..: PESA Bydgoszcz potvrzuje: dodáme ČD motorové jednotky :..

PESA ATR 220.027, foto: PESA Bydgoszcz Praha/Bydgoszcz — (Aktualizováno) Polský výrobce kolejových vozidel Pesa Bydgoszcz dnes potvrdil, že se stal vítězem výběrového řízení Českých drah na dodání 31 dvoudílných motorových jednotek. Všechny nízkopodlažní klimatizované soupravy by Pesa měla dodat Českým drahám do 28 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2013. Celková cena kontraktu je 83 milionů eur, což je dle aktuálního kurzu částka těsně přesahující 2 miliardy korun oproti původně předpokládaným 2,6 miliardy. Jedna souprava tak vyjde na necelých 65 namísto očekávaných 84 milionů. U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena. Za původní předpokládanou částku by tak nyní bylo 40 souprav namísto poptávaných jednatřiceti.

První z nových souprav by měla Českým drahám dorazit v polovině příštího roku. V současné době dochází k finalizaci projektu zcela nového typu motorové jednotky, které budou dodávány na české koleje. Výrobce chce na jednu stranu zůročit zkušenosti svých konstruktérů při vývoji souprav typu ATR 220, které byly v minulosti dodány soukromým italským dopravcům, na druhou stranu by nový typ neměl být přímým pokračovatelem tohoto typu.

Nové dvoudílné jednotky, z nichž je 19 pořizováno za finanční pomoci z regionálních operačních programů Evropské unie tak budou od poloviny zvyšovat kulturu cestování na trasách, které jsou uvedeny v následujícím seznamu.

  • Soupravy dotované z ROP
    • Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
    • Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
    • Plzeň - Domažlice (6 ks)
    • Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
    • Čáslav - Nymburk (2 ks)
  • Soupravy bez podpory z ROP
    • Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
    • Liberec - Česká Lípa (2 ks)
    • Plzeňský kraj (3 ks)

Zdroj: Rynek Kolejowy, Železniční magazín


JiříK. | 9.2.2011 (17:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Polsko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
14.02.2011 (14:40)  
Sim: KT8D5 má skutečně nový střední díl a zbytek je modernizace a je z toho KT8D5RN2P. Plzeňské vany mají novou skříň, ale původní podvozky, tak-že taková regionova. Rozhodně nesouhlasím, že by Astra měla špatné jízdní vlastnosti, ano má, ale jen v zatáčkách, na rovné trati, jako je v Plzni třeba linka 4, je to pohodlné a svižné vozidlo, o to více, když si vlezete do středního článku, který je vlastně ve vzduchu, tak letíte v hladině "0", protože tam nejdou rázy od podvozku a jízda je tak nejkomfortnější. Samozřejmě, že otočné podvozky by na Astru byly lepší, ale rozhodně bych to nepřirovnával k regionově, už jen proto, že Astra je nová tramvaj, né modernizace.

- Těma vanama jsem jen chtěl ilustrovat, co všechno se dá s takovou skříní dělat, Dm12 by byla novostavba, né modernizace, nepřijde mě tak složité udělat Dm12 dle vzoru RS1, to jsem chtěl říct a dal jsem za příklad modernizace (výrobu nových skříní) tramvají. Teď tu máme v Plzni druhou generaci "van", s čelem "bulva", podobně jako v Ostravě : )

15T v Praze - Tam mají ale trošku jiné přepravní proudy, než v Plzni, kde ta 2x T3 prokládaná KT-čkem a Astrou stačí, i když, až se postaví trať na Borská pole, tak si potřebu kapacitnějších tramvají dokážu představit. No a K3R-NT - také modernizace dvou T3...
Registrierter Benutzer Raquac 
14.02.2011 (13:27)  
Typicky takova ptakovina, jako prodlouzeni vozidla "o jedno okno" - ve sve podstate to nic neni, jen se to rozrizne, z jineho vozidla se do toho kus vlozi a zase se to svari zpatky. Jenze v realu to znamena udelat nejen tu "hrubou plecharinu", ale zaroven vnitrek - pokud nam to vyjde na cele panely, je to OK, ale kdyby ne, je potreba nejak poresit nastaveni. Veskere rozvody (hadice pneumatiky i hydrauliky, dratyovladaci i silove) je potreba bud nastavit nebo udelat komplet nove. Tak takhle to umi jen cernokneznik pan Zababa...ma akorat problem vycarovat pokazde odpovidajici osdstin toho kousku lina, ktery vlepi na prodlouzeny kus podlahy...
Registrierter Benutzer SYN 
14.02.2011 (13:19)  
Tak můžu potvrdit že většina "van" (pochází z označení T3.EVN případně T3.PVN, ačkoli jsem to už viděl značit i T3.PLF (tuším pražské)) se vyrábějí jako novostavby, z původního stroje to má kromě papírů naprosté minimum. Snad podvozky to obecně mívá repasované, ale zdaleka nemusí pocházet z původní tramvaje. Pokud jsem to správně pochopil tak jde o to že vzniká vozidlo které má důležité celky nové (a tedy s trvanlivostí řádově 20 let), má sice své mušky ale celkem snadno a poměrně levně se udržuje (opravy dílů opotřebovaných, poškozených při nehodách i vandaly) a jeho pořizovací cena je citelně menší mež u nového stroje. Je tu už těch typů úprav tolik (i schválených) že lze poměrně snadno ze "skládačky" dostupných řešení zvolit (třeba výzbroj - stejnosměrný Progress nebo asynchronní Europulse, nebo dveře - klasické "zlamovačky" několika provedení nebo "výklopky", tvar čela - "bulva", "Kotas" nebo "Kardaus" atd.) a se schválením vcelku není problém.

Do této situace se tu rozhodně žádné železniční vozidlo nedostalo (max. se mu trochu přibližují varianty reko 810 - různé částečné reko, Esmeralda, Regionoha - bohužel se vše zaměřuje na základ který má těch mušek dost, spíš much, a s některýma nic nenadělá), a kdoví jestli se někdy dostane...
Registrierter Benutzer Sim 
14.02.2011 (11:38)  
strejcekms > problem vsech rekonstrukci je ten, ze je s tim zpravidla vic prace, nez se predpoklada a nez je na prvni pohled videt.

Typicky takova ptakovina, jako prodlouzeni vozidla "o jedno okno" - ve sve podstate to nic neni, jen se to rozrizne, z jineho vozidla se do toho kus vlozi a zase se to svari zpatky. Jenze v realu to znamena udelat nejen tu "hrubou plecharinu", ale zaroven vnitrek - pokud nam to vyjde na cele panely, je to OK, ale kdyby ne, je potreba nejak poresit nastaveni. Veskere rozvody (hadice pneumatiky i hydrauliky, dratyovladaci i silove) je potreba bud nastavit nebo udelat komplet nove. No a kdyz si k tomu pripoctu povrchovou upravu, dostavame se k pomerne prekvapujicimu vysledku:
- cena noveho stoji: konstrukci a vyvoj, material, vyrobu, montaz a povrchova uprava
- cena repasovaneho stoji: vozidlo k repasi, konstrukce (pri zminovanem hypotetickem prodlouzeni bez vyvoje, pouze je treba nakreslit dokumentaci k upravam), demontaz, material, vyroba, montaz a povrchova uprava

Takze u tech tramvaji se to - pokud se nepletu (a vim, ze jsem se v minulosti zrovna v tomhle svym usudkem mylil) - resilo tak, ze KT8 dostala zcela novy stredni dil (nebo mozna repasovany, ale za cenu blizici se novemu dilu), zatimco na krajnich dilech byly provedeny pouze drobne upravy. Diky tomu, ze se menila ani ne tretina tramvaje to ekonomicky nevychazi tak spatne.

Prestavba T3 na vanu pry prestavba v pravem slova smyslu neni - je to v podstate novostavba, kde skrin nevznika upravou stare skrine. Cela ke skrini montovana odpovidaji tem puvodnim na T3, duvodem je unifikace a hlavne fakt, ze vlastne timto zpusobem vznikne vozidlo technicky odpovidajici nove dodavanym vozum (v Ostrave maji vany nova cela, ale technicky je to stejne).

Takze tahle "prestavba" by z hlediska drazniho mohla vypadat treba tak, ze by nizkopodlazni moderni jednotka dostala cumak ze zaby, prestoze by to technicky odpovidalo treba GTW od Stadlera. Nebo klidne at to ma cela z Reginy, ale at to proboha nema nic spolecneho s puvodni 810, ktera nevyhovuje.

S trochou nadsazky se da rict, ze ekvivalent Reginy v tramvajovem provozu by z hlediska technologie mohly byt Astry - vypada to pekne, dobre se do toho nastupuje, ale diky nevhodne zvolene konfiguraci podvozku se tato tramvaj dostava chovanim na kolejich na uroven dvounapravovych tramvaji, ktere vetsina z nas zna jen z historickych jizd.

Nastesti u tech tramvaji dopravni podnik v Plzni pochopil, ze skrz Astry cesta vyvoje zrejme nepovede a priklonil se k drive zminovanym ctyrnapravovym vanam. V Praze jim to trvalo o chvili dele, ale prvni 15ka by se snad uz mela objevovat v provozu... coz svedci i o tom, ze to zrejme doslo i vyrobci, takze bude mozne tuto vetev vyvoje po case oznacit za slepou.

