Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.
Zdroj: České dráhy
presne tak, ja jeste uvazoval o plzen-klatovy,
navíc kdyby se zaintegrovala doprava Plzen-okres Rokycany, tak by se mohli mezi Rokycany a Plzni omezit (nebo dokonce zrusit busy-jedine misto, kde by mohlil chybet je jizni cast Ejpovic, komercni zona) a pak by vlaky si myslim byly plne, krome toho (byt je to hudba budoucnosti/sen) by bylo idealni udělat přímé spojení Plzen - Beroun - Praha osobakem (mozna i zvazit bezzastavkove vedeni Praha-Beroun), přímá cesta do Prahy z úseku Rokycany-Beroun by taky mohla byt pro mnoho lidi zajimavä.....
pro vsechny lidi s pristupem antiCD, busofili a notorrejpaly:
byt to muze byt nezvykle, tak v teto trase maji vsechny smysluplne zastavky lepsi polohu na vlaku nez busu, jedine v cem je vlak horsi je, ze nestavi u velkeho Tesca na hrbitovni.....
PS: o Budejicich a Jihlave sem se nevyjadril hlavne proto, ze nemam dostatecne vysoke povedomi, i kdyz tam by se asi dost lidi opravdu nevygenerovalo.....
Plzeň, ..... potřebné množství cestujících negenerují
tím bych si nebyl tak jistej, ja bych vedel o 2 nebo vyhledove 3 trasach, kde by se dostatek cestujicich nasel, jenze to chce zacit se v doprave chovat koncepcne a uvedomele
Už se to tu řešilo: pro CityElefanty je na jihu republiky vhodné jedině Brno (Plzeň, České Budějovice ani Jihlava potřebné množství cestujících negenerují, a to se rozhodlo všechny finance do kolejové dopravy vrazit do nákupu tramvají. Takže s řadou 560 na věčné časy...
Řešení City Shuttle OBB je zde: http://www.rail.sk/arp/slovakia/rolstock/8033.htm
Pamatuji se, že jsem s tím jel jednou do Vídně a osvětlení bylo příjemné. Zkrátka ešus má osvětlení agresivní.
Co se týká metra, tak ve Vídni jsem viděl večer kratší soupravy, ale nové jsou již také dlouhé a plně průchozí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.