..: Cesty Wasteels v Česku prozatím končí :..

Wasteels logo, foto: Cesty Wasteels ČR Praha — Česká provozovna mezinárodní sítě prodejců jízdenek Wasteels prozatím končí. Pražská pobočka mezinárodního prodejce jízdenek zůstane uzavřena na dobu neurčitou. Důvodem je, že České dráhy vypověděly Cestám Wasteels tzv. mandátní smlouvu, na jejímž základě firma mohla prodávat jízdenky ČD. Cesty Wasteels nyní proto hledají nového partnera pro své podnikání. Už dříve muselo zastoupení Wasteels přerušit svou činnost, když jejich prostory na hlavním nádraží procházely rekonstrukcí.

Celý problém začal již v polovině října 2010, kdy ČD prostřednictvím náměstka Milana Šebeni vypověděly Wasteels smlouvu o prodeji jízdních dokladů s odůvodněním, že důvodem je malá vzdálenost mezi provozovnou Wasteels a nedalekým ČD centrem, čímž si navzájem konkurují, ačkoli obě prodávají jízdenky ČD. Firma, která dělala drahám tržby v řádu desítek milionů, si tak nyní musí hledat nového partnera. Jak za Wasteels uvedl Ing. J. Kožíšek, bude se jednat o některé ze sousedních železnic. Sídlo Wasteels zůstane stejné, jelikož se zde nejedná o rozhodnutí ze strany ČD, ale firmy Grandi Stazioni ČR, která má celé pražské hlavní nádraží v dlouhodobém pronájmu. Znovuotevření pobočky tak lze pravděpodobně očekávat přibližně za dva měsíce. Vedoucí tiskového oddělení Českých drah Radek Joklík k případu doplnil: "Zatímco jiní smluvní prodejci představují nové prodejní kanály a hledají nové zákazníky na netradičních místech, Wasteels prodávaly jízdenky v sousedství našich vlastních pokladen na hlavním nádraží a využívaly i naše vybavení. Šlo čistě o kanibalizaci tržeb, z každé jízdenky dostávaly Wasteels provizi. Přitom o pár metrů dál je moderní ČD centrum, kde si cestující, který přijde na nádraží, může jízdenky pohodlně koupit."

Firma Wasteels začala v České republice fungovat v roce 1992. Od počátku se zaměřovala primárně na zahraniční cestující, kteří značku znali ze svých zemí. Postupně si však společnost vybudovala i silnou tuzemskou klientelu, částečně i díky svému novému umístění ve spodní části zrekonstruovaného hlavního nádraží v Praze. Podle vyjádření společnosti byl hlavní důraz kladen na služby a informování zákazníků o nejlepších tarifních nabídkách. „Připadá nám amorální při informování cestujícího o ceně jízdného v konkrétním případě tak, že se zatají jiné možnosti, než jaké jsou v daném okamžiku možné,“ uvedl za Cesty Wasteels Kožíšek.

Zdroje: Cesty Wasteels, ŽelPage, České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.2.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
11.02.2011 (21:32)  
Samot1 - Souhlasím, v případě že ČD předpokládaly, že Wasteels tímto krokem zničí, a oni zmizí, tak by tím pádem ušetřili na provizi a přitížily pár stovkám cestujicím. Avšak pokud dráhy věděly, že Wasteels bude dělat tržby jinému dopravci - předpokládám DB, ÖBB nebo ZSSK, a že můžou být výborní prodejci i pro konkurenci do Ostravy Regiojet, měly situaci přehodnotit a smlouvu prodloužit, a výmluva že jsou služby v ČD centru srovnatelné je absurdní, vím tam tak o jedné schopné pokladní... jednou jsem tam přišel s žádostí o přikoupení člověka ke skupině (vnitrost.) - od základního odbavení mě poslali ke komlexnímu, tam odtud do komplexního-vnitrostátní a jelikož to ani tam neuměli, musel jsem jim poradit kam kliknout aby to šlo, a paní mi ještě vynadala že se nakláním přes sklo abych na PC viděl...

A nedá mi abych se nezeptal, nejste náhodou jedním ze zaměstnanců Wasteels?? (samot1)
registrovaný uživatel samot1 
11.02.2011 (20:36)  
České dráhy tím, že vypověděly mandátní smlouvu firmě Wasteels (která je na rozdíl od jiných prodejců,jako např. Čedok, členem Mezin.žel.unie UIC a jejímž hlavním předmětem činnosti byla vždy nabídka a prodej produktů především národního želez. dopravce), se rozhodla odstranit svého obchodního partnera, který byl výhradním prodejcem ČD - prostřednictvím českého Unipoku. Tržby, které Wasteels vytvářely, šly na účet ČD. Samozřejmě že za nějakou provizi,
kterou proč dávat, když není nutno, že? Dobrá. Ovšem České dráhy se oficiálně dozvěděly hned první měsíc v tříměsíční
výpovědní lhůtě, že Wasteels jen tak z boje neuteče a že míní nadále poskytovat své služby na stejném místě a ve stejné kvalitě - a to znamená, že ČD nejenže tímto nebudou
mít přepravní tržby do té doby produkované pro ně Wasteel- sem, ale naopak z jeho partnera se stane konkurent, který cestujícím prodá jízdní doklady jinak než Unipokem,a k tomu
přidá i nabídku jiných produktů než jen železničních, jako tomu bylo dosud. Takže ČD přijdou nejen o své tržby, ale
ještě o mnohem víc. Ale České dráhy jsou bohatá firma
a správní rada ČD, až se to někdy dozví, jistě bude stát
za vrcholným manažerem ČD Šebeňou, který tak rozhodl a tím připraví ČD o miliony přepr. tržeb, nebo ne ??!!! Kdoví.
registrovaný uživatel SYN 
11.02.2011 (19:36)  
M: Tak s tím vlivem minimálním až zanedbatelným teda nesouhlasím. Drahý mezinárodní jízdenky (podle TCV tarifu) už spoustu lidí přivedly k dlouhodobému názoru že cestovat vlakem je fůj a mezinárodně už totálně nepoužitelné. A to teda železnici docela určitě nepomáhá...
Schválně, proč asi tak mezi leteckými společnostmi podobné přeprodávací aktivitě nikdo nehází klacky pod nohy (teda akorát nízkonákladovky se tak nějak vyčleňují, ale v té pozici se tedy ČD rozhodně nenachází)? Že by to bylo tím že je přecejen lepší mít víc prodaných letenek za rozumnou cenu než několik málo prodaných předražených kousků?

Abychom si rozuměli - teďka před chvílí jsem si zkusil zahrát "zákazníka prostého", chtějíc koupit jízdenku Brno - Berlín. Fajn, na www.cd.cz šupnu z:Brno do:Berlín... ouha, cenu mi to nevyhodí, napíše mi to "informujte na infolince nebo na přepážce". OK, volám infolinku. Ptám se na cenu, jednosměrně, slevu nemám. Cena: 1800,- (zaokr.)
Nejsem totálně vymak, a tak když slyším "pokud si to koupíte na přepážce" tak mi něco říká že ten podmiňovací způsob připouští ještě jiné řešení, ptám se tedy zda je i jiná možnost. Ano, zní odpověď, pokud si to koupíte v e-shopu, nejpozději tři dny předem, zaregistrujete se a zaplatíte kartou... tak to bude za 39Euro, čili zhruba za 950,- tedy skoro za polovinu...
Tak už nám začíná bejt v číslech jasné o čem se tu bavíme? Je to docela bordel, že mi tu levnější možnost neřeknou rovnou, kdybych se výslovně nezeptal tak o ní nevím?? U Wasteelsů jsem přesvědčen že bych registraci nepotřeboval, kartou platit nemusel (pokud bych nechtěl) a kdoví jestli by se i s tím třídenním limitem nepodařilo něco udělat. Chápu že existujou lidi kteří si to dokážou zařídit i sami, ale zase tak moc jich nebude, zvlášť u složitějších variant než je uvedená.
A toto je jen malej příklad, nejsou ve hře žádné komplikovanější možnosti o kterých kolikrát ani nevím, ale ve Wasteels o nich mají fakt promakanej přehled. A tohle se tu pokouší ČD zaříznout tím že je utnou od svého systému.
Obchodně je to docela pochybné (mohlo by to být i právně napadnutelné, a taky jim to může bouchnout zpátky do xichtu (backfire) - pokud totiž Wasteels sežene přístup přes někoho jiného, tak bude vesele prodávat dál jako doposud, akorát milé ČD z toho budou mít ještě míň než doposud! Takže nevydělá, ale prodělá), morálně je to celkem slušné svinstvo - je rozumné (také s ohledem k přírodě a tak, mezi jinými) nechat jezdit poloprázdné (i hůř) vlaky s drahým jízdným nebo by bylo lepší dostat sice menší obolus, ale od více lidí kdyby se ten vlak naplnil víc?

O Nike a Reeboku máte samozřejmě pravdu, ale pokud chcete aby ČD měly plná práva vyplývající z volného trhu tak se mu na druhé straně musejí přizpůsobit taky samy, to znamená že od zítřka rušíme VŠECHNY příspěvky na ZDO které nebyly zíkané přes neprůstřelné výběrové řízení, a též končí jakákoliv preference ČD při sestavování JŘ (kapacita DC), ja?
Takže ten příklad vůbec nesedí, spíš je to o Telecomu/O2 a jejich konkurenci, a tam platí hodně jiná pravidla, viz třeba povinnost kyslíků dát přeprodejcům "velkoobchodní" nabídku...
registrovaný uživatel rpet  mail  
11.02.2011 (19:20)  
@ M:

Ty pises, v cem byl Wasteels dobry pro cestujiciho. Ja ale polemizoval s tim, proc by si CD do linie CD-cestujici meli vkladat prostrednika, ktery primo na nadrazi proda jejich jizdenky.

protoze ten prostrednik ma neco, co CD potrebuji k tomu, aby jejich vysledny produkt byl dokonaly. a v tom je to cele schovane: CD neprebuji prodavat dokonaly produkt, CD staci prodavat.

U vs ve firme taky prece nedate prostor nejakymu dohazovaci, aby uzaviral prepravy s prichozimi, kdyz ve stejne budove mate vlastni oddeleni.

teda, ty to fakt nezvladas. totalne jsi to obratil: wasteels nebyl zadnej dohazovac. mel to byt partner, ktery rozsiri moznosti CD. ze to management CD nepochopil? no, nepochopil. a ty taky ne. pokud se me zakaznik zepta, jestli mu odvezeme naklad na Ukrajinu, tak ho seznamim s tim, ze Ukrajina neni v nasem portfoliu (z velmi zasadniho duvodu - pro nas ovsem), a nabidnu mu reseni, ze jsme schopni to za prijatelnou cenu dojet do CR a z CR mu to na Ukrajinu doveze dopravce - nami provereny a overeny, tudiz seriozni. ano, ten druhy dopravce je sice konkurent (svym zpusobem), ale ZAKAZNIK je ten, kdo plati. a to u nas rozhoduje. jeho spokojenost (byt s ponekud nezvyklym konkurencnim resenim) je pro nas rozhodujicim faktorem, diky kteremu se ten zakaznik muze na nas obratit znovu s vedomim, ze delame vse, co mu na ocich vidime. zjednodusene: zkus jiny demagogicky cistsi argument.

souhlasim, ze s prostrednikem se to vyplatit muze. Ale podle mne ne, pokud oba maji "stanek" tricet (?) metru od sebe v jedne budove.

naopak: ono to v pripade urciteho produktu muze fungovat perfektne.

Tim, ze se Wasteels rozhodl skoncit (a schvalne kdo vsechno vi, z jakych to bylo duvodu ve skutecnosti), tim prece nabidka zeleznicnich spoju nijak omezena nebyla.

jak to, ze nebyla omezena? pokud prijde k pokladne koren, kterej chce dat dejme tomu 5 tacu za lupen do londyna, ale nekoupi si ho, protoze pokladni neni schopna to z toho pocitace vydovolat, sesumirovat, zprehlednit a vysperkovat o pripadnou slevu, ktera prijde v uvahu, tak se ten koren na CD obratil naposledy. jak zde poznamenal Busman: je to o Revenue managementu. ten, je-li schopny, dokaze delat divy.

pruser je v tom, ze CD tyhle uvahy vubec nemusi vzrusovat, protoze maji zatim (rekneme) monopol. az jim na ostravu vlitne konkurence (jakakoliv), mozna se bud spoustalidi divit, jak dobre se da vyuzit potencial prave onoho Revenue managementu, a co se s nim da delat za kouzla.
11.02.2011 (15:21)  
Ad M:
Jenze tam zadna spojitost neni. Nebo je absolutne miniaturni a na rzby nebo pocty cestujicich to nema statisticky zaznamenatelny vliv.

To s vámi nesouhlasím. Vzpomínám si na mnoho případů, kdy u vedlejší pokladny či přede mnou se tarifů neznalý zákazník ptal na cenu cesty do zahraničí, pokladní mu odpověděla cenu XY dle NRT a zákazník odešel s konstatováním, že za XY určitě nepojede. Že XY byla obvykle několikanásobně dražší oproti nejlevnější variantě asi nemusím ani zmiňovat...

U Wasteels se mi nestalo, že by nenašli nejlevnější kombinaci jízdenek a také jsem tam nikdy neviděl nespokojeného zákazníka.
registrovaný uživatel Busman 
11.02.2011 (15:18)  
M (15:10)

Jenže za Schoena(Gr) už se nejedná o produkt ČD. Jízdenka jako taková není produkt. Jediným problémem je, že Wasteels k vystavení té jízdenky potřeboval jisté serpetičky od ČD (program, z kterého to lezlo).

M (15:13)

To neznamená, že když to bude prodávat Taťána, tak to pojede plný. Znamená to jen, že kafe je trochu jinej kšeft.
registrovaný uživatel M 
11.02.2011 (15:13)  
Jaky kafe ti zustane? Mas pocit, ze obsazenost rychliku s odjezdem v 14:13 jakkoliv statisticky vyznamne zavisi na tom, jestli jizdenky prodava Marie nebo Olga? Myslis, ze kdyz misto Marie bude prodavat Olga, tak si na nadrazi tu cestu rozmyslim? Nebo ze priste pojedu autobusem? Je to mozne - pokud bude Olga naprosto zhulena a polije mne pivem. Ale jinak je to docela malo na to, abych zmenil druh dopravy...
registrovaný uživatel M 
11.02.2011 (15:10)  
Busman - tak jo, nepochopil jsem to... A ty pochop, ze Wasteels prodava jenom to, co jim dopravci (nebo prepravci, nevim) milostive umozni prodavat. Je to jenom jejich dobra vule.
Momentalne nic nebrani tomu, aby Wasteels nakoupil "velkoobchodne" jizdenky od CD, DB, MAV, certvikoho a prodaval to. Ale na to, aby pouze preprodaval jizdenky od CD (navic ve stejnym baraku jako CD), k tomu je jaksi CD vubec nepotrebuji.

AZ tady bude ta liberalizace, tak potom se o tom budeme bavit, zatim to tak neni. A az tady bude ta liberalzace, tak i potom bude platit, ze to budou ti jednotlivi dopravci, kteri budou muset chtit vstoupit. Kdyz do Chile poletim pres Londyn a budu chtit zacit Brno-Londyn s Ryanem, tak to mi (mam ten pocit) Student Agency neproda. Ani Opodo, ani Expedia a nevim kdo jeste.

Je to stejny jako s teplakama. Kdyz do nejakyho obchodniho centra vleze Nike a rekne, ze nechce, aby tam hadry od Nike prodaval Intersport, tak az dobehne stavajici smlouva, tak Nike bude jenom u Nike a nikde jinde. Je sice mozny, ze v Intersportu maji hezci a milejsi prodavacky, mozna i lepsi ceny, ale je to Nike kdo jako jedinej bude rozhodovat o tom, do jakych obchodu da svoje zbozi. Nike mozna muze dat zbozi do Intersportu v nejakym jinym meste, ale v "tomto" v Intersportu proste Nike nebude. V Intersportu se muzou domluvit s Reebokem. A ten, kdo bude chtit Nike musi primo do Nike.
Nebo jsem zase neco nepochopil?

Ty ruzny prodejni kanaly urcite fungujou, ale ne v momente, kdy ty dva stanky jsou v jednom baraku. Ti, kteri si kupovali u Wasteels, ted nakoupi u CD. Pet sotousu, kteri maji prehled o cenach z Varsavy k Bajkalu a ktery ted neobslouzi nikdo, o ty teda asi zeleznicni doprava prijde. Nebo si to koupi ve Varsave.

Cely je to o tom, ze tady brecite nad tim, ze konci nejaka firma a davate to do spojitosti s pouzivanim zeleznice. Jenze tam zadna spojitost neni. Nebo je absolutne miniaturni a na rzby nebo pocty cestujicich to nema statisticky zaznamenatelny vliv. Cele je to jen o tom, ze Prazaci budou muset jednat misto vlidnych lidi ve Wasteelsu s protivnyma u CD. Pricemz je mozne, ze lide z Wasteelsu prejdou k prepazkam CD, protoze CD treba budou mit zajem prebrat dobre pracovniky.
registrovaný uživatel Busman 
11.02.2011 (14:20)  
Jiří Kocurek (14:13)

To sice ne, ale o nic nepřijdu. To kafe mi zůstane. Neprodaná kapacita na rychlíku odjíždějícím ve 14:13 je ve 14:14 fuč.
registrovaný uživatel Busman 
11.02.2011 (14:15)  
M (11:26)

Zdá se, že celý problém pochopil pouze SYN. Tak ještě jednou:

Každý bývalý národní dopravce má svůj vlastní program na výdej jízdenek (ČD mají Unipok, DB zas Kurs, u ZSSK to leze z KVC). Tyto národní systémy jsou částečně propojeny. Když ČD odřízly Wasteelse z Unipoku, Wasteels už Ti neprodá jízdenku ani na rychlík v provenienci ČD, ani na spoj SNCF z Bayonne do Hendaye. Ten Ti teď prodá leda tak kulový. Proto Wasteels jedná s ostatními národními molochy, aby se mohl napíchnout do jejich systémů.

Tento problém posouvám dál. Doba národních dopravců se již schyluje, trh se liberalizuje. Nemusí se nám to líbit, ale je to tak. Takže se může stát, že až příště pojedeš z Prostějova do Chebu, tak to bude s 3 různými dopravci. Má-li si železnice zachovat síťový charakter, tak bys měl mít na celou trasu jeden lístek. Proto by náš národní výdejní systém měl přejít od ČD k SŽDC. Tam si všichni dopravci nahrají své tarify - a pak si prodávají jízdenky jeden na druhého. Jako když poletíš do Chile. Dojdeš třeba do Student Agency - a tam Ti vydají letenku s ČSA do Madridu, s TAM Airlines do Ria a do Santiaga s LAN Airlines. Vše na jednom papírku. Prostějov - Olomouc - Praha - Cheb je to samé. Když každý pojede na vlastní triko, tak to nebude hrát dobrotu. Na síťové jízdenky může být zvláštní klíč.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko