Lucemburk — Société nationale des chemins de fer luxembourgeois (CFL) objednaly 8 třívozových dvoupodlažních jednotek KISS. Součástí smlouvy je dále opce na dalších 31 jednotek. Jedná se o dvousystémové jednotky (25 kV, 50 Hz pro Lucembursko a 15 kV, 16,7 Hz pro Německo), vybavené systémem ETCS. Jsou konstruovány pro rychlost 160 km/h. 80 m dlouhé soupravy budou mít kapacitu 300 míst k sezení, 3 místa pro umístění invalidních vozíků a 24 míst pro převoz jízdních kol. Nechybí ani zázemí pro vlakovou četu. Zakázka má hodnotu zhruba 60 milionů euro (zhruba 184 milionů korun za jednotku). CFL uvedlo, že řešení bude obdobné, jako jednotky pro švýcarskou společnost BLS. Interiér nabízí velkorysý prostor pro nohy pro všechny cestující a velmi komfortní 1. třídu.
Soupravy budou nasazeny v Lucembursku a počítá se rovněž s jejich zajížděním do Německa. Od roku 2014 by měly být nasazovány v hodinovém intervalu mezi Lucemburkem a Koblenzem, třetím největším městem oblasti Porýní–Falc.
Nezáviďte ale Lucemburčanům, že při nástupu do nové soupravy KISS budou políbeni krásnou stevardkou, resp. dámy sympatickým stevardem. KISS nemá s polibkem nic společného, skrývá se za ním jen zkratka z německého označení: "komfortabler innovativer spurtstarker S–Bahn–Zug”
„S touto objednávkou se nám opět dostalo potvrzení, že neustálý vývoj koncepce stávajících vozidel je správná cesta,“ řekl Michael Daum, ředitel Stadler Pankow GmbH. „Jsme potěšeni, že stejně jako ve Švýcarsku, Rakousku a Německu budou cestující v Lucembursku nyní moci cestovat našimi moderními a pohodlnými vlaky.“
Jednotky KISS, odvozené z jednotek Flirt, se vyrábějí od roku 2008. Od té doby obdržela společnost Stadler objednávky na více než 125 souprav, připomeňme některé dřívější kontrakty:
- 50 ks šestidílných souprav pro SBB, které budou nasazeny v okolí Curychu,
- 7 ks šestidílných souprav pro soukromého rakouského dopravce Westbahn, který je nasadí na komerčních vlacích InterCity mezi Vídní a Salcburkem,
- 16 ks čtyřdílných jednotek pro německé ODEG bude nasazeno mezi Berlínem a Brandenburgem,
- 28 ks čtyřdílných jednotek pro švýcarské BLS můžete časem potkat v okolí Bernu,
- 24 ks čtyřvozových souprav pro SBB.
Zdroje: Eisenbahnjournal Zughalt, International Railway Journal, Railway Gazette, publics.bg, Stadler Rail Group
Chtěl jste říct u jednopodlažních. Patro je to, co je nad přízemím neboli prvním podlažím. Co je dvoupatrový dům je jasné, a ešus rozhodně dvoupatrový není.
Leda by Jančura splnil svou výhrůžku z 10.10. a začal od ČD kupovat nebo pronajímat 810. :-)))
My bychom rádi takové věci zjistili. Ale pod tu pokličku prostě nevidíme, takže bychom potřebovali, aby někdo, kdo pod ní vidí, o tom trochu povyprávěl :-)
Každopádně jsem rád, že RegioJet bude mít české vozy. Taky si na to dám jedno pivo :-)
Jen zůstává ta otázka: když Škoda může nabídnout vozy o 40% levněji než Siemens, proč prodává jednotky o 20% dráž než Stadler...
Mě spíš překvapuje, že to tady hodnotí někdo ze Stadleru Pankow, i když při současném objemu výroby ve Stadleru se mohlo leccos změnit a v Pankowě už jedou výrobu i bussnangského programu. Já bych právě doporučil komukoliv, kdyby měl šanci, jet se podívat do Stadleru v Bussnangu. Jak se z malé fabričky na vsi vyloupla světová továrna. Budí to respekt. Pan Stadler - lépe řečeno Spuhler - dokáže teď takové velké sériové zakázky kvalitních věcí a do toho i ty kusovky všech možných rozchodů, napěťových systémů a kdo ví čeho všeho. Ale i Siemens na Zličíně.... To bylo taky něco. Jelo tam x projektů najednou. Každý jiný. Jsem asi teď trochu off topic. Ale nevím ani proč, možná proto, že teď sedím kdesi v Evropě v sousedství jiné fabriky na vozidla a mám chuť o tom všem přemítat.... Trochu mě zaujala ta diskuse o cenách a srovnání podmínek, trhu, vstupů, ...... všeho. Pardon, co jsem chtěl vlastně říct? Nevím... A vlastně něco ani nechi a něco nejde. Jsem jen rád, že občas vidím to kouzlo zrození vozidla. Pohlédnout někdy pod pokličku toho všeho... Přál bych vám to. Zjistili byste věci, o kterých tady v těch diskusích někdy nemáte ani tušení. A je jedno, jestli se vozidlo dělá ve Vítkovicích nebo ......kde? I ty Vítkovice se strašně snaží.
OK, dám si ještě jedno pivo a přestanu :-)
Těžko mluvit o sériovosti při daném počtu kusů ...
Tak pokud je skutečně toto pravda pak nechápu ekonomickou sebevraždu touhy vyvíjet a vyrábět si VŠECHNY řady vozidel, která se na našich drahách doposud vyskutují, sami ve vlastní režii. Lokomotivy, velké jedotky, dieselové jednotky, a podle plánů i malé el. jednotky. Buďto nemáte pravdu a není to hlavní důvod, nebo máte a pak je ještě větší nesmysl se nedohodnout s jiným výrobcem na něčem "jako dělba práce v RVHP" čli v principu - já budu ve velké sérii vyrábět jedno a ty ve velké sérii něco jiného, půlku si pak navzájem vyměníme...
Jako chápu že už se to dnes nedělá jako čistý barter ale že už fungují peníze, nicméně pořád by dohoda že "my od vás koupíme to když vy od nás ono" měla znamena zhruba totéž a být oboustranně výhodná.
Ale přecejen jsem spíš nakloněn teorii "prodáváme to za tolik za kolik to dokážeme prodat, a když z někoho vyrazíme o 50% víc tak proč se tomu bránit?"...
mic: Já si myslím že u Stadlera přecejen rozeznávám ty záchodky dva (z toho jeden pro postižené), jenom jeden by asi přecejen bylo trošku moc kruté...
Jinak k úvahám o 2xMV vs MV+ŘV - mě to připadá že Škoda si s řidičákem nevybrala optimální variantu, příjde mi že na každém konci jeden MV s patřičně slabším trafem a pohony (které by měly logicky zabrat míň místa) by asi měly vyjít lépe, na peníze snad plus mínus stejně (větší sériovost - vyrábí se jen dva druhy vozů ve větším počtu) ale na trakci určitě lepší... Myslím si že řidičák vznikl kvůli původně plánované krátké variantě MV+ŘV bez vložáku, která ovšem nakonec asi vůbec nebude vyrobena...
Doufám že u jednopatrových jednotek stejnou chybu neudělají a budou mít dva stejné "konce" mezi které podle potřeby zařadí 0, 1 nebo případně 2 vložáky (a ty plánky které se tu doposud prezentovaly tomu zatím naštěstí nasvědčují).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.