Púchov — Během včerejšího dopoledne došlo v obvodu železniční stanice Púchov k požáru víceúčelového osobního vozu řady Bdghmeer v soupravě rychlíku 603 Obchodné Centrum Mirage z Bratislavy do Košic. Na místo byly v 10.18 po ohlášení operačnímu středisku vyslány jednotky Hasičského a záchranného zboru (HaZZ) z Púchova se dvěma zásahovými vozy. Průzkumem a ohledáním bylo zjištěno, že došlo k zahoření podvozku vozu číslo 2. Oheň se však podařilo ještě před příjezdem hasičů zlikvidovat přenosnými práškovými hasícími přístroji zaměstnancům ZSSK, kteří zároveň evakuovali cestující z postiženého vozu. Hasiči následně po zazkratování trolejového vedení, vyřazení a přestavení vozu ze soupravy na vedlejší kolej podvozek ochlazovali vodou do příjezdu drážních kolegů ze Žiliny, kterým později místo zásahu předali. Jako pravděpodobná příčina požáru byla označena porucha na brzdovém systému. Vagon Bdghmeer č. 003 je jeden z prvních dodaných modernizovaných víceúčelových vozů řady BDshmee, které pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK) realizuje ŽOS Trnava.
Zdroj: Požáry.cz, Railtrains.sk
Xxxcompany) Dvě věci.
1. Link na railtrains je ve zdrojích, tak proč ho uvádíte podruhé.
2. + a - u komentářů hodnotí kvalitu sdělení, ne to, jestli se vám komentář líbí a souhlasíte s ním. ;-)
ja som zatial isiel len 001 a ten mal velmi dobre jazdne vlastnosti(lepsie nez Bmpeer), jedine co tam vibrovalo bol panel osveltenia v kupe, aj to bolo sposobene jeho subtilnou konstrukciou, ono to ani nic ine robit nemoze, tenky plast s mnozstvom otvorov
- vsetky dvere tak ako su su vhodne, len sa nad treba zamysliet preco su tam (hluk, teplo...). Nastavenie otvarania je kompromis, s min som sa dokonca za asistencie technika hral :-D , tam ide okrem ineho aj o to, ze je to vozen pre zdravotne postihnutich ludi a deti, tak sa nemozu dvere rychlo pohybovat
- ta posuvna stena tam dost pomoze udzrat vhodnu teplotu, pretoze v tejto casti vozna nie je najhodnejsie vykurovanie, ale vraj to inak neslo, ked som videl co je v strope tak sa ani necudujem...
- jedine co je nelogicke su tie skladacie sedacky :D tie som nepochopil uz v 001 :-/
Bol som na mieste a prosím opravte si nasledovné :
- Horel vozeň číslo 2 ,štvrtý za rušňom. (Za rušňom sú radené :Vozeň prvej triedy číslo 1,reštauračný vozeň ,vozeň druhej triedy pre cestujúcich s deťmi do 10 rokov ČÍSLO 2 a vozne druhej triedy číslo 3-8. Plus vozeň neprístupný cestujúcim uzamknutý Wlab za rušňom)
-Požiar uhasil náhodný cestujúci s kuchárom s Wrrm - viď foto na railtrains.sk
-Evakuáciu cestujúcich nezabezpečila ŽSR ale ZSSK a.s. a ŽP
Moje vyjadrenia ku komentárom a + a - ktoré som udelil:
Juraj Kováč (-) : Vôbec mi to nepripadá bežné,normálne a v poriadku a tentokrát to bolo rozsiahlejšie a jednalo sa o vozeň,ktorí je krátko po rekonštrukcii.
laik8 (+) : Aj mňa by zaujímalo kto a kde urobil chybu a prečo niekto dopustil rekonštrukciu takéhoto naj-problémovejšieho nepodarku.
Tomáš Palíšek (-) : Hrubo a riadne nesúhlasím ! Vozeň Bdghmeer je naj-problémovejší a nepodarení vozeň. Hlavné nedostatky :
-Zlé jazdné vlastnosti (hrkotanie interiéru,vibrovanie,dunivé zvuky)
-Je tam plno dverí ktoré sú nevhodné,zle nastavené a nikdy som nezažil ,aby všetky fungovali
-Malý služobný oddiel
-Pôvodný prototyp nemal stenu k batožinovej časti
- 002,003 a 004 majú zas stenu ale nelogicky vyriešené vnútro interiéru.
Samozrejme vítam stolíky,zásuvky,perfektné je aj to,že má kupé aj veľkopriestorový oddiel.
Na www.railtrains.sk som pripravil reportáž k danej situácii a téme aj s prílohou odkazov na iní web ku komentárom jedného používateľa ku kvalite vozňov daného typu.
Link priamo na článok : http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=453
Ďakujem za prečítanie
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.