..: Poplatky za užití železniční dopravní cesty SŽDC pohlídá KAPO :..

SŽDC, registrované logo, foto: SŽDC Praha — KAPO, tak se jmenuje informační systém pro kalkulaci poplatků za užití dopravní cesty, který si Správa železniční dopravní cesty objednala od dodavatele OLTIS Group. KAPO nahradí dosud využívaný zastaralý systém TP412, s nimž byl spojen manuální sběr vlakových hlášenek. Nové řešení by ale rovněž mělo eliminovat chyby, které v případě SŽDC znamenají pokles příjmů nebo reklamace od dopravců. Cílem nového informačního systému tak bude zvýšit kvalitu a přesnost výběru poplatků, redukce ruční práce a výpočet obsáhlé statistiky, včetně vlakových kilometrů a hrubých tunových kilometrů. Obsahuje také vzorce pro kalkulaci poplatků, které počítají s výměrem Ministerstva financí, stanovující maximální ceny za použití železniční dopravní cesty, Prohlášením o dráze, stejně jako Přepravním a tarifním věstníkem.

Systém KAPO umí importovat data z několika zdrojových systémů: prvním z nich je ISOŘ KADR, který je nástrojem pro prodej volné kapacity dopravní cesty. Zároveň plánuje a vyhodnocuje nepravidelné dopravní výkony, stejně jako zjednodušuje konstrukci vlakové cesty pro tyto mimořádné spoje. Další v pořadí je KANGO – systém pro konstrukci základního jízdního řádu – a ISOŘ CDS, který je podporou pro dispečery, neboť jim umožňuje sdílet skrze informace o výlukách a graficky zobrazuje aktuální dopravní situaci včetně porovnání s grafikonem. Nakonec je tu i REVOZ – registr vozidel manažera infrastruktury. Všechny tyto systémy jsou propojeny a skrze další řešení zjednodušují práci a eliminují chybu lidského faktoru.

SŽDC systém získala 9 měsíců po podpisu zadávací smlouvy, jejíž součástí je i uvedení systému do provozu a následná podpora ze strany výrobce. Dodavatel OLTIS Group na české železnici není nováčkem – skupina sdružuje specializované softwarové společnosti pro tvorbu informačních systémů, mezi které patří i technologické řešení zákaznických In–karet nebo balík IDOS. Mezi jeho produkty patří také známý audio–vizuální informační systém INISS, který poskytuje hlášení o příjezdech a odjezdech vlaků v železničních stanicích.

Zdroj: SŽDC, OLTIS Group


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 12.1.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JK ml. 
14.01.2011 (19:43)  
Jiří Kocourek: Táta když odešel od čd ke Cargu (2006?) Měl poslední šichtu na rychlíku od Vsetína a obdržel na to shodou okolností 141. A na hlavním byl o minutu dřív :-) (Fotka s lokomotivou na hlavním zdobí rodinné album). Sice si dokážu představit, že jediné co tatík dělal pro úspornost provozu takového vlaku je....ehm slušně řečeno, že neřadil třetí šunt. Ale to dělal z jiných příčin, než že by mu ležela na srdci energetická náročnost provozu průměrného rychlíku s nadprůměrně starou lokomotivou a nadprůměrně starým mašinfírou :-)Energetická bilance práce průměrného fíry při řízení takové lokomotivy na uvedené trati v porovnání s řízením stroje druhé,třetí generace (nedej bože mladšim) je bohužel taky jasná že :-)
14.01.2011 (18:34)  
MZ: ale nezapomeňte dodat, jaké tehdy byly jízdní doby.
http://www.zelpage.cz/gvd/1988/280_02.jpg
z Prahy 13:53, v Žilině 21:08 což je nějakých 7:15 a průměrná rychlost 60 km/h. Dnes je jízdní doba 5:10
registrovaný uživatel JK ml. 
14.01.2011 (17:20)  
ale k tématu. Ono je to atuální téma i třeba pro farmaceutický průmysl :-) Kde taky píšeme haldy čísel, je to časově náročné, neudělat chybu v těch kvantech je prakticky nemožné, pročež se člověk stává potravou pro bdělého inspektora :-) Co to buší cargo fírové do notebooku? Nevím jestli ten stav trvá ještě teď, ale tak rok zpátky si tatík dělal srandu z toho, že cvakají do noťasu čísla vozů, což tržní ekonomikou protřelí jedinci na poštovních expresech řešili tak, že do útrob noťasu uložili čísla nějakých poštovních vozů, které do Ostravy jezdí na postnex a pak používali jen ctrl c a ctrl v....Tak se tatík stal za bujarého veselí postarších účastníků školení obětí systémové manažerky bo jednoho pozdního večera zkopíroval číslo vozu, který byl momentálně neschopný na dílnách :-) Nevím co to bylo / je za systém, ale je to přesně ukázka toho jak se výpočetní technika používat k usnadnění jakékoliv evidence nemá.Jak vby to mělo v geologicky co nejbližším budoucnu v zájmu zachování Carga mělo fungovat je jasné: Někdo obejde vozy do čtečky čárových kódů načte kódy podá to mašinfírovi, ten to nechá načíst lokomotivu, ta si podle toho napočítá tažnou sílu při rozjezdech....To je optimismus co:-)
registrovaný uživatel JK ml. 
14.01.2011 (14:57)  
MZ: Tatík vždycky říkal, že jedna věc je jet úsporně druhá tak aby výpravčí nevymysleli pitominu. Když jezdíval rychlíky čísel 150x a budoval se koridor, razil teorii že před Krasíkovem, když se to štosovalo, je lepší klidně u každého klacku zastavit a rozjet se, než jet tak aby nemusel za nákladem brzdit, pročež riskuje vznik mezery, do které je výpravčí schopen z druhé strany otočit směr (při vyloučené jedné koleji) z čehož pro takový rychlík resultovalo +15 na místě a +15 cestou k tomu, ....je to úspora nebo není? jo a souprava 163 + cca 350t zhruba :-)
14.01.2011 (14:04)  
jeffer & Petr Šimral - jako kdybyste doslovně citovali školitele a zkušebního komisaře ing. Jindřícha Hálu ...

MirekM : to je právě ta zrada ....

Mnozí z těch co jezdili "na středu", po listopadu 1989 "na Masaryčce" mi názorně ukázali, jak se se 141 na jednu motorovou skupinu = poloviční výkon dá v pohodě sjet Žilina - Praha bez zpoždění ..., na 150 na čistou sérii = nejvýše 27. jízdní stupeň Praha - Přerov nebo naopak ... nač se honit na šunty a "paralel" ...
Konec konců 141 nesčetněkrát zaskakovaly za 150 a stíhaly "jejich" jízdní doby ...

josef Novák - z textu článku plyne, že KAPO je apliakce SŽDC, není patrné, že by se nějak měl měnit sběr dat pro potřeby dopravce ČD a.s. nebo ČDC ...
registrovaný uživatel Sim 
14.01.2011 (9:22)  
Frantisek > ja mel za to, ze podle hmotnosti se ted jede, nebo ne?
14.01.2011 (8:17)  
Nikde ovšem není uvedená doba,kdy bude toto KAPO uvedeno do ostrého provozu a nahradí "hlášenky".Doufám,že zavádění nebude trvat roky.
14.01.2011 (7:22)  
Hlavně by už mohli začít rozlišovat podle délky a hmotnosti vlaků (pokud vím, zatím to nedělají), protože jinak ten systém může postupně odrovnat jiný svoz zátěže než po silnici (i na několik desítek kilometrů).
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
14.01.2011 (1:34)  
ad Ziki: dle mého názoru paradoxně 141. A nejrychleji 163.
ad Jeffer: máte pocit, že když dnes pálíme naftu a platíme jí, že nám za neplánované zastavení někdo něco dává? Nebo v Německu, kde jezdíme na měřák?
registrovaný uživatel jeffer 
13.01.2011 (20:49)  
MirekM to by ste sa divili, ale v tomto prípade to ľahko môže vísť presne naopak. Peršing má vzhľadom na tú hromadu polovidčov nižšiu najlepšiu účinnosť. Odporovka (12x,13x,14x,15x, ...) má na hospodárnom stupni (motory priamo pripojené k trolejom) lepšiu účinnosť. Takže keď je to bez zastavovania, odporovka zaradí hospodár a ide hospodárne. Peršing stále pulzuje a ohrieva polovodiče.

Na zastávkovom osobáku je to o niečom inom...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko