Lucemburk — Société nationale des chemins de fer luxembourgeois (CFL) objednaly 8 třívozových dvoupodlažních jednotek KISS. Součástí smlouvy je dále opce na dalších 31 jednotek. Jedná se o dvousystémové jednotky (25 kV, 50 Hz pro Lucembursko a 15 kV, 16,7 Hz pro Německo), vybavené systémem ETCS. Jsou konstruovány pro rychlost 160 km/h. 80 m dlouhé soupravy budou mít kapacitu 300 míst k sezení, 3 místa pro umístění invalidních vozíků a 24 míst pro převoz jízdních kol. Nechybí ani zázemí pro vlakovou četu. Zakázka má hodnotu zhruba 60 milionů euro (zhruba 184 milionů korun za jednotku). CFL uvedlo, že řešení bude obdobné, jako jednotky pro švýcarskou společnost BLS. Interiér nabízí velkorysý prostor pro nohy pro všechny cestující a velmi komfortní 1. třídu.
Soupravy budou nasazeny v Lucembursku a počítá se rovněž s jejich zajížděním do Německa. Od roku 2014 by měly být nasazovány v hodinovém intervalu mezi Lucemburkem a Koblenzem, třetím největším městem oblasti Porýní–Falc.
Nezáviďte ale Lucemburčanům, že při nástupu do nové soupravy KISS budou políbeni krásnou stevardkou, resp. dámy sympatickým stevardem. KISS nemá s polibkem nic společného, skrývá se za ním jen zkratka z německého označení: "komfortabler innovativer spurtstarker S–Bahn–Zug”
„S touto objednávkou se nám opět dostalo potvrzení, že neustálý vývoj koncepce stávajících vozidel je správná cesta,“ řekl Michael Daum, ředitel Stadler Pankow GmbH. „Jsme potěšeni, že stejně jako ve Švýcarsku, Rakousku a Německu budou cestující v Lucembursku nyní moci cestovat našimi moderními a pohodlnými vlaky.“
Jednotky KISS, odvozené z jednotek Flirt, se vyrábějí od roku 2008. Od té doby obdržela společnost Stadler objednávky na více než 125 souprav, připomeňme některé dřívější kontrakty:
- 50 ks šestidílných souprav pro SBB, které budou nasazeny v okolí Curychu,
- 7 ks šestidílných souprav pro soukromého rakouského dopravce Westbahn, který je nasadí na komerčních vlacích InterCity mezi Vídní a Salcburkem,
- 16 ks čtyřdílných jednotek pro německé ODEG bude nasazeno mezi Berlínem a Brandenburgem,
- 28 ks čtyřdílných jednotek pro švýcarské BLS můžete časem potkat v okolí Bernu,
- 24 ks čtyřvozových souprav pro SBB.
Zdroje: Eisenbahnjournal Zughalt, International Railway Journal, Railway Gazette, publics.bg, Stadler Rail Group
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/000997-Kde-se-vzalo-ceske-Pendolino/
Především vyšlo najevo, že konsorcium svou nabídku značně finančně i časově podhodnotilo, což prokázal jeho vnitřní audit v roce 1998. Původně sjednaná cena 415 mil. Kč za jednotku musela být zvýšena na 750 mil. Kč a termíny dodávek posunuty o tři roky. Z toho mi plyne že "našinci" (třetinoví, neboť to měla být rozsáhlá koprodukce) by tohle tehdy nakonec za nižší cenu zjevně nepostavili a bůhví jak dlouho by se to vychytávalo, kdyby nešlo jen o "ledničku" ale o celej vlak. Což se dá opět demonstrovat na těch Ešusech, co se už vychytávaj spoustu let.
On ani neni důvod, aby to bylo nějak levnější, protože komponenty a materiál jsou víceméně za světově standardní ceny a "levnější mzdový náklady" na takové jednotce budou tvořit nejvejš pár procent ceny. Mně docela stačí když to bude zhruba srovnatelný. A opravdu si myslim, že by po těch letech technický řešení a uspořádání slonů chtělo oprášit trochu víc do hloubky, než výměnou žárovek za ledky. Pokud teda už neni "vyrobíno" a budou se vůbec tady dělat patrový jednotky dál.
Mmch Polsko prej bude "nuovo pendolíno" nakupovat po dvaceti tisících za kus, asi zlevnilo. Ale možná je to v euro stejná cena a o tolik klesl kurs .. a neznám konfiguraci. Zdá se jim to drahý. http://www.ct24.cz/doprava/103008-polske-pkp-chteji-koupit-pendolina-nemaji-ale-penize/
To je prostě účetní realita a nějaké konstrukce o tom, že ČKD dostalo nějaké peníze, které je třeba připočítat k celkové ceně postrádají smysl ...
No, on to nebyl až tak první průjezd nové linky, jako spíš takové cvičení z branné výchovy. ;-)
Z těch statisíců cestujících stačí pár, kteří se ozvou, a pokud si dopravce vezme zpětnou vazbu k srdci, bude to na kvalitě poznat.
Kdo si tu nespokojenost drží v sobě a je líný napsat dopravci, má prostě smůlu.
JAK JE TO MOŽNÉ ? Podle vašich srovnání by přece zahraniční výrobce byl schopen vyrobit za tu sumu stejný, ne-li větší počet vozidel...
Pod Lamanšským průlivem poprvé projel německý rychlovlak ICE
vloženo: 19. 10. 2010 12:50, autor: ČT24
Nedívat se náhodou na ZDF tak mi to uniklo.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.