..: Eurostar Group zadá zakázku Siemensu :..

Siemens Velaro–D, foto: Josef Petrák Paříž — Zástupci vedení společnosti Eurostar se připravují k podpisu smlouvy s německou společností Siemens na dodávku 10 vysokorychlostních vlaků, které budou nasazeny na spoje mezi Velkou Británií a kontinentální Evropou. Eurostar nečekaně vybral Velaro–D, (řada 407), poslední verzi z německé rodiny vysokorychlostních vlaků ICE. Už od června, kdy do tisku pronikly první informace o otevřeném kontraktu, byl favoritem francouzský Alstom s jeho vysokorychlostní soupravou AGV. Soupravy budou nasazeny na linky z Londýna do Amsterodamu a do Kolína nad Rýnem. Je to odpověď na dříve ohlášenou zprávu Deutsche Bahn, že od roku 2013 připravuje přímé spojení z Frankfurtu nad Mohanem do Londýna.

Siemens dodá pro Eurostar za více než 600 mil. eur nové, cca 400 m dlouhé jednotky, které budou stejně dlouhé jako stávající vlaky jezdící pod Kanálem. DB předpokládá, že pro provoz pod Lamašským průlivem získá od Mezivládní komise souhlas pro své 200 m dlouhé soupravy ICE–3.

Podmínkou, která předcházela rozhodnutí, byly dílčí úpravy v bezpečnostních pravidlech pro provoz v tunelu. Díky těmto změnám budou poprvé moci využít tunel i soupravy postavené v Německu. Dva nezávislé zdroje listu Financial Times potvrdily, že francouzské orgány vyvíjely na provozovatele tunelu nemalý tlak, aby byl obnoven nedávno zrušený zákaz používat tunel pod kanálem vlaky s „distribuovanou trakcí“ — kdy je elektrické zařízení uloženo pod podlahou a motory jsou rozmístěny po celém vlaku. Až do začátku letošního roku platila totiž pravidla bezpečnosti tunelu, která připouštěla používat pouze vlaky, která mají elektrické zařízení a motory soustředěné v motorových vozech na obou koncích vlaku. Tomuto uspořádání vyhovují soupravy Eurostar postavené v roce 1990.

Nicméně francouzské orgány jsou proti změně bezpečnostních předpisů a předpokládá se, že budou vyvíjet nemalý tlak na jejich opětovnou změnu. (Mezivládní konference stále ještě diskutuje požadavky na hašení pro vlaky s distribuovanou trakcí. Nicméně tento problém se netýká jen Velara, obdobný způsob pohonu má i AGV.) V roce 2004, když byl Alstom v těžké finanční krizi, tak se mu dostalo výrazné pomoci od státu. Když pak Alstom v roce 2008 představil svou soupravu AGV, tak dokonce francouzský prezident Nicolas Sarkozy, zpochybňoval právo jiných výrobců prodávat jejich vysokorychlostní vlaky do Francie.

Eurostar Group je joint venture vlastněný největšími železničními operátory Eurostar UK limited, SNCF a SNCB. Dosud využíval výhradně soupravy typu TGV, nyní poprvé zadá zakázku na vysokorychlostní vlaky mimo Francii. Dříve SNCF a mezinárodní podniky, do kterých vstoupila formou joint ventures – Eurostar a Thalys – objednávaly vysokorychlostní vlaky výhradně od „domáci“ francouzské společnosti Alstom.

Dodržování pravidel pro provoz pod Lamanšským průlivem – a zejména jejich opětovné měnění – je podstatnou otázkou pro zajištění financování projektu, který chtějí mít vyřešený i spolufinancující banky. Tlak francouzských orgánů vidí bankéři jako nejistotu a jako způsob možného zpoždění při průběhu této zakázky.

Zdroje: Railjournal; Financial Times; Railwaygazette; 4rail


Vlad Poslat mail autorovi | 6.10.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Evropa


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
08.10.2010 (19:23)  
George_Couser: Tak mám názory příliš ,,fantastické" názory, ale toto prostě k fandům železnice patří!
08.10.2010 (19:19)  
Palíšek: Nikde jsem nepsal, že je naivní spojení do Frankfurtu, přečti si můj příspěvek ještě jednou, pořádně a zkus u toho uvažovat, co jsem se ti snažil naznačit...
08.10.2010 (18:43)  
Joska Holibajda : máte pravdu, 18 hodinový odpočinek slovenské soupravy nic moc.
Müslíte ovšem, že frekvence 616/611 vyžaduje tak kapacitní soupravu, včetně WR ... to by už dávno ČD udělaly.
Navíc při zpoždění 120 byste buď zpozdil 616 nebo byste musel shánět náhradní soupravu.
Jízdy vozů cizí železniční správy na "vlastním" vlaku by musel odsouhlasit "majitel" a taky by se musela najít nějaká kompenzace pro vozy ČD na území jiné železniční správy v rámci vyrovnávky tzv. "kevových" kilometrů.
To je taková dosti složitá alchymie ...
08.10.2010 (18:39)  
George_Couser: No jo, ale v železničním světě říct, že je názor na spojení Frankfurtu a Prahy naivní? Zrovna železniční fanoušci fanoušci hýří ,,super-nápady", a já nejsem vyjímka. Neřeknu, kdyby kriket nebo obrazy, ale železnice, ta je pro diskutéry místo pro nápady. A to aslovo naivní mi tam nějak nesedlo. Asi jsem částečně přehnal reakci, za což se částečně omlouvám, ale zbytek si nechávám.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
08.10.2010 (17:30)  
Kocurek Jiří: Tak ono je důležité si i uvědomit, že i na rovné koleji nejede vlak v přímce, ale koná sinusový pohyb v kolejovém kanálu a právě Jacobsovy podvozky zajistí lepší a klidnější chodové vlastnosti jednotky. Ale zase oproti ICE ten rozdíl není tak zásadní, jinak by zcela určitě šli i ostatní stejnou cestou.
08.10.2010 (16:55)  
Tomáš Palíšek: Jestli se ti zdají moje názory naivní, tak raději na mě neraguj. Všechno jde, když se chce. Já jsem napsal svůj subjektivní dojem, chápeš?

Jestli sis nevšil, tak tady jsi v diskuzi. Diskuze je o výměně názorů. Takže pokud nechceš, aby na tvoje názory někdo reagoval, tak je jediná možnost - nepsat nic do diskuze. ;o) A že jen píšeš "jen" svůj "subjektivní dojem," tak já se ti snažím objektivně naznačit, v čem píšeš hlouposti a naivnosti...
08.10.2010 (16:43)  
Raquac:
1) pochopil jsem Hawkeyho následovně: Vozy méně vybočují z podélného směru při jízdě přes nerovnosti.
2) Správně jsem měl napsat: Při uvažované stejné vzdálenosti čepů podvozků je u klasiky větší setrvačný moment, protože na každou stranu od čepu je ještě "převis". Špatně jsem to napsal.
A souhlasím s Vámi, že tato síla působí pouze v přechodnici. Prakticky pak taky při každé odchylce kolejnice od ideální polohy.
3) Viz obrázek http://bit.ly/9NZagV těch sto metrů je uvažováno mezi čelními vozy.
08.10.2010 (15:59)  
Tak moment.

V Právu z 1.10. je níže uvedený článek, podle kterého Velaro D = ICE 3 (= řada 407 DB), takže jestli dobře člu příspěvek, tak nerozumím tomu, že by se měly soupravy (pro DB a EUROSTAR) délkově lišit.
Kdo přišel na těch 400 metrů ? Má-li mít souprava 8 vozů, