Praha — KAPO, tak se jmenuje informační systém pro kalkulaci poplatků za užití dopravní cesty, který si Správa železniční dopravní cesty objednala od dodavatele OLTIS Group. KAPO nahradí dosud využívaný zastaralý systém TP412, s nimž byl spojen manuální sběr vlakových hlášenek. Nové řešení by ale rovněž mělo eliminovat chyby, které v případě SŽDC znamenají pokles příjmů nebo reklamace od dopravců. Cílem nového informačního systému tak bude zvýšit kvalitu a přesnost výběru poplatků, redukce ruční práce a výpočet obsáhlé statistiky, včetně vlakových kilometrů a hrubých tunových kilometrů. Obsahuje také vzorce pro kalkulaci poplatků, které počítají s výměrem Ministerstva financí, stanovující maximální ceny za použití železniční dopravní cesty, Prohlášením o dráze, stejně jako Přepravním a tarifním věstníkem.
Systém KAPO umí importovat data z několika zdrojových systémů: prvním z nich je ISOŘ KADR, který je nástrojem pro prodej volné kapacity dopravní cesty. Zároveň plánuje a vyhodnocuje nepravidelné dopravní výkony, stejně jako zjednodušuje konstrukci vlakové cesty pro tyto mimořádné spoje. Další v pořadí je KANGO – systém pro konstrukci základního jízdního řádu – a ISOŘ CDS, který je podporou pro dispečery, neboť jim umožňuje sdílet skrze informace o výlukách a graficky zobrazuje aktuální dopravní situaci včetně porovnání s grafikonem. Nakonec je tu i REVOZ – registr vozidel manažera infrastruktury. Všechny tyto systémy jsou propojeny a skrze další řešení zjednodušují práci a eliminují chybu lidského faktoru.
SŽDC systém získala 9 měsíců po podpisu zadávací smlouvy, jejíž součástí je i uvedení systému do provozu a následná podpora ze strany výrobce. Dodavatel OLTIS Group na české železnici není nováčkem – skupina sdružuje specializované softwarové společnosti pro tvorbu informačních systémů, mezi které patří i technologické řešení zákaznických In–karet nebo balík IDOS. Mezi jeho produkty patří také známý audio–vizuální informační systém INISS, který poskytuje hlášení o příjezdech a odjezdech vlaků v železničních stanicích.
Zdroj: SŽDC, OLTIS Group
http://www.zelpage.cz/gvd/1988/280_02.jpg
z Prahy 13:53, v Žilině 21:08 což je nějakých 7:15 a průměrná rychlost 60 km/h. Dnes je jízdní doba 5:10
MirekM : to je právě ta zrada ....
Mnozí z těch co jezdili "na středu", po listopadu 1989 "na Masaryčce" mi názorně ukázali, jak se se 141 na jednu motorovou skupinu = poloviční výkon dá v pohodě sjet Žilina - Praha bez zpoždění ..., na 150 na čistou sérii = nejvýše 27. jízdní stupeň Praha - Přerov nebo naopak ... nač se honit na šunty a "paralel" ...
Konec konců 141 nesčetněkrát zaskakovaly za 150 a stíhaly "jejich" jízdní doby ...
josef Novák - z textu článku plyne, že KAPO je apliakce SŽDC, není patrné, že by se nějak měl měnit sběr dat pro potřeby dopravce ČD a.s. nebo ČDC ...
ad Jeffer: máte pocit, že když dnes pálíme naftu a platíme jí, že nám za neplánované zastavení někdo něco dává? Nebo v Německu, kde jezdíme na měřák?
Na zastávkovom osobáku je to o niečom inom...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.