Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.
Zdroj: České dráhy
Každopádně "kam to světlo dám?" Je tam sklo, které se snaží tu ostrost alespoň trochu rozbít. Když tam dám ty odrazové žaluzie, jako jsou dneka u 90% běžných světel, tak tam díky "dospívající YNTELIGENCI" za týden nebudou. Taky jsem jel Desirem a RS. Aspoň v tom co měl půjčené žlutý fantom časké železnice jsou teplé zářivky s proměnnou regulací osvitu (jak říkám, plynule ubrat až ne polovinu není problém). Integrace do držáků je udělaná pekně, nápaditě. Ale je tam na to o dost víc místa. Zajímalo by mne jak je to řešené například v CityShuttle OBB. Tim jsem nikdy nejel...
Nepracuji pro ŠT, nemám s ní nic společného, ani s dodavateli, nic. Ale vím že zrovna osvětlení je minoritní problém. Světla jsou řízení MCU PIC18F a umožnují regulaci osvitu 0%, 50-100%. Stačí jeden příkaz po sběrnici CAN. To, že mě jako nezasvěcenému linuxákovi s notasem zabere tenhle pokus 3minuty spíš hovoří o tom, že je to koncepčně sakra dobře navržené.
Jsou věci, které výrobce neovlivní. Např. kdo bude jednotky udržovat a jak.
Pokud tento rozdíl berete mezi čistě střídavou a 2S jednotkou, tak nula nula nic. Trafo, čtyřkvadrantový usměrňovač, stejnosměrný meziobvod a trakční střídače to bude mít v obou případech. Pro jízdu na SS systému mě napadá jen hlavní vypínač, který by "TO" neměl tolik prodražit, snad někdo znalejší doplní.
Nneí třeba pochybovat, že pro "noční vlaky", řekněme tak od 21.00 - 5.00 by třeba na trati do Berouna mohla dvoudílná souprava kapacitně stačit, ale co s ní budete dělat po zbytek této doby.
Ideální řešení neexistuje. Odečtete-li kapacitu míst I. třídy, tak ten zbytek odpovídá zbruba kapacitě tří velkoprostorů .
Stejně tak byste mohl od 22.00 do ukončení provozu ušetřit na provoznáích nákladech v metru tím, že místo 5 vozové soupravy by tam jezdila troj nebo čtyřdílná ... jenže takové nejsou ...
Také bych měl dotaz, kolik procent je vypravenost 471 a kolik jich stojí? Myslím, že by ČD měli požadovat určité procento vypravení. Když koupím něco tak drahého, tak přece chci aby to vydělávalo a ne stálo... Moje zkušenost je spíš negativní s poruchou, kdy nás vyhodí nebo vlak nejede se setkávám poměrně často.
Může mi prosím někdo sdělit přesná čísla, kolik souprav např. v prosinci (nebo i jiném měsíci, to je úplně jedno) CE stálo jako provozu neschopných pro poruchu a kolik jich celkem v tu dobu normálně jezdilo, kolik bylo v depu na běžné údržbě apod.? Doposud slyším mnoho o tom, jaké jsou to nespolehlivé krámy, ale s výjimkou těch zatracených WC o tom nemám jedinou informaci ani osobní zkušenost.
(A za zničený řidičák loni v Ústí se dovyrábí náhrada, takže ani tam se nevezme.)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.