..: Cesty Wasteels v Česku prozatím končí :..

Wasteels logo, foto: Cesty Wasteels ČR Praha — Česká provozovna mezinárodní sítě prodejců jízdenek Wasteels prozatím končí. Pražská pobočka mezinárodního prodejce jízdenek zůstane uzavřena na dobu neurčitou. Důvodem je, že České dráhy vypověděly Cestám Wasteels tzv. mandátní smlouvu, na jejímž základě firma mohla prodávat jízdenky ČD. Cesty Wasteels nyní proto hledají nového partnera pro své podnikání. Už dříve muselo zastoupení Wasteels přerušit svou činnost, když jejich prostory na hlavním nádraží procházely rekonstrukcí.

Celý problém začal již v polovině října 2010, kdy ČD prostřednictvím náměstka Milana Šebeni vypověděly Wasteels smlouvu o prodeji jízdních dokladů s odůvodněním, že důvodem je malá vzdálenost mezi provozovnou Wasteels a nedalekým ČD centrem, čímž si navzájem konkurují, ačkoli obě prodávají jízdenky ČD. Firma, která dělala drahám tržby v řádu desítek milionů, si tak nyní musí hledat nového partnera. Jak za Wasteels uvedl Ing. J. Kožíšek, bude se jednat o některé ze sousedních železnic. Sídlo Wasteels zůstane stejné, jelikož se zde nejedná o rozhodnutí ze strany ČD, ale firmy Grandi Stazioni ČR, která má celé pražské hlavní nádraží v dlouhodobém pronájmu. Znovuotevření pobočky tak lze pravděpodobně očekávat přibližně za dva měsíce. Vedoucí tiskového oddělení Českých drah Radek Joklík k případu doplnil: "Zatímco jiní smluvní prodejci představují nové prodejní kanály a hledají nové zákazníky na netradičních místech, Wasteels prodávaly jízdenky v sousedství našich vlastních pokladen na hlavním nádraží a využívaly i naše vybavení. Šlo čistě o kanibalizaci tržeb, z každé jízdenky dostávaly Wasteels provizi. Přitom o pár metrů dál je moderní ČD centrum, kde si cestující, který přijde na nádraží, může jízdenky pohodlně koupit."

Firma Wasteels začala v České republice fungovat v roce 1992. Od počátku se zaměřovala primárně na zahraniční cestující, kteří značku znali ze svých zemí. Postupně si však společnost vybudovala i silnou tuzemskou klientelu, částečně i díky svému novému umístění ve spodní části zrekonstruovaného hlavního nádraží v Praze. Podle vyjádření společnosti byl hlavní důraz kladen na služby a informování zákazníků o nejlepších tarifních nabídkách. „Připadá nám amorální při informování cestujícího o ceně jízdného v konkrétním případě tak, že se zatají jiné možnosti, než jaké jsou v daném okamžiku možné,“ uvedl za Cesty Wasteels Kožíšek.

Zdroje: Cesty Wasteels, ŽelPage, České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.2.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rpet  mail  
12.02.2011 (16:12)  
@ M:
poslys, ted uz ale vazne vypadas jak demagog. za prve, nase firma neni spediterska, jsme dopravci. nejsme prostrednik nikoho. ale umime spolupracovat s konkurenci ve chvili, kdy je jasne, ze sami to neodjedem, a ztratit zakaznika nechceme. pravda - CD nepotrebuji drzet zakaznika. CD ho zatim maji porad, protoze neni nikdo jiny, kdo by to "odjel". pokud se mi do baraku posadi spediter, nebo dopravce, a bude nabizet nase sluzby za provizi z nasi strany, bude mi to sumak, nase ksefty nam neubudou - maximalne jich muzeme ziskat vic. a to se pocita.

takze tvoje argumentace tim, ze my jezdime jen na hranice UA zatimco CD dokazi prodat i tu UA, je fakt uz mimo hranici mojeho chapani. protoze prekrouceny demagogii ja proste rozumet neumim.
registrovaný uživatel Oto 
12.02.2011 (15:30)  
M: co je mi známo, tak právě že nenabízeli. V Praze nebyl německý terminál, takže čistě německé jízdenky neměli.
registrovaný uživatel Busman 
12.02.2011 (12:46)  
M (10:48)

"Zatímco jiní smluvní prodejci představují nové prodejní kanály a hledají nové zákazníky na netradičních místech, Wasteels prodávaly jízdenky v sousedství našich vlastních pokladen na hlavním nádraží a využívaly i naše vybavení. Šlo čistě o kanibalizaci tržeb, z každé jízdenky dostávaly Wasteels provizi. Přitom o pár metrů dál je moderní ČD centrum, kde si cestující, který přijde na nádraží, může jízdenky pohodlně koupit.

Vyargumentujte nekdo tohle (pokud to tedy neni demagogicke prohlaseni) a tim se vyresi vse..."


Ta argumentace se skrývá v mém příspěvku z 22:06. Wasteels obsluhoval trochu jinou skupinu zákazníků. Požadavky, které ČD nezvládaj - a není důvod, aby je zvládaly.

Napsal to taky rpet v 19:20: "Ten prostrednik ma neco, co CD potrebuji k tomu, aby jejich vysledny produkt byl dokonaly. A v tom je to cele schovane: CD nepotrebuji prodavat dokonaly produkt, CD staci prodavat."

Joklík se prostě krutě mýlí. Tenhle prodejní kanál necílil na nová prodejní místa jako Čedok nebo Lidl, tady šlo o prodejní kanál, který získával náročné zákazníky. Zákazníky, kteří z vedlejšího ČD centra odešli s nepořízenou.

A taky z ostatních ČD center ... protože s Wasteels se dala domluvit úhrada jízdenek převodem na účet a jejich zaslání poštou...
registrovaný uživatel M 
12.02.2011 (10:51)  
Oto a Busman - Wasteels je prece (skoro)celoevropska zalezitost, ne? Takze by to melo jit tak, ze co nejde vytistnout v Praze, to pujde vytisknout jejich pobockou v "Berline" a do Prahy poslat. A naopak. Takze by meli byt schopni nabidnout i nabidky v Cesku nedostupne. Nebo tohle nanabizeli?
registrovaný uživatel M 
12.02.2011 (10:48)  
SYN O Nike a Reeboku máte samozřejmě pravdu, ale pokud chcete aby ČD měly plná práva vyplývající z volného trhu tak se mu na druhé straně musejí přizpůsobit taky samy, to znamená že od zítřka rušíme VŠECHNY příspěvky na ZDO které nebyly zíkané přes neprůstřelné výběrové řízení, a též končí jakákoliv preference ČD při sestavování JŘ (kapacita DC), ja?
To je ale vec statu, nikoliv Ceskych drah...

Busman - No ano, Wasteels potrebuji od CD ten program. Potrebuji to od CD. Pokud CD reknou nedame, tak to dat nemusi. Je to primarne jejich volba. Wasteels to muze poptat treba u tech DB a prodavat "nemecke" jizdenky (ktere budou platit i u nas). Porad nikdo nerekl, proc tohle Wasteels neudelal. Pokud je teda ten jakoze volny trh a nedohodli se s CD, tak se muzou domluvit s DB nebo s nekym jinym...

rpet - ja to prekroutil? CD prodavji jizdenky i na Ukrajinu, nejenom na slovensky hranice. Takze na rodzdil od vasi spediterske firmy zadnyho prostrednika, ktery bude domlouvat veci, ktery vy odmitate delat nepotrebuji. Asoucasne jsem se ptal na konkretni pripad - mate v baraku nekoho, kdo bude preprodavat vase zakazky? Ano-Ne. To neni demagogie, to je konkretni otazka. Akorat tobe se to nejak "nepodarilo" zodpovedet


Zatímco jiní smluvní prodejci představují nové prodejní kanály a hledají nové zákazníky na netradičních místech, Wasteels prodávaly jízdenky v sousedství našich vlastních pokladen na hlavním nádraží a využívaly i naše vybavení. Šlo čistě o kanibalizaci tržeb, z každé jízdenky dostávaly Wasteels provizi. Přitom o pár metrů dál je moderní ČD centrum, kde si cestující, který přijde na nádraží, může jízdenky pohodlně koupit.

Vyargumentujte nekdo tohle (pokud to tedy neni demagogicke prohlaseni) a timse vyresi vse...
registrovaný uživatel Busman 
12.02.2011 (9:18)  
Oto:

Je asi pravda, že v ČR plnohodnotně nahradit Unipok systémy z okolních států nelze, ani jejich kombinací (nabídka ČD-PKP MOST ve směru z ČR pravděpodobně z ničeho jiného než z Unipoku vyrazit nepůjde). Kdoví. Třeba se začnou orientovat pouze na zahraniční klientelu, ta pár EUR navíc neřeší - a ve Wasteels určitě nechala víc peněz než my, nadšenci, co tam občas nosili celé výplaty... ;-)

Uvidíme, jak se bude celá situace vyvíjet, doufám a věřím, že se tu do naznačovaných 2 měsíců nějaká aktualitka objeví. Oznámení na stránkách Wasteels však zní striktně: Likvidace.
registrovaný uživatel Oto 
12.02.2011 (2:09)  
OK, volám infolinku. Ptám se na cenu, jednosměrně, slevu nemám. Cena: 1800,- (zaokr.)

tak to bude za 39Euro, čili zhruba za 950,- tedy skoro za polovinu...


Ale nejlevnější možnost (DB Europa-Spezial Tschechien Brno-Berlín za 24 EUR, tedy necelých 600 Kč) by vám ani Wasteels nenabídl. Pokud vím, německý terminál neměli, ne?

Nebo takový Mnichov? Jak vlastně Wasteels odbavoval lidi do Mnichova bez BayernTicketu?

A pokud si nyní Kurs pořídí, vyřeší tím jen směr Berlín s jeho Sparpreisy. Jízdné za český úsek kamkoliv jinam bohužel stále nebudou moci bez spolupráce s ČD za rozumnou cenu prodat:

Když si pořídí Kurs nebo ÖBB terminál, prodají český úsek za plné NRT.
Když si pořídí terminál ZSSK, prodají český úsek za polovinu NRT.
Ale to je pořád příliš mnoho - o třetinu víc než obyčejné jízdné!
registrovaný uživatel fpul 
12.02.2011 (1:38)  
U Wasteels stačí říci odkud kam, kdy a pro kolik lidí potřebujete lístek. Řeknou vám které slevy jsou pro vás nejvýhodnější a pokud je potřeba tak pro různé části cesty vám prodají různé lístky.

A to je zřejmně problém. Např. standartní "fígl", že při cestě do zahraničí (např. Bratislava) je nevýhodné si koupit jeden lístek a je dobré mít koupený jeden lístek do hranic a od hranic dále druhý, vám nabídnou sami. U pokladny ČD vám to sami nenabídnou a musíte si o to říct (a vědět to).

Pomohou vám na tyto a podobné pasti tarifů ČD nenaletět a proto zřejmně končí. Škoda.
11.02.2011 (22:38)  
Busman - souhlasím, takový přístup nemá nikdo od ČD koho jsem kdy viděl... a s rychlými odpovědmi souhlasím taktéž, když jsem jim psal mail ohledně téhle aktuality, hned byla rychlá ale naprosto kompletní odpověď....
registrovaný uživatel Busman 
11.02.2011 (22:06)  
SYN (19:36)

Tak pokud vím, tak Wasteels nic lepšího než to, co mohou vydat ČD na přepážce, nabídnout nemohl - a to z prostého důvodu: Unipok.

Šlo primárně o jejich přístup, kdy mi pánové Tínek a Fól odpovídali na mé všetečné e-maily i v 10 večer, aniž bych tak rychlou odpověď vyžadoval, to bych si ani nedovolil. Kdy jsme trasování jízdenky ladili i několik dnů po e-mailech a telefonech, co ještě lze - a co už systém nebere. Aby se splnily různé podmínky, např. noc ze soboty na neděli v cílové stanici. Vhodným trasováním lze třeba s jízdenkou Citystar vyrazit na krásnou poznávací okružní dovolenou po Bulharsku a Srbsku s náklady 0,70 Kč/km. Předraženého Interrailu nebylo třeba. Mohu pokračovat možností prodeje jízdenek na fakturu, aniž by to muselo schvalovat GŘ ČD. Vyřízením rezervací na spoje, které v Unipoku nejsou - přes Ústřední rezervační kancelář - všechny tyhle možnosti vám v ČD centru úspěšně zatají, ve Wasteels je aktivně nabídli.

Takový vztah klientovi ČD prostě nikdy neposkytnou - ani nemohou. Ve Wasteels jim byla práce koníčkem a podobné chuťovky měli rádi.

samot1 (20:36)

Doufám, že se naznačovaný triumf pánům z Wasteels povede! Nezakřikněme to.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko