..: Cesty Wasteels v Česku prozatím končí :..

Wasteels logo, foto: Cesty Wasteels ČR Praha — Česká provozovna mezinárodní sítě prodejců jízdenek Wasteels prozatím končí. Pražská pobočka mezinárodního prodejce jízdenek zůstane uzavřena na dobu neurčitou. Důvodem je, že České dráhy vypověděly Cestám Wasteels tzv. mandátní smlouvu, na jejímž základě firma mohla prodávat jízdenky ČD. Cesty Wasteels nyní proto hledají nového partnera pro své podnikání. Už dříve muselo zastoupení Wasteels přerušit svou činnost, když jejich prostory na hlavním nádraží procházely rekonstrukcí.

Celý problém začal již v polovině října 2010, kdy ČD prostřednictvím náměstka Milana Šebeni vypověděly Wasteels smlouvu o prodeji jízdních dokladů s odůvodněním, že důvodem je malá vzdálenost mezi provozovnou Wasteels a nedalekým ČD centrem, čímž si navzájem konkurují, ačkoli obě prodávají jízdenky ČD. Firma, která dělala drahám tržby v řádu desítek milionů, si tak nyní musí hledat nového partnera. Jak za Wasteels uvedl Ing. J. Kožíšek, bude se jednat o některé ze sousedních železnic. Sídlo Wasteels zůstane stejné, jelikož se zde nejedná o rozhodnutí ze strany ČD, ale firmy Grandi Stazioni ČR, která má celé pražské hlavní nádraží v dlouhodobém pronájmu. Znovuotevření pobočky tak lze pravděpodobně očekávat přibližně za dva měsíce. Vedoucí tiskového oddělení Českých drah Radek Joklík k případu doplnil: "Zatímco jiní smluvní prodejci představují nové prodejní kanály a hledají nové zákazníky na netradičních místech, Wasteels prodávaly jízdenky v sousedství našich vlastních pokladen na hlavním nádraží a využívaly i naše vybavení. Šlo čistě o kanibalizaci tržeb, z každé jízdenky dostávaly Wasteels provizi. Přitom o pár metrů dál je moderní ČD centrum, kde si cestující, který přijde na nádraží, může jízdenky pohodlně koupit."

Firma Wasteels začala v České republice fungovat v roce 1992. Od počátku se zaměřovala primárně na zahraniční cestující, kteří značku znali ze svých zemí. Postupně si však společnost vybudovala i silnou tuzemskou klientelu, částečně i díky svému novému umístění ve spodní části zrekonstruovaného hlavního nádraží v Praze. Podle vyjádření společnosti byl hlavní důraz kladen na služby a informování zákazníků o nejlepších tarifních nabídkách. „Připadá nám amorální při informování cestujícího o ceně jízdného v konkrétním případě tak, že se zatají jiné možnosti, než jaké jsou v daném okamžiku možné,“ uvedl za Cesty Wasteels Kožíšek.

Zdroje: Cesty Wasteels, ŽelPage, České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.2.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SzKT  mail  
15.02.2011 (8:42)  
M: Jistě, tohle je věc přístupu. ČD jistě nezkrachují, když se jim od ČD Centra potahne fronta až před nádraží, zákazníků, kteří jsou rozhodnuti veřejnou dopravu využít se taky nezbaví, nicméně zase budou všichni nasr... jak je v téhle zemi všeobecným zvykem. A tohle je přesně to, co nás odlišuje od okolí. Je jasné, že spoustě lidí pocit obtížného hmyzu (byť platícího) nevadí (jinak by české firmy nenapadlo podobné "služby" poskytovat), nicméně právě ten přístup k zákazníkovi je to, co nás odlišuje od okolí a už se to začíná projevovat např. na cestovním ruchu. Ono to nejsou jen ČD, podobně se u nás chová kde kdo (např. v pohostinství) a výsledkem je, že všichni známí, s nimiž jsem v kontaktu, už podruhé do Prahy nechtějí, že je jim u nás nepříjemně. Ale tohle je věc přístupu, takže si to nevysvětlíme.
Co se týče jízdenek a využívání vlaků a letadel, tak východním směrem je opravdu vlak minimálně flexibilnější, než letadlo. Tím západním je to celkem jedno: jedeme-li na dlouho dopředu chystanou dovolenou k moři, tak je cestování levné jak letadlem tak vlakem a pokladny ČD (ani Wasteels) k tomu nepotřebujeme. Jenže on si v téhle zemi jen málokdo uvědomuje, že občas je potřeba být flexibilnější, než plánování s různými "sporotickety" umožňuje. Dám např. hypotetický příklad: řekněme, že mě pozve na příští víkend kamarád do Stockholmu. Tak kouknu na letenky a vidím, že nízkorozpočtovky tam moc nelétají (Wizzair jen z Polska, kam se veřejnou dopravou nedosstanu, Norwegian až od konce března), takže zbbývá jen Ryanair z Mnichova. Ten je sice levný, ovšem letí časně ráno a znamená to nocovat v Memmingenu (z Mnichova se tam na 8 ráno opravdu nedostanu) a znamená to celý den kodrcání vlakem z Prahy- celková jízdní doba z města do města je něco přes 30 hodin (vyjedu v 9 ráno a ve Stockholmu budu další den kolem 13. hodiny). Nebo můžu platit kolem 6000 kč za jednosměrnou letenku, což při započtení všech nákladů vyjde podobně jako ten Memmingen.
No a když to srovnáme s vlakem, tak základní NRT jízdenka se slevou Railplus je taky necelých 6000 Kč (srovnatelné s těmi letadly), jízdní doba je necelých 24 hodin (vyjedu ve 14:30 nach Berlin, přes noc do Malmö, pak X2000 a druhý den kolem 14. hodiny jsem tam), takže je to buď kratší, nebo levnější, než letadlem (pravda, buď jedno nebo druhé, málokdy obojí). Jenže, pravda, jedeme-li vlakem potřebujeme povinnou místenku na X2000 (levná, tuším 5 eur) a lůžko/lehátko z Berlína do Malmö (15 resp. 30 eur). Obé z UNIPOKu v pohodě leze, takže Wasteels podobné požadavky plnil na počkání, o ČD Centru bych si dovolil důvodně pochybovat. Hlavně v tom ČD Centru zpravidla podobné nabídky prostě nenabídnou a normálního člověka dnešní doby výše popsané prostě nenapadne. Stačí se dojet podívat do Reisezentra např. v Drážďanech a kdo umí německy, hned vidí, v čem je ten propastný rozdíl.
registrovaný uživatel Oto 
14.02.2011 (19:16)  
Pokud je Wasteels tak dobra sluzba, tak by snad meli umoznovat i to, ze tam staci zavolat a koupit to bud platebni kartou nebo prevodem. Ne ze tam budu muset jit. Takze telefon a posta. Tak si predstavuju opravdu moderni sluzbu.

Tak to já si dnes, v době, kdy papírové letenky prakticky (kromě charterů) neexistují, jako moderní službu představuji jen a pouze elektronickou jízdenku.
A pokud už je někde ještě třeba jízdenka na tiskopise, pak ji rozhodně nechci svěřovat poště, ale přinejhorším koupit/vyzvednout těsně před cestou na nádraží. Vždyť to je věc, která stojí několik tisíc.

Vyslo by to draho? Tak to postovne snad pri koupi jizdenky v radu tisicu nebude uz takovej problem, ne?

Kdepak. Nemyslel jsem poštovné (za které DB účtuje 3.5 EUR), ale především čas zaměstnanců, ztracený dohadováním detailů mezi Prahu a Berlínem po telefonu. Zejména Němci nepracují zadarmo.

Do Belehradu jede vlak den, letadlo dve hodiny. Ceny jsou srovnatelne.

Právě, že zrovna směrem na východ ceny nejsou srovnatelné. Leckdo by vlakem jel, kdyby o něm věděl, bylo to trochu jednodušší a pokud mu cestu neplatí firma.

Nejlevnější možná cena letenky (tedy v nejlevnější zpravidla nedostupné bookovací třídě, sunday rule, advance reservation, nerefundovatelná, promo kód pro nulový ticketing fee, atd.), kterou jsem našel:
4000 Kč za zpáteční letenku s přestupem v Mnichově
5200 Kč za zpáteční přímý let
V praxi (průměrná letenka co teď vidím v nabídce na příští dva týdny) je to spíš 6500 Kč. Skupinové slevy nejsou.

Přitom zpáteční jízdenka Avalou pro jednoho bez Inkaret včetně rezervace vyjde cca na
1700 Kč (s tarifními vychytávkami, ČD vám nemohou nabídnout)
2300 Kč (kombinace eShopu a mez. pokladny, ČD vám nenabídnou)
2800 Kč (zcela flexibilní, prodatelná kdykoliv v pokladně ČD, ČD přesto nenabídnou, Wasteels asi jo)
3700 Kč (tohle vám nabídnou i ČD)
registrovaný uživatel rpet  mail  
14.02.2011 (18:36)  
@ M:
Jo, jenze Wasteels neprodava zadne zazracne jizdenky, ktere CD prodavat neumi.

nikdo po CD nechce zazracny jizdenky. cestujici po nich chce jizdenku. do zahranici. pokud mozno co nejelevneji (to je dnaska, mily M, takovy trend, vis?). a tady je ten problem. nejen ze CD neumi zazraky, ale neumi ani to, co by umet mely. viz mnoho komentaru v teto diskusi.

nekdy je tvoje demagogie mila a symapticka. v tomhle tematu se ti to bohuzel nevede (stejne, jako v one diskusi o taxikarich). intelignentni clovek se totiz obcas snazi i o pohled z druhe strany problematiky.

pri cemz mne napadla otazka, zda-li jsi alespon prumerne inteligentni? no nic, nemuzeme po tobe chtit vsechno, zejo...
registrovaný uživatel M 
14.02.2011 (18:23)  
Oto - mno, ja teda mozna taky, nicmene...
1) Pokud je Wasteels tak dobra sluzba, tak by snad meli umoznovat i to, ze tam staci zavolat a koupit to bud platebni kartou nebo prevodem. Ne ze tam budu muset jit. Takze telefon a posta. Tak si predstavuju opravdu moderni sluzbu. Ano, kdo chce, muze si jit popovidat i osobne. Ostatne, pokud si chci koupit listek Ostrava-Kosice-Bratislava-Belehrad s luzkem do vozu cislo 365, tak snad mne kvuli tomu nepozenes do Prahy. Tohle by opravdu hodna spolecnost mela zvladnout po telefonu a platebni kartou.
2) Samozrejme, ze si to muzes v eshopu DB koupit sam. Taky si leccos muzes koupit v eshopu slovenskym a kdovijakym jeste. V tom pripade ale prece nepotrebujes Wasteels a poradis si sam, ne?:-)) Nemluve o tom, ze luzko z Prahy do Belehradu pres kdesicosi na nemeckym eshopu nekoupis a prave kvuli tomu se chodilo do Wasteelsu. A ten listek muze vydat jak ceska, tak nemecka pobocka. Presneji receno, cesky nebo nemecky terminal.
3) Tak v Praze prece nejaci zamestnanci jsou a v Berline taky. Pokud nejsou primo v Berline, tak budou obecne nekde. Praha snad nebyla jedina pobocka tehle spolecnosti. Vyslo by to draho? Tak to postovne snad pri koupi jizdenky v radu tisicu nebude uz takovej problem, ne? Nemluve o tom, ze DB jizdenky posilaji postou zdarma (pokud tohle nezrusily).

SzKT - skuecnost, ze normalniho cloveka nenapadne, ze by do Srbska nebo Francie jel vlakem vubec nesouvisi s tim, co mu reknou u okynka a je jedno, jestli je zeleny nebo modry. Do Belehradu jede vlak den, letadlo dve hodiny. Ceny jsou srovnatelne. Ano, nekdo tam tim vlakem jede "navzdory", ale to rozhodnuti nezavisi na tom, co se dozvi u okynka na Praha hl.n...
Zluti turiste nebudou tvorit frontu pres Wasteelsem, ale pred CD. Tot vse. Mozna se jim rekne tady mate listek do Frankfurtu, rezervaci na TGV si vyridte tam. Je to hrozny (a nemuzu rict, ze bych to schvaloval, to ne), ale zeleznice na tom nezanikne a CD kvuli tomu o trzby neprijdou
registrovaný uživatel SzKT  mail  
14.02.2011 (15:25)  
M: Jistě, poradí, Budapešť takové požadavky (při znalosti maďarštiny) jistí. Nicméně otázka je podobná tomu, jestli bylo dřív vejce nebo slepice. Není divu, že když ČD nikdy mezinárodní cestování nepropagovali a kdo chtěl jet vlakem, vždycky cpali horem dolem předražené TCV/NRT jízdenky a když chce někdo lůžko, musí si to vynutit (a vědět dopředu). Normální člověk přijde na kasu, tam mu vyhrknou hausnumero, takže dotyčný jde domů a vlakem nejede. A děje-li se tohle 20 let (poté, co se dalších 50 nikam moc jezdit nemohlo vůbec), není divu, že normálního člověka ani jen nenapadne, že by do Srbska, do Francie, do Itálie... mohl jet vlakem.
Nicméně jsem stejně zvědav, jak budou v létě zvládat v tom ČD Centru tlupy žlutých turistů, co lámanou angličtinou budou chtít rezervovat místo v TGV, nebo jízdenku s místenkou z Moskvy do Peterburgu, rezervace do itálie apod. Je jich hodně a před Wasteelsem se jich tahla někdy i dost dlouhá fronta, oni je tam z ČD Centra někdy i rovnou posílali. Inu, opět zkvalitnění služeb zákazníkům, jak je v téhle zemi tradičním zvykem... Však on přeci zákazník je dobrý jen k tomu, aby odevzdal své peníze a nic moc nechtěl, však z čeho by ti zaměstnanci žili, kdyby jim lidé neplatili, není-liž pravda?
14.02.2011 (15:23)  
Ad M:
Žádnou statistiku nemám, a jsem přesvědčený že vy také ne. Vím jen, že do Srbska vlakem (nebo přes Srbsko) jsem jel vícekrát a v posledním roce tam jeli dva kolegové (pro šťouraly - zcela nezávisle na sobě). A máte pravdu, poradím si. Koupím si potřebný doklad v Bratislavě či Budapešti, protože i Maďarovi to vysvětlím snáz než některým pokladním ČD. Takže pro náš drážní moloch to opravdu bude ztráta tržeb.

Máte někdo přehled zda to, že pokladní nenabízí CityStar, mezinárodní doklad až z pohraničního bodu, neporadí koupi jízdenky na e-shopu apod., je nějaký interní předpis ČD nebo jen jejich neochota?
registrovaný uživatel Oto 
14.02.2011 (15:16)  
Oto - ja to nemyslel tak, ze by v Praze nemecky terminal. Nemecky terminal byl na pobocce v Berline (treba) a mezi Berlinem a Prahou (nebo opacne) mohly chodit emaily nebo posta

Poštu si teda nedokážu představit. Když si jdu na nádraží pro jízdenku, tak očekávám, že si ji hned i odnesu. Ne, že budu čekat, až jim to z Berlína přijde poštou.

Email taky ne. Tímto způsobem by mohli posílat jen elektronické jízdenky, které nemusí být na tiskopise. Ale ty si můžu koupit v eShopu DB sám a nemusím nikam chodit a navíc jízdenky začínající v ČR na tiskopise být většinou musí.

Taky by se Vám to prodražilo. Prodejem jízdenky byste zaměstnal lidi v Praze a Berlíně, navíc delší dobu, protože nutnost komunikace.

Ovšem nevím, co tu vůbec řešíme. Pořídit terminál nemůže být takový problém, když CK ČD má dva.
registrovaný uživatel M 
14.02.2011 (14:21)  
Oto - ja to nemyslel tak, ze by v Praze nemecky terminal. Nemecky terminal byl na pobocce v Berline (treba) a mezi Berlinem a Prahou (nebo opacne) mohly chodit emaily nebo posta

rpet - umime spolupracovat s konkurenci ve chvili, kdy je jasne, ze sami to neodjedem. Jo, jenze Wasteels neprodava zadne zazracne jizdenky, ktere CD prodavat neumi. Pokud by CD mohly prodavat jenom jizdenky z CR a Wasteels jenom ty se zacatkem v cizine, tak by to smysl melo, jeden pro druheho by byl uzitecny a jeden druheho by mohl i doporucovat. Pokud ale Wasteels prodava pouze to, co prodavaji i CD (a navic skrz "jejich program"), tak neexistuje duvod, proc by si je mely CD drzet v "baraku".
Vy (jako ne spediterska firma, ale dopravce - fakt moc sorry:) taky asi cilene nehledate prostrednika pro neco, co bez problemu muzete udelat sami. A nepis, ze kdyz mate plno, tak odkazete na konkurenci nebo kdyz nekdo neco chce poslat nekam, kam vy nejezdite, protoze tohle neni pripad CD-Wasteels.
Ze nekterym vecem neumis rozumet, o tom jsi mne presvedcil uz u te debaty o drozkarich

SzKT (tema) - o kolik podobnych pozadavcich mesicne se bavime? Jaky to ma vliv na trzby? Kolik pripadu "uniku trzeb" (ne uplne trzeb, ale te provize) pripada na jeden tento neuspokojeny pripad do Srbska? A kolik tehle srbskych pozadavku vlastne je? Uz samotne zeleznicni cestovani do Srbska je hodne velka rarita. A XX% z tech, co tam uz jedou reknou, ze chcou do Srbska a vezmou to, co dostanou. Normalni clovek si superspecialni trasu diktovat nebude. A ta hrstka co ano, ta si stejne poradi...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
14.02.2011 (8:21)  
Oto: Protože neměli terminál DB, o Německo nebyl ve Wasteelsu moc zájem. Zato jsem zvědav, jak v tom úžasném ČD centru pochodím, až budu chtít rezervaci lůžka na Beograd expresu z Bp do Bělehradu. Ne, že by to v UNIPOKu nebylo (rezervaci spravují Rakušáci), ale je to komplikovanější a ČD centra podobnou práci nikdy nezvládaly. Stejně tak nikdy nezvládaly např. složitější trasování cesty (stačí např. BA-Petržalka- Bruck/Leitha- Wulkaprodersdorf- Sopron: NRT s Railplusem je levnější, než rakouské vnitro a z Bratislavy se do Soproně přes Maďarsko jaksi nedostanu...) nebo různé vychytávky, kterých i ten hloupý UNIPOK nabízí dost. Každopádně se teď dost bojím, kde budu kupovat jízdenky- pro náročné zákazníky prostě ČD centra nejsou.
13.02.2011 (19:39)  
Téoz : tréninkový terminál není nikde dostupný ...

Busman : jistě, mají stejný UNIPOK,
jenže ... provozovatel systému průběžně aktualizuje, novelizuje apod. „on line", ze dne na den nebo minimálním předstihem. Vydá se k tomu manuál, ale kámen úrazu spočívá v tom, jak se s „novelizacemi" seznámí zaměstnanec.
Pokladní (-k) má řekněmě 14 dnů dovolené (nemoci), mezitím se udělají tři změny, k nimž je sice vydán manuál, ale zaměstnanec nastupující po dovolené třebas v 7.00 nemá žádný čas na seznámení se se změnami, protože po nástupu na směnu musí začít makat ..., na nějaké pročítání manuálu a seznamování se změnami není prostě čas. Pak se „diví", že něco nejde ... zoufale hledá v manuálu ...
U toho WASTEELSu to třeba dělají jinak - když pracovník nastoupí po dovolené (nemoci), tak se MUSÍ seznámit se změnami ... a pak jde prodávat ...

K těm naschválům ze strany DB :
Jenže pan generální jaksi zapomněl, proč Němci Pendolino nechtějí - tj. Pendolino především nesplňuje to, co (v pojetí propagandy ČD) „luxusního" vlaku DB provozují jako „standard" v soupravách ICE (v porovozní s Pendolinem skutečně "luxusní" vlak) - dostatek prostoru pro zavazadla, řekněme jako je třeba v soupravě ICE 1 (BR 401 DB) pocházející z roku 1991 ... nehledě na nedostatečnou kapacitu soupravy, v porovnání se sedmivozovými soupravami z rodiny ICE zhruba o 100 míst méně ... , mnohem pohodlnější sedačky, zásuvky 230 V i ve dvojce ... Tím spíše, že jeden „italoidní" krám ze svých kolejí vypudili pro nízkou kvalitu služeb ...
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko