..: CFL objednává nové dvoupodlažní jednotky :..

Stadler KISS, foto: Stadler Rail Lucemburk — Société nationale des chemins de fer luxembourgeois (CFL) objednaly 8 třívozových dvoupodlažních jednotek KISS. Součástí smlouvy je dále opce na dalších 31 jednotek. Jedná se o dvousystémové jednotky (25 kV, 50 Hz pro Lucembursko a 15 kV, 16,7 Hz pro Německo), vybavené systémem ETCS. Jsou konstruovány pro rychlost 160 km/h. 80 m dlouhé soupravy budou mít kapacitu 300 míst k sezení, 3 místa pro umístění invalidních vozíků a 24 míst pro převoz jízdních kol. Nechybí ani zázemí pro vlakovou četu. Zakázka má hodnotu zhruba 60 milionů euro (zhruba 184 milionů korun za jednotku). CFL uvedlo, že řešení bude obdobné, jako jednotky pro švýcarskou společnost BLS. Interiér nabízí velkorysý prostor pro nohy pro všechny cestující a velmi komfortní 1. třídu.

Soupravy budou nasazeny v Lucembursku a počítá se rovněž s jejich zajížděním do Německa. Od roku 2014 by měly být nasazovány v hodinovém intervalu mezi Lucemburkem a Koblenzem, třetím největším městem oblasti Porýní–Falc.

Nezáviďte ale Lucemburčanům, že při nástupu do nové soupravy KISS budou políbeni krásnou stevardkou, resp. dámy sympatickým stevardem. KISS nemá s polibkem nic společného, skrývá se za ním jen zkratka z německého označení: "komfortabler innovativer spurtstarker S–Bahn–Zug”

„S touto objednávkou se nám opět dostalo potvrzení, že neustálý vývoj koncepce stávajících vozidel je správná cesta,“ řekl Michael Daum, ředitel Stadler Pankow GmbH. „Jsme potěšeni, že stejně jako ve Švýcarsku, Rakousku a Německu budou cestující v Lucembursku nyní moci cestovat našimi moderními a pohodlnými vlaky.“

Jednotky KISS, odvozené z jednotek Flirt, se vyrábějí od roku 2008. Od té doby obdržela společnost Stadler objednávky na více než 125 souprav, připomeňme některé dřívější kontrakty:

  • 50 ks šestidílných souprav pro SBB, které budou nasazeny v okolí Curychu,
  • 7 ks šestidílných souprav pro soukromého rakouského dopravce Westbahn, který je nasadí na komerčních vlacích InterCity mezi Vídní a Salcburkem,
  • 16 ks čtyřdílných jednotek pro německé ODEG bude nasazeno mezi Berlínem a Brandenburgem,
  • 28 ks čtyřdílných jednotek pro švýcarské BLS můžete časem potkat v okolí Bernu,
  • 24 ks čtyřvozových souprav pro SBB.

Zdroje: Eisenbahnjournal Zughalt, International Railway Journal, Railway Gazette, publics.bg, Stadler Rail Group


Vlad Poslat mail autorovi | 19.10.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Evropa


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
21.10.2010 (13:23)  
Michal Drábek - Ano, s komunikací zákazníka a podniku máte pravdu, občas by se prostě měl dopravce zeptat, co lidé chtějí, nebo by ho to mělo zajímat, ale já občas pozoruji spíše nezájem cestujících, i oni by mohli projevit trošku zájmu, iniciativy. Když se mi něco nelíbí, tak to tomu dopravci řeknu a né že to držím v sobě a pak si stěžuji na diskuzích na internetu. Neříkám že to dělají všichni. Ale jestli se mě něco nelíbí a opravdu o to jde a neni to prkotina, tak proč to tomu dopravci neříct. První by ale měla přijít komunikace ze strany dopravce, on tady nabízí služby...
Bohužel, chybí zpětná vazba..
21.10.2010 (13:01)  
Na InnoTransu jsem viděl různé jednotky pro osobní dopravu - lepší i horší.
Obecně mě ale zaujala skutečnost, že někde měly perfektně řešené dveře, vstupní prostor uvnitř, ale na druhé straně naprosto příšerná sedadla (ilustrativní příklad).

Je to tím, že každý výrobce vozidel využívá řadu subdodávek nejen na různé technické komponenty, ale i na prvky interiéru - třeba ony sedačky.

V době mocného IT, podrobných analýz a optimalizací kdečeho nám poněkud pokulhává umění syntézy - schponost dávat věci dohromady tak, aby nám tvořily synergický efekt, tedy aby celek byl víc než jen soubor částí.

Do branže nevidím, ale podle mého názoru ty "otřesné sedačky v dokonalé jednotce" mohou být způsobeny buď vysloveným kamarádšoftem (na Západě funguje mnohem míň než u nás, ale přece jen), anebo prostým nedostatkem člověkohodin na řešení "podružností".

Zákazníky výrobců vozidel jsou většinou národní dopravci, tedy úřednický aparát, v němž určitě sedí pár dobrých odborníků, ale kde už nemusí fungovat komunikace. Lidí se národní dopravce neptá, co vlastně chtějí (možná někteří zahraniční...).

V tomto směru vítám Iniciativu RegioJetu - viz jejich nejnovější článek - http://www.regiojet.cz/, kdy se dopravce snaží do svého rozhodování o netechnické koncepci vozidel zapojit zákazníky.

V době různých těch facebooků, na něž se už osobně cítím být starý (i tam Žlutý dopravce řádí ;-) ) by se tenhle přístup měl považovat za samozřejmost a standard - prakticky nic nestojí, ale přispěje k výraznějšímu zvýšení kvality pro většinu uživatelů, jakož i k posílení či vytvoření dobrého jména podniku.
21.10.2010 (11:43)  
Jinak nevím jak hodně můžu považovat atlaslokomotiv za důvěryhodný zdroj, ale pokud ano, tak nezapomínejte na jednu důležitou věc týkající se Ešusu.
On Ešus měl být původně čtyřvozový v konfiguraci HV + 2x VV + HV, elektrická část měla být z AEG. Pak nastaly naše oblíbené finanční škrty a Ešus je tam, kde je.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
21.10.2010 (11:17)  
Honza P. - A k těm vašim vozům, už se dočkáme? Nechcete alespoň napovědět:)
Či kdo se přihlásil do VŘ?? Když už vás tu takhle máme..
21.10.2010 (9:55)  
Na Innotransu bylo víc srovnatelných jednotek vedle sebe, přidejte třeba ještě novou jednotku od Pesy nebo Desiro ML. Konstrukce Desira ML je vlastně taky dvoupodlažní. Jenže v tom druhém patře je jen trakce a pod... Neubíráte místo schodištěma do horního patra a trakcí, kterou tam někam musíte nacpat logicky do prostoru, kde by vlastně mohli být lidi, celý spodek můžete mít nízkopodlažní a kapacita na míst k sezení je prakticky stejná. Lépe řečeno srovnatelná. A cenově jste pořád pod cenou 471, takže odpověď na otázku níže je, že si nemyslím, že by byla cena 471 odpovídající. Navíc je u 471 trošku smůla to (ne)rozložení pohonu. Ale takhle to asi kdysi kdosi zadal a chtěl to takhle koupit.
Jinak vozy české mít nebudeme, i z jednoduchého důvodu, že tady vozy vlastně nikdo nevyrábí. Ty reko věci nelze brát jako nový vůz. Ale mašiny jsme rádi, že máme české. Z mnoha důvodů, navíc tahle poslední série peršingů je fakt dobrá. Na ČD to je myslím nyní nejspolehlivější řada.
A jinak je tady kdesi v komentářích dobré vodítko - přepočítejte si cenu vždycky na cenu na jednu sedačku. To napoví hodně. Na kolik asi vyjde ZSSK push-pull 971+071+071+380? Navíc koupit samotné 2 lokomotivy, které jsou konstrukčně úplně nové a řešit pro tohle údržbu a náhradní díly a všechno.... Tečka :-) Už dál nepíšu...
registrovaný uživatel tarten 
21.10.2010 (9:38)  
A jéje, tu 0,8 u Velara si škrtněte, cosi jsem zmršil s kurzem. Správně je 1,6 - 1,9 mil. Kč na sedačku.
registrovaný uživatel tarten 
21.10.2010 (2:33)  
Ještě jedno srovnání cen:
KISS: 0,61 mil. Kč na sedačku
Velaro (320 km/h): 0,8 mil. Kč na sedačku
Ešus: doteď nějakých 0,74 mil. Kč na sedačku za stejnosměrný. O kolik že bude střídavá verze levnější?
registrovaný uživatel tarten 
20.10.2010 (23:03)  
mic: mno, nějaké miliónky spolyká to množství záchodů

Na straně ešusu máte pár WC po zanedbatelných 100 tis. Kč a na straně KISSu střídavinu a ETCS...

Zajímalo by mě, jak je to s KISSem a UIC crash testem. Nevíte někdo?
registrovaný uživatel tarten 
20.10.2010 (22:00)  
SYN: Myslím si že řidičák vznikl kvůli původně plánované krátké variantě MV+ŘV bez vložáku, která ovšem nakonec asi vůbec nebude vyrobena...

Byla. Jedna. Pak byla doplněna na "standardní". ;-)
Dvouvozová patrová jednotka je přeci pitomost.
registrovaný uživatel tarten 
20.10.2010 (21:58)  
MZ: jenže v těch 184 melounech není jistě započítán vývoj a investice do výrobní technologii

Ne že bych věřil tomu, že v nynější sérii ešusů nebo nějaké budoucí toto započítáno je, ale i kdyby, zákazníka tohle nemá zajímat.

To je stejné, jak když budete tvrdit, že flešková paměť za 2 000 Kč byla před 4 roky předražená, protože teď stojí 500 Kč ...

Pokud ale prodáváte letos už třetí sérii za 2 000 Kč a proslýchá se, že chcete přespříští rok prodávat čtvrtou za 1 500 Kč ...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko