..: Poplatky za užití železniční dopravní cesty SŽDC pohlídá KAPO :..

SŽDC, registrované logo, foto: SŽDC Praha — KAPO, tak se jmenuje informační systém pro kalkulaci poplatků za užití dopravní cesty, který si Správa železniční dopravní cesty objednala od dodavatele OLTIS Group. KAPO nahradí dosud využívaný zastaralý systém TP412, s nimž byl spojen manuální sběr vlakových hlášenek. Nové řešení by ale rovněž mělo eliminovat chyby, které v případě SŽDC znamenají pokles příjmů nebo reklamace od dopravců. Cílem nového informačního systému tak bude zvýšit kvalitu a přesnost výběru poplatků, redukce ruční práce a výpočet obsáhlé statistiky, včetně vlakových kilometrů a hrubých tunových kilometrů. Obsahuje také vzorce pro kalkulaci poplatků, které počítají s výměrem Ministerstva financí, stanovující maximální ceny za použití železniční dopravní cesty, Prohlášením o dráze, stejně jako Přepravním a tarifním věstníkem.

Systém KAPO umí importovat data z několika zdrojových systémů: prvním z nich je ISOŘ KADR, který je nástrojem pro prodej volné kapacity dopravní cesty. Zároveň plánuje a vyhodnocuje nepravidelné dopravní výkony, stejně jako zjednodušuje konstrukci vlakové cesty pro tyto mimořádné spoje. Další v pořadí je KANGO – systém pro konstrukci základního jízdního řádu – a ISOŘ CDS, který je podporou pro dispečery, neboť jim umožňuje sdílet skrze informace o výlukách a graficky zobrazuje aktuální dopravní situaci včetně porovnání s grafikonem. Nakonec je tu i REVOZ – registr vozidel manažera infrastruktury. Všechny tyto systémy jsou propojeny a skrze další řešení zjednodušují práci a eliminují chybu lidského faktoru.

SŽDC systém získala 9 měsíců po podpisu zadávací smlouvy, jejíž součástí je i uvedení systému do provozu a následná podpora ze strany výrobce. Dodavatel OLTIS Group na české železnici není nováčkem – skupina sdružuje specializované softwarové společnosti pro tvorbu informačních systémů, mezi které patří i technologické řešení zákaznických In–karet nebo balík IDOS. Mezi jeho produkty patří také známý audio–vizuální informační systém INISS, který poskytuje hlášení o příjezdech a odjezdech vlaků v železničních stanicích.

Zdroj: SŽDC, OLTIS Group


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 12.1.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MirekM  mail  
13.01.2011 (19:18)  
MZ: 163, neb má na rozdíl od ostatních pulzní regulaci a energií, kterou právě nepotřebuje v motorech, neohřívá ovzduší. Pokud jde o úspornost, je mnohem důležitější účinnost, neboli poměr výkonu a příkonu. Výkon samotný říká, kolik toho lokomotiva uveze, nikoli jak úsporně.

Vyhrál jsem? :-)
13.01.2011 (18:34)  
Martin Š. : mohl byste prosím objasnit, co si představujete pod pojmem "úsporná elektrická lokomotiva" ...
U lok řady 141 se uvádí trvalý výkon 2032 kW, u lok 163 3480 kW, u lok 15x 4000 kW.
Každá z nich poveze vlak o hmotnosti 450 tun rychlostí 120 km/h bez zastavení z Prahy hl.n. do Ostravy ...
Která z nich bude podle vás úspornější z hlediska spotřeby elektrické energie ?
registrovaný uživatel jeffer 
13.01.2011 (17:09)  
deleter & P.Š.: a ideálne aby si potom mohol dopravca nárokovať kompenzáciu mimoriadnych nákladov, pokiaľ vlak bude zastavný (zbrzdený; nepostaveným návestidlom) mimo pravidelné prípady?
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
13.01.2011 (10:42)  
No ale paušální platba za trakční energii je nespravedlivá pro menší dopravce, nebo se platu?
registrovaný uživatel kiklos 
13.01.2011 (8:55)  
jen upřesnění:
poplatek za užití dopravní cesty nezahrnuje spotřebu trakční energie, takže tento článek s rekuperací nesouvisí (podobně jako dálniční známka s cenou benzínu)
registrovaný uživatel MirekM  mail  
13.01.2011 (8:31)  
Petr Šimral: Nex ovšem jede a nezastavuje, ne? Zajímavější čísla musí vycházet u zastávkového osobáku.
13.01.2011 (8:03)  
omlouvam se za "off topic": kdyz ctu tento clanek, tak si rikam, kde je dneska skodovka se 109? a kde je dnes siemens? http://technet.idnes.cz/jeli-jsme-200-km-h-novou-evropskou-lokomotivou-vectron-pdx-/tec_reportaze.asp?c=A101129_221439_tec_reportaze_rja
12.01.2011 (23:00)  
Martin Š.) Ideálně, kdyby každá lokomotiva měla svůj elektroměr; transparentní a zároveň motivující. I kdyby se rekuperací ušetřilo "jen" 10% energie, je to lepší, než s ní vytápět okolí. Tohle je ekonomická výhoda moderních železničních vozidel, všelijaké paušály ji akorát zabíjí...
registrovaný uživatel Koudy 
12.01.2011 (22:12)  
No když je zmíněno to propojování systémů, tak by nebylo od věci tak činit i u zmíněného INISSu. Ať už jde o nekonzistentnost hlášení po trase vlaku, či vliv plánovaných výluk - kdy jsou hlášeny vozy, které na vlaku v době výluky nejedou apod nebo nezařazení vozu 1.třídy či mimořádné otočení soupravy.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
12.01.2011 (21:47)  
Že je to blbost. Například u NEx v Německu (stoprocentní zajištění rekuperace) je podíl vrácené energie proti spotřebované méně jak 10%.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko