..: Poplatky za užití železniční dopravní cesty SŽDC pohlídá KAPO :..

SŽDC, registrované logo, foto: SŽDC Praha — KAPO, tak se jmenuje informační systém pro kalkulaci poplatků za užití dopravní cesty, který si Správa železniční dopravní cesty objednala od dodavatele OLTIS Group. KAPO nahradí dosud využívaný zastaralý systém TP412, s nimž byl spojen manuální sběr vlakových hlášenek. Nové řešení by ale rovněž mělo eliminovat chyby, které v případě SŽDC znamenají pokles příjmů nebo reklamace od dopravců. Cílem nového informačního systému tak bude zvýšit kvalitu a přesnost výběru poplatků, redukce ruční práce a výpočet obsáhlé statistiky, včetně vlakových kilometrů a hrubých tunových kilometrů. Obsahuje také vzorce pro kalkulaci poplatků, které počítají s výměrem Ministerstva financí, stanovující maximální ceny za použití železniční dopravní cesty, Prohlášením o dráze, stejně jako Přepravním a tarifním věstníkem.

Systém KAPO umí importovat data z několika zdrojových systémů: prvním z nich je ISOŘ KADR, který je nástrojem pro prodej volné kapacity dopravní cesty. Zároveň plánuje a vyhodnocuje nepravidelné dopravní výkony, stejně jako zjednodušuje konstrukci vlakové cesty pro tyto mimořádné spoje. Další v pořadí je KANGO – systém pro konstrukci základního jízdního řádu – a ISOŘ CDS, který je podporou pro dispečery, neboť jim umožňuje sdílet skrze informace o výlukách a graficky zobrazuje aktuální dopravní situaci včetně porovnání s grafikonem. Nakonec je tu i REVOZ – registr vozidel manažera infrastruktury. Všechny tyto systémy jsou propojeny a skrze další řešení zjednodušují práci a eliminují chybu lidského faktoru.

SŽDC systém získala 9 měsíců po podpisu zadávací smlouvy, jejíž součástí je i uvedení systému do provozu a následná podpora ze strany výrobce. Dodavatel OLTIS Group na české železnici není nováčkem – skupina sdružuje specializované softwarové společnosti pro tvorbu informačních systémů, mezi které patří i technologické řešení zákaznických In–karet nebo balík IDOS. Mezi jeho produkty patří také známý audio–vizuální informační systém INISS, který poskytuje hlášení o příjezdech a odjezdech vlaků v železničních stanicích.

Zdroj: SŽDC, OLTIS Group


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 12.1.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
12.01.2011 (21:03)  
Myslel jsem, že třeba u elektrických lokomotiv by se mohl změnit systém účtování, kdy by se třeba úspornější lokomotivy počítali jinak > by se např. počítalo celá cena × 0,6 u lokomotiv s rekuperací. Taky by bylo dobré jistá směrodatná spotřeba na 1 htkm > nižší spotřeba, počítalo by se méně peněz za htkm, vyšší spotřeba, počítalo by se víc. Dopravci by byli nuceni si kupovat úspornější lokomotivy a bylo by to spravedlivější
Co si o tom myslíte?
12.01.2011 (20:36)  
Vlakvedoucí sepisuje "zprávu o vlaku",půlka z nich nechápe,co je lok. na postrku,nebo k službě pohotová,takže to je pozitivní zpráva,protože se přestane dělat zbytečná práce.
12.01.2011 (20:00)  
"Zpráva o vlaku" je podkladem pro statisticko ekonomickou soustavu informací dopravce ČD.
12.01.2011 (19:41)  
Když jsem v té historii barákový kápo (privilegovaný vězeň) není jen součást koncentračních,pracovních a vyhlazovacích táborů,ale i komunistický lágrů.
registrovaný uživatel SMall42  mail  
12.01.2011 (18:58)  
Koukám, že tady lidem vážně chybí smysl pro humor, kterým byla podiktována poslední věta.

Za asociaci se tím pádem omlouvám, v Polsku tahle historie spojená s koncentračními tábory je dodnes živá. Asi máme důvody, proč si to lépe pamatovat.
12.01.2011 (18:36)  
SMall42) KAlkulace POplatků = KAPO. Předpokládám, že tvůrci názvu se o military historii Druhé světové války nezajímali, takže shoda je čistě náhodná.
registrovaný uživatel SMall42  mail  
12.01.2011 (18:26)  
Není to moc šťastný název. Kapo dohlížel na vězně v německých koncentračních táborech. Nebo to není náhoda?
12.01.2011 (18:17)  
Já dělám vlakvedoucího a stále sepisuji "Zprávu o vlaku" neboli nudli.
registrovaný uživatel kilian  mail  
12.01.2011 (15:29)  
Aleš Petrovský: no spíš si myslím že asi pro strojvedoucí.Vlakvedoucí hlášenky dle Sei412 nepíší již pěkných pár let.Aspoň to tak bývávalo,znalci dnešního stavu snad upřesní.Ale dle mého názoru to nepůjde tak rychle..
12.01.2011 (13:10)  
Žeby o povinnost méně pro vlakovou četu? To by bylo prima.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko