..: CFL objednává nové dvoupodlažní jednotky :..

Stadler KISS, foto: Stadler Rail Lucemburk — Société nationale des chemins de fer luxembourgeois (CFL) objednaly 8 třívozových dvoupodlažních jednotek KISS. Součástí smlouvy je dále opce na dalších 31 jednotek. Jedná se o dvousystémové jednotky (25 kV, 50 Hz pro Lucembursko a 15 kV, 16,7 Hz pro Německo), vybavené systémem ETCS. Jsou konstruovány pro rychlost 160 km/h. 80 m dlouhé soupravy budou mít kapacitu 300 míst k sezení, 3 místa pro umístění invalidních vozíků a 24 míst pro převoz jízdních kol. Nechybí ani zázemí pro vlakovou četu. Zakázka má hodnotu zhruba 60 milionů euro (zhruba 184 milionů korun za jednotku). CFL uvedlo, že řešení bude obdobné, jako jednotky pro švýcarskou společnost BLS. Interiér nabízí velkorysý prostor pro nohy pro všechny cestující a velmi komfortní 1. třídu.

Soupravy budou nasazeny v Lucembursku a počítá se rovněž s jejich zajížděním do Německa. Od roku 2014 by měly být nasazovány v hodinovém intervalu mezi Lucemburkem a Koblenzem, třetím největším městem oblasti Porýní–Falc.

Nezáviďte ale Lucemburčanům, že při nástupu do nové soupravy KISS budou políbeni krásnou stevardkou, resp. dámy sympatickým stevardem. KISS nemá s polibkem nic společného, skrývá se za ním jen zkratka z německého označení: "komfortabler innovativer spurtstarker S–Bahn–Zug”

„S touto objednávkou se nám opět dostalo potvrzení, že neustálý vývoj koncepce stávajících vozidel je správná cesta,“ řekl Michael Daum, ředitel Stadler Pankow GmbH. „Jsme potěšeni, že stejně jako ve Švýcarsku, Rakousku a Německu budou cestující v Lucembursku nyní moci cestovat našimi moderními a pohodlnými vlaky.“

Jednotky KISS, odvozené z jednotek Flirt, se vyrábějí od roku 2008. Od té doby obdržela společnost Stadler objednávky na více než 125 souprav, připomeňme některé dřívější kontrakty:

  • 50 ks šestidílných souprav pro SBB, které budou nasazeny v okolí Curychu,
  • 7 ks šestidílných souprav pro soukromého rakouského dopravce Westbahn, který je nasadí na komerčních vlacích InterCity mezi Vídní a Salcburkem,
  • 16 ks čtyřdílných jednotek pro německé ODEG bude nasazeno mezi Berlínem a Brandenburgem,
  • 28 ks čtyřdílných jednotek pro švýcarské BLS můžete časem potkat v okolí Bernu,
  • 24 ks čtyřvozových souprav pro SBB.

Zdroje: Eisenbahnjournal Zughalt, International Railway Journal, Railway Gazette, publics.bg, Stadler Rail Group


Vlad Poslat mail autorovi | 19.10.2010 (17:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Evropa


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
22.10.2010 (18:08)  
No, užitná hodnota CE pro příměstskou dopravu je jedna věc, druhá je že ešus neumí 3 systémy, nemá naklápění a maximálku má skro o stovku níž (pomiňme že to u nás nelze využít, ale s maserati si taky ani Bárta nezajezdí 300) .. jinak prodávám co jsem nakoupil, třeba tady.
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/000997-Kde-se-vzalo-ceske-Pendolino/

Především vyšlo najevo, že konsorcium svou nabídku značně finančně i časově podhodnotilo, což prokázal jeho vnitřní audit v roce 1998. Původně sjednaná cena 415 mil. Kč za jednotku musela být zvýšena na 750 mil. Kč a termíny dodávek posunuty o tři roky. Z toho mi plyne že "našinci" (třetinoví, neboť to měla být rozsáhlá koprodukce) by tohle tehdy nakonec za nižší cenu zjevně nepostavili a bůhví jak dlouho by se to vychytávalo, kdyby nešlo jen o "ledničku" ale o celej vlak. Což se dá opět demonstrovat na těch Ešusech, co se už vychytávaj spoustu let.

On ani neni důvod, aby to bylo nějak levnější, protože komponenty a materiál jsou víceméně za světově standardní ceny a "levnější mzdový náklady" na takové jednotce budou tvořit nejvejš pár procent ceny. Mně docela stačí když to bude zhruba srovnatelný. A opravdu si myslim, že by po těch letech technický řešení a uspořádání slonů chtělo oprášit trochu víc do hloubky, než výměnou žárovek za ledky. Pokud teda už neni "vyrobíno" a budou se vůbec tady dělat patrový jednotky dál.

Mmch Polsko prej bude "nuovo pendolíno" nakupovat po dvaceti tisících za kus, asi zlevnilo. Ale možná je to v euro stejná cena a o tolik klesl kurs .. a neznám konfiguraci. Zdá se jim to drahý. http://www.ct24.cz/doprava/103008-polske-pkp-chteji-koupit-pendolina-nemaji-ale-penize/
22.10.2010 (17:41)  
jonáš : Italové dostali za těch sedm souprav v přepočtu cca 4,2 miliardy korun ...(Jedna souprava za cca 600 milionů ... v průměru tři vozy za cca 257 milionů, tedy teoreticky dražší než 471 s vyšší užitnou hodnotou ... )
To je prostě účetní realita a nějaké konstrukce o tom, že ČKD dostalo nějaké peníze, které je třeba připočítat k celkové ceně postrádají smysl ...
22.10.2010 (10:34)  
No já bych to nepřeceňoval. Jistě je to podstatné z hlediska PR dopravce, když může ukázat, jak dbá na názory zákazníků (viz třeba pivo Pardál) ale jednak to nejsou nijak kontrolované "volby", takže skutečnej stav hlasů už nikdo nezjistí, a pak hlasuje jen výběrová část publika. Je to tak na úrovni internetový ankety, a nakonec výsledkem může firma mávat dle potřeby "vždyť jste to tak chtěli". A vesměs se rozhuduje o velmi "podstatných" věcech, jako je barva vozidla u RJ.
Registered user tarten 
21.10.2010 (16:33)  
Mimochodem, pražský dopravní podnik nechal cestující víceméně odhlasovat, jaké mají být v nových tramvajích sedačky. Výsledek je pro někoho možná překvapivý (nejtvrdší dřevěné, zato důvěryhodné co do údržby), ale platí.
Registered user tarten 
21.10.2010 (16:28)  
Josef Nos:
No, on to nebyl až tak první průjezd nové linky, jako spíš takové cvičení z branné výchovy. ;-)
21.10.2010 (16:18)  
strejcekms
Z těch statisíců cestujících stačí pár, kteří se ozvou, a pokud si dopravce vezme zpětnou vazbu k srdci, bude to na kvalitě poznat.
Kdo si tu nespokojenost drží v sobě a je líný napsat dopravci, má prostě smůlu.
21.10.2010 (15:32)  
MZ: ovšem v okamžiku rozpadu skončilo cca 1,2 miliardy z uvedený částky v černý díře, takže cena Fiatu (7 za 3,5) byla vlastně na kus skoro stejná. A bůhví na kolik by ty jednotky nakonec doopravdy přišly, kdyby se ČKD nerozpadlo.
21.10.2010 (15:19)  
SYN : myslím, že nezpochybnitelným důkazem o rozdílných cenách v "tuzemsku" a zahraničí jsou ony nešťastné Potěmkiny. Za cenu cca 4,7 mld mělo konsorcium ČKD & Siemens & Fiat dodat deset souprav. Když se konsorcium po krachu ČKD rozpadlo, bylo ochoten Fiat dodat za původní cenu jen sedm souprav, Siemens snad jen pět ...
JAK JE TO MOŽNÉ ? Podle vašich srovnání by přece zahraniční výrobce byl schopen vyrobit za tu sumu stejný, ne-li větší počet vozidel...
21.10.2010 (15:05)  
Josef Nos : bylo to třeba na WEBU ct24.cz

Pod Lamanšským průlivem poprvé projel německý rychlovlak ICE
vloženo: 19. 10. 2010 12:50, autor: ČT24
21.10.2010 (13:46)  
Stále čekám, že se tu něco dočtu někde, jak poprvé projelo ICE DB tunelem do Londýna a stále nic...
Nedívat se náhodou na ZDF tak mi to uniklo.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko