Praha/Bydgoszcz — (Aktualizováno) Polský výrobce kolejových vozidel Pesa Bydgoszcz dnes potvrdil, že se stal vítězem výběrového řízení Českých drah na dodání 31 dvoudílných motorových jednotek. Všechny nízkopodlažní klimatizované soupravy by Pesa měla dodat Českým drahám do 28 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2013. Celková cena kontraktu je 83 milionů eur, což je dle aktuálního kurzu částka těsně přesahující 2 miliardy korun oproti původně předpokládaným 2,6 miliardy. Jedna souprava tak vyjde na necelých 65 namísto očekávaných 84 milionů. U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena. Za původní předpokládanou částku by tak nyní bylo 40 souprav namísto poptávaných jednatřiceti.
První z nových souprav by měla Českým drahám dorazit v polovině příštího roku. V současné době dochází k finalizaci projektu zcela nového typu motorové jednotky, které budou dodávány na české koleje. Výrobce chce na jednu stranu zůročit zkušenosti svých konstruktérů při vývoji souprav typu ATR 220, které byly v minulosti dodány soukromým italským dopravcům, na druhou stranu by nový typ neměl být přímým pokračovatelem tohoto typu.
Nové dvoudílné jednotky, z nichž je 19 pořizováno za finanční pomoci z regionálních operačních programů Evropské unie tak budou od poloviny zvyšovat kulturu cestování na trasách, které jsou uvedeny v následujícím seznamu.
- Soupravy dotované z ROP
- Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
- Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
- Plzeň - Domažlice (6 ks)
- Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
- Čáslav - Nymburk (2 ks)
- Soupravy bez podpory z ROP
- Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
- Liberec - Česká Lípa (2 ks)
- Plzeňský kraj (3 ks)
Zdroj: Rynek Kolejowy, Železniční magazín

Asi nezmíním vše, ale úpravy zahrnují hlavně :
1. úplně nový motor - to bude zásadní položka
2. úplně jiný systém řízení
3. kompletní přestavba celých skříní, zavedení deformačních zón
4. Interiéry včetně WC
5. zvukové a digitální panely
6. u podvozků přinejmenším renovace součástek
Kolik Vám přijde adekvátní cena?
Prostě - největší hrůza je ten podvozek, to už holt dneska nejde, a ta reko s tím nic nedělá, proto vřele doufám že je jejím dnům konec (i tak docela pozdě). Jako nouzové přechodné řešení snad, ale že by náš průmysl byl dlouhodobě schopen jen nouzových řešení??
pokud má být jediným výsledkem "podpory domácí výroby" Regiošuk, tak děkuju, ale nechci. Nehledě na to, že po letech naprosto tristního vývoje a bohorovnosti Škodových závodů je několik tendrů ve prospěch cizích výrobců asi to nejlepší, co lze udělat pro to, aby se v Škoda konečně probrala a začala něco dělat.
Když to neudělají, je to jen jejich mínus a jejich volba, ale já kvůli tomu opravdu nehodlám vytřásat duši ještě 50 let v podobných obskurnostech jako je Regionoha, zadržovat moč 50 km při cestě City Elefantem (záchod je přece jako obvykle zavřený) a smutně se koukat na zahraniční soupravy tažené cizími mašinami, protože na schvalování a dodávkách 380ek se to zase nějak "zaseklo". Přeju jim hodně úspěchů a především, hodně peněz a mozků do vývoje a konstrukce. Než to přinese nějaké plody, rád se ale svezu něčím, co odpovídá své době.
Míst k sezení má PESA cca 120. Regionova je sice dvouvozová, ale složená z vozů malé délky, takže nedosahuje kapacity obvyklé u moderních dvouvozových jednotek.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











