..: České dráhy objednaly posledních 8 jednotek CityElefant :..

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis Hübsch Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 25.1.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JB 
25.01.2011 (13:05)  
Právě s tím sklem je potíž, je to právě ono, co mně září do ksichtu. Prostě ty žaluzky jsou nevyhnutelné. Konstruktér Desira, které měl půjčené žlutý ďábel, měl jednodušší úkol, strop je tam vysokánsko. Ve vozech metra, kde je strop taky poměrně nízko, Siemens poctivě podle učebnice dosadil žaluzky a není problém.
25.01.2011 (12:59)  
Sýkoráček: to vůbec není pravda, 451/2 jezdí hlavně na Benešov (Strančice) a tam, pokud k náhradě ešusem došlo (a takových dní moc nebylo), byl během kalamity nasazen většinou jen jeden ešus, výjimečně dva ešusy, zatímco těch neschopných ešusů bylo daleko víc.
25.01.2011 (12:54)  
Ale jasně.
Každopádně "kam to světlo dám?" Je tam sklo, které se snaží tu ostrost alespoň trochu rozbít. Když tam dám ty odrazové žaluzie, jako jsou dneka u 90% běžných světel, tak tam díky "dospívající YNTELIGENCI" za týden nebudou. Taky jsem jel Desirem a RS. Aspoň v tom co měl půjčené žlutý fantom časké železnice jsou teplé zářivky s proměnnou regulací osvitu (jak říkám, plynule ubrat až ne polovinu není problém). Integrace do držáků je udělaná pekně, nápaditě. Ale je tam na to o dost víc místa. Zajímalo by mne jak je to řešené například v CityShuttle OBB. Tim jsem nikdy nejel...
registrovaný uživatel JB 
25.01.2011 (12:45)  
Quido: Ale prdlajs, vůbec nevíte, o čem je řeč. Zářivky jsou z důvodu patrové konstrukce nízko a jejich kryty jsou provedeny jako zářící plocha, která ať děláte co děláte, je vždy ve vašem zorném poli a vždy se odráží v oknech. Správně provedené svítidlo má osvětlovat, ale jeho svítící plochu nemáte pokud možno vidět - vaše přesvědčení, že je to "koncepčně sakra dobře navržené", je úsměvné. Snížení jasu se využívá, a to jako nouzové - nastane po určité době nečinnosti dobíjení. To není cestujícímu příliš platné. Noční cestování tou jednotkou je pro opravdové drsňáky.
25.01.2011 (12:29)  
Vy jste taky pěkné muzeum Maločešství... (můj názor)

Nepracuji pro ŠT, nemám s ní nic společného, ani s dodavateli, nic. Ale vím že zrovna osvětlení je minoritní problém. Světla jsou řízení MCU PIC18F a umožnují regulaci osvitu 0%, 50-100%. Stačí jeden příkaz po sběrnici CAN. To, že mě jako nezasvěcenému linuxákovi s notasem zabere tenhle pokus 3minuty spíš hovoří o tom, že je to koncepčně sakra dobře navržené.
Jsou věci, které výrobce neovlivní. Např. kdo bude jednotky udržovat a jak.
25.01.2011 (12:25)  
O kolik je dražší dvousystémová jednotka?
Pokud tento rozdíl berete mezi čistě střídavou a 2S jednotkou, tak nula nula nic. Trafo, čtyřkvadrantový usměrňovač, stejnosměrný meziobvod a trakční střídače to bude mít v obou případech. Pro jízdu na SS systému mě napadá jen hlavní vypínač, který by "TO" neměl tolik prodražit, snad někdo znalejší doplní.
25.01.2011 (12:25)  
thingie : ano, kombinace jsou možné různé. Dvoudílná "prototypová" souprava se neosvědčila pro nízkou kapacitu, takže se dodělával vložený vůz.
Nneí třeba pochybovat, že pro "noční vlaky", řekněme tak od 21.00 - 5.00 by třeba na trati do Berouna mohla dvoudílná souprava kapacitně stačit, ale co s ní budete dělat po zbytek této doby.
Ideální řešení neexistuje. Odečtete-li kapacitu míst I. třídy, tak ten zbytek odpovídá zbruba kapacitě tří velkoprostorů .

Stejně tak byste mohl od 22.00 do ukončení provozu ušetřit na provoznáích nákladech v metru tím, že místo 5 vozové soupravy by tam jezdila troj nebo čtyřdílná ... jenže takové nejsou ...
registrovaný uživatel Mr. T 
25.01.2011 (12:15)  
Já bych se také přimlouval za střídavou část republiky. Nebo spíš za dvousystémové jednotky. Je otázka o kolik je dražší dvousystémová jednotka? Co se týká ešusů, tak mě osobně nejvíc vadí ten přesvícený interiér, přitom 001 a 002 měli osvětlení řešené, tak že bylo možno zhasnout na úsporku. Zahraniční jednotky, tak přesvícené nejsou. RS, nebo Desiro jsou sice motory, ale osvětlení je tam velice příjemné. Spíš bych řekl, že u nás nechtějí znát nic jiného, než příšerné zářivky.

Také bych měl dotaz, kolik procent je vypravenost 471 a kolik jich stojí? Myslím, že by ČD měli požadovat určité procento vypravení. Když koupím něco tak drahého, tak přece chci aby to vydělávalo a ne stálo... Moje zkušenost je spíš negativní s poruchou, kdy nás vyhodí nebo vlak nejede se setkávám poměrně často.
25.01.2011 (12:03)  
Opět položím otázku jako v diskusi o německých IC:

Může mi prosím někdo sdělit přesná čísla, kolik souprav např. v prosinci (nebo i jiném měsíci, to je úplně jedno) CE stálo jako provozu neschopných pro poruchu a kolik jich celkem v tu dobu normálně jezdilo, kolik bylo v depu na běžné údržbě apod.? Doposud slyším mnoho o tom, jaké jsou to nespolehlivé krámy, ale s výjimkou těch zatracených WC o tom nemám jedinou informaci ani osobní zkušenost.
registrovaný uživatel thingie  mail  
25.01.2011 (11:58)  
Farkač Karel: On výrobce původně nabízel ešus v mnoha různých kombinacích -- jenom motorový a řídící vůz, nebo dva motorové a dva (možná i tři) vložené. A tak. Ale když se nakoupily desítky jednotek v provedení motorový vůz, vložený a řídící, tak se z toho takové kombinace budou dělat obtížně, spíš to nende. Vždycky by něco zbylo.

(A za zničený řidičák loni v Ústí se dovyrábí náhrada, takže ani tam se nevezme.)
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko