgoszcz — (Aktualizováno) Polský výrobce kolejových vozidel Pesa Bydgoszcz dnes potvrdil, že se stal vítězem výběrového řízení Českých drah na dodání 31 dvoudílných motorových jednotek. Všechny nízkopodlažní klimatizované soupravy by Pesa měla dodat Českým drahám do 28 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2013. Celková cena kontraktu je 83 milionů eur, což je dle aktuálního kurzu částka těsně přesahující 2 miliardy korun oproti původně předpokládaným 2,6 miliardy. Jedna souprava tak vyjde na necelých 65 namísto očekávaných 84 milionů. U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena. Za původní předpokládanou částku by tak nyní bylo 40 souprav namísto poptávaných jednatřiceti.
První z nových souprav by měla Českým drahám dorazit v polovině příštího roku. V současné době dochází k finalizaci projektu zcela nového typu motorové jednotky, které budou dodávány na české koleje. Výrobce chce na jednu stranu zůročit zkušenosti svých konstruktérů při vývoji souprav typu ATR 220, které byly v minulosti dodány soukromým italským dopravcům, na druhou stranu by nový typ neměl být přímým pokračovatelem tohoto typu.
Nové dvoudílné jednotky, z nichž je 19 pořizováno za finanční pomoci z regionálních operačních programů Evropské unie tak budou od poloviny zvyšovat kulturu cestování na trasách, které jsou uvedeny v následujícím seznamu.
- Soupravy dotované z ROP
- Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
- Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
- Plzeň - Domažlice (6 ks)
- Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
- Čáslav - Nymburk (2 ks)
- Soupravy bez podpory z ROP
- Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
- Liberec - Česká Lípa (2 ks)
- Plzeňský kraj (3 ks)
Zdroj: Rynek Kolejowy, Železniční magazín

- Těma vanama jsem jen chtěl ilustrovat, co všechno se dá s takovou skříní dělat, Dm12 by byla novostavba, né modernizace, nepřijde mě tak složité udělat Dm12 dle vzoru RS1, to jsem chtěl říct a dal jsem za příklad modernizace (výrobu nových skříní) tramvají. Teď tu máme v Plzni druhou generaci "van", s čelem "bulva", podobně jako v Ostravě : )
15T v Praze - Tam mají ale trošku jiné přepravní proudy, než v Plzni, kde ta 2x T3 prokládaná KT-čkem a Astrou stačí, i když, až se postaví trať na Borská pole, tak si potřebu kapacitnějších tramvají dokážu představit. No a K3R-NT - také modernizace dvou T3...
Do této situace se tu rozhodně žádné železniční vozidlo nedostalo (max. se mu trochu přibližují varianty reko 810 - různé částečné reko, Esmeralda, Regionoha - bohužel se vše zaměřuje na základ který má těch mušek dost, spíš much, a s některýma nic nenadělá), a kdoví jestli se někdy dostane...
Typicky takova ptakovina, jako prodlouzeni vozidla "o jedno okno" - ve sve podstate to nic neni, jen se to rozrizne, z jineho vozidla se do toho kus vlozi a zase se to svari zpatky. Jenze v realu to znamena udelat nejen tu "hrubou plecharinu", ale zaroven vnitrek - pokud nam to vyjde na cele panely, je to OK, ale kdyby ne, je potreba nejak poresit nastaveni. Veskere rozvody (hadice pneumatiky i hydrauliky, dratyovladaci i silove) je potreba bud nastavit nebo udelat komplet nove. No a kdyz si k tomu pripoctu povrchovou upravu, dostavame se k pomerne prekvapujicimu vysledku:
- cena noveho stoji: konstrukci a vyvoj, material, vyrobu, montaz a povrchova uprava
- cena repasovaneho stoji: vozidlo k repasi, konstrukce (pri zminovanem hypotetickem prodlouzeni bez vyvoje, pouze je treba nakreslit dokumentaci k upravam), demontaz, material, vyroba, montaz a povrchova uprava
Takze u tech tramvaji se to - pokud se nepletu (a vim, ze jsem se v minulosti zrovna v tomhle svym usudkem mylil) - resilo tak, ze KT8 dostala zcela novy stredni dil (nebo mozna repasovany, ale za cenu blizici se novemu dilu), zatimco na krajnich dilech byly provedeny pouze drobne upravy. Diky tomu, ze se menila ani ne tretina tramvaje to ekonomicky nevychazi tak spatne.
Prestavba T3 na vanu pry prestavba v pravem slova smyslu neni - je to v podstate novostavba, kde skrin nevznika upravou stare skrine. Cela ke skrini montovana odpovidaji tem puvodnim na T3, duvodem je unifikace a hlavne fakt, ze vlastne timto zpusobem vznikne vozidlo technicky odpovidajici nove dodavanym vozum (v Ostrave maji vany nova cela, ale technicky je to stejne).
Takze tahle "prestavba" by z hlediska drazniho mohla vypadat treba tak, ze by nizkopodlazni moderni jednotka dostala cumak ze zaby, prestoze by to technicky odpovidalo treba GTW od Stadlera. Nebo klidne at to ma cela z Reginy, ale at to proboha nema nic spolecneho s puvodni 810, ktera nevyhovuje.
S trochou nadsazky se da rict, ze ekvivalent Reginy v tramvajovem provozu by z hlediska technologie mohly byt Astry - vypada to pekne, dobre se do toho nastupuje, ale diky nevhodne zvolene konfiguraci podvozku se tato tramvaj dostava chovanim na kolejich na uroven dvounapravovych tramvaji, ktere vetsina z nas zna jen z historickych jizd.
Nastesti u tech tramvaji dopravni podnik v Plzni pochopil, ze skrz Astry cesta vyvoje zrejme nepovede a priklonil se k drive zminovanym ctyrnapravovym vanam. V Praze jim to trvalo o chvili dele, ale prvni 15ka by se snad uz mela objevovat v provozu... coz svedci i o tom, ze to zrejme doslo i vyrobci, takze bude mozne tuto vetev vyvoje po case oznacit za slepou.
Ovsem z hlediska drazniho si budeme muset pockat zrejme na generacni vymenu ve vedeni CD, nez nekoho trkne, ze vlak by se mel chovat slusne i za jizdy a nejen dobre vypadat pri predvadecich akcich.
Podvozky s motorem jsou normálně pod tou vysokopodlažní částí - http://www.plzensketramvaje.cz/plzen/315-3JTp.jpg
Podobně tramvaje KT8D5, kde došlo k výměně celého středního článku a byl dosazen článek s nízkou podlahou - http://www.plzensketramvaje.cz/plzen/293hosteskyp.jpg
Před: http://www.plzensketramvaje.cz/plzen/298-13p.jpg
- Tim jsem jen chtěl říct, že nic neni nepřekonatelné, jasně, toto je tramvaj, možná trošku něco jiného a jsou to reko. Ale necháme raději toho.
Schválení - no jezdilo to tu normálně na tratích, teď si také nejsem jist.. Asi dočasně.
Fin klimatizaci nemá, respektive jí má jen u strojvedoucího : )
Vždyť jsem psal, že by se to muselo schválit znova, už jen proto, že jde o znatelnej zásah do vozové skříně, stejně jako by jsme třeba chtěly na 814 udělat el. přenos výkonu - také by se muselo schvalovat.
Dobře, co tomu udělat elektrický přenos výkonu? Když už by se to celé předělávalo, přeci jen výkon 2x 301 kw..
Chladící zařízení firmy Behr pro chlazení naftových motorů je umístěno na střeše vozu
z důvodu těžkých klimatických podmínek v zimním období. - A já blbec, když jsem ten vůz spatřil poprvé, tak jsem myslel, že to jsou brzdové odporníky : )
Takže zcela překopat rám... asi jiná převodovka (Fojtka v Dm12 je klasického průchozího uspořádání, tady by byla potřeba převodovka se vstupem i výstupem na stejné straně, nad sebou) a všecko, co je dole, přesunout jinam.
zbytek jsou více méně maličkosti (řídící systém od lokelu,
Proboha PROČ???
česká radiostanice, ARR,
ARR se s Lokelem víceméně vylučuje. A když už tu teda skládáme vozidlo na úrovni, tak opráskneme 842 a dáme tam celý AVV, no ni?
vzhled může zůstat snad stejnej, sedačky od Borcadu, klimatizace se hodí na střechu).
A Fin jí má podle vás kde? :-)
Jasně že by se to muselo celé nově schválit, protože jde o zásah do vozové skříně, ale fakt mě to nepřijde jako něco nemožného,
Schvalovat se to musí každopádně.
Jinak Dm12 je v ČR schválen, šlo by jen o umístění motorů a upravenou skříň. Kdyžtak mě poučte : )
S tím schválením si nejsem jistý. Něco jiného je časově omezené schválení pro zkušební provoz, něco jiného je schválení pro trvalý provoz.
A na vůz s úplně jiným rámem a jinými motory se původní schválení dá použít jen velmi těžko.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