Ovsem z hlediska drazniho si budeme muset pockat zrejme na generacni vymenu ve vedeni CD, nez nekoho trkne, ze vlak by se mel chovat slusne i za jizdy a nejen dobre vypadat pri predvadecich akcich.
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
14.02.2011 (10:08)  
Kocourek: Ale jo, já to přece chápu, tak také začnu, toto - http://www.plzensketramvaje.cz/plzen/315-1BCp.jpg - je Plzeňská tramvaj T3R.PLF, takzvaná "vana", je to předělávka ze standartní tramvaje T3, došlo k přesunutí el. výzbroje na střechu vozidla a střední část se snížila - http://www.plzensketramvaje.cz/plzen/316-1JTp.jpg
Podvozky s motorem jsou normálně pod tou vysokopodlažní částí - http://www.plzensketramvaje.cz/plzen/315-3JTp.jpg

Podobně tramvaje KT8D5, kde došlo k výměně celého středního článku a byl dosazen článek s nízkou podlahou - http://www.plzensketramvaje.cz/plzen/293hosteskyp.jpg
Před: http://www.plzensketramvaje.cz/plzen/298-13p.jpg

- Tim jsem jen chtěl říct, že nic neni nepřekonatelné, jasně, toto je tramvaj, možná trošku něco jiného a jsou to reko. Ale necháme raději toho.
13.02.2011 (23:52)  
Strejcek: Rám železničního vozidla vypadá nějak takto: http://www.mojett.cz/wp-content/2010/12/DSCF9466.jpg Tohle je sice z nákladního vozu, ale pro ilustraci to stačí. Tohle nese celé vozidlo, kolem něj se to celé staví. Problém je v tom, že horní hrana je cca 1100 mm nad kolejnicí a my potřebujeme 550 mm. Takže celý ten rám uděláme znova, bude vypdat nějak jako rám hlubinového vozu: http://www.litomysky.cz/mtl/im/109040x.jpg
13.02.2011 (22:55)  
Happy: Bylo to myšleno ironicky, příště se polepším a vynasnažím se to vyjádřit znatelněji.
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
13.02.2011 (21:26)  
Aleš Liesk.- tak já nejsem strojvedoucí, takže omluvte malé nesrovnalosti. Řídící systém od Lokelu jsem plácnuul proto, že se prostě cpe do většiny modernizací. No prostě jsem tim chtěl říct, že u strojvedoucího by se musela dát TRS, a různé serepetičky jako zab. zař. ARR, atd..

Schválení - no jezdilo to tu normálně na tratích, teď si také nejsem jist.. Asi dočasně.

Fin klimatizaci nemá, respektive jí má jen u strojvedoucího : )

Vždyť jsem psal, že by se to muselo schválit znova, už jen proto, že jde o znatelnej zásah do vozové skříně, stejně jako by jsme třeba chtěly na 814 udělat el. přenos výkonu - také by se muselo schvalovat.

Dobře, co tomu udělat elektrický přenos výkonu? Když už by se to celé předělávalo, přeci jen výkon 2x 301 kw..


Chladící zařízení firmy Behr pro chlazení naftových motorů je umístěno na střeše vozu
z důvodu těžkých klimatických podmínek v zimním období.
- A já blbec, když jsem ten vůz spatřil poprvé, tak jsem myslel, že to jsou brzdové odporníky : )
13.02.2011 (20:43)  
jen jde o to aby motor a tech zařízení bylo pod vysokopodlažními články, co by byly za stanovištěm strojvedoucího, jako za RS1,
Takže zcela překopat rám... asi jiná převodovka (Fojtka v Dm12 je klasického průchozího uspořádání, tady by byla potřeba převodovka se vstupem i výstupem na stejné straně, nad sebou) a všecko, co je dole, přesunout jinam.

zbytek jsou více méně maličkosti (řídící systém od lokelu,
Proboha PROČ???

česká radiostanice, ARR,
ARR se s Lokelem víceméně vylučuje. A když už tu teda skládáme vozidlo na úrovni, tak opráskneme 842 a dáme tam celý AVV, no ni?

vzhled může zůstat snad stejnej, sedačky od Borcadu, klimatizace se hodí na střechu).
A Fin jí má podle vás kde? :-)

Jasně že by se to muselo celé nově schválit, protože jde o zásah do vozové skříně, ale fakt mě to nepřijde jako něco nemožného,
Schvalovat se to musí každopádně.

Jinak Dm12 je v ČR schválen, šlo by jen o umístění motorů a upravenou skříň. Kdyžtak mě poučte : )
S tím schválením si nejsem jistý. Něco jiného je časově omezené schválení pro zkušební provoz, něco jiného je schválení pro trvalý provoz.
A na vůz s úplně jiným rámem a jinými motory se původní schválení dá použít jen velmi těžko.
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
13.02.2011 (20:06)  
happy: Tu tuhost, vždyť ta skříň bude stejná, na stejnou velikost motoráku, jen jde o to aby motor a tech zařízení bylo pod vysokopodlažními články, co by byly za stanovištěm strojvedoucího, jako za RS1, zbytek jsou více méně maličkosti (řídící systém od lokelu, česká radiostanice, ARR, vzhled může zůstat snad stejnej, sedačky od Borcadu, klimatizace se hodí na střechu). Jasně že by se to muselo celé nově schválit, protože jde o zásah do vozové skříně, ale fakt mě to nepřijde jako něco nemožného, podvozky jsou tam dobré, motor, na trhu je výrobců dieselů.. Dm12 má asi MAN, ale dá se tam dát CAT, Tedom, atd.. Ale ta skříň může zůstat stejně tuhá, nebo ne? Jinak Dm12 je v ČR schválen, šlo by jen o umístění motorů a upravenou skříň. Kdyžtak mě poučte : )
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko