Praha/Bydgoszcz — (Aktualizováno) Polský výrobce kolejových vozidel Pesa Bydgoszcz dnes potvrdil, že se stal vítězem výběrového řízení Českých drah na dodání 31 dvoudílných motorových jednotek. Všechny nízkopodlažní klimatizované soupravy by Pesa měla dodat Českým drahám do 28 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2013. Celková cena kontraktu je 83 milionů eur, což je dle aktuálního kurzu částka těsně přesahující 2 miliardy korun oproti původně předpokládaným 2,6 miliardy. Jedna souprava tak vyjde na necelých 65 namísto očekávaných 84 milionů. U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena. Za původní předpokládanou částku by tak nyní bylo 40 souprav namísto poptávaných jednatřiceti.
První z nových souprav by měla Českým drahám dorazit v polovině příštího roku. V současné době dochází k finalizaci projektu zcela nového typu motorové jednotky, které budou dodávány na české koleje. Výrobce chce na jednu stranu zůročit zkušenosti svých konstruktérů při vývoji souprav typu ATR 220, které byly v minulosti dodány soukromým italským dopravcům, na druhou stranu by nový typ neměl být přímým pokračovatelem tohoto typu.
Nové dvoudílné jednotky, z nichž je 19 pořizováno za finanční pomoci z regionálních operačních programů Evropské unie tak budou od poloviny zvyšovat kulturu cestování na trasách, které jsou uvedeny v následujícím seznamu.
- Soupravy dotované z ROP
- Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
- Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
- Plzeň - Domažlice (6 ks)
- Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
- Čáslav - Nymburk (2 ks)
- Soupravy bez podpory z ROP
- Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
- Liberec - Česká Lípa (2 ks)
- Plzeňský kraj (3 ks)
Zdroj: Rynek Kolejowy, Železniční magazín

:-)
tenzor:A digitalni panely by mněly být standart na každém vlaku.
@SYN: Nikdo jiný šanci neměl, 65 % NP v motorovém voze umí jenom Stadler.
@MirekM: Obávám se, že ne. Kdysi se to dalo řešit opcí, ale od zářijové novely už to možné není.
Mno, upřímně řečeno, taky bych ale radši jezdil ještě 10 let na některých tratích 810kou, kdyby na jiných postupně o to víc přibývaly Desira a RS
Kdybyste se podíval na Krep, tak tam fírové a vlakvedoucí píšou, co je velmi častou příčinou uzavření. Takže bych to viděl tak, že místo v CE budete moč zadržovat v PESE :-)
Možná vám to ale přijde lepší...
Já sám jsem zvědavý. Ale očekávám, že to bude (hlavně z hlediska řízení) škopek. A to do Studénky je to z Bydhoště jen o kousek dál než do Ostravy :-(
Jinak jeste k motoru - na to ze je novy, je to podibuhodne "zdechle", minule cestou do kopce z Krenovic do Blazovic to jelo jeste pomaleji nez je obvykle u souprav s 842. Snad je aspon ekologictejsi.
A digitalni panely jsou hezka, ale u tohoto vozidla pomerne zbytecna vec.
Což o to, že tam žádné vlaky nejezdí, ale na německé straně není ani sjízdná trať...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











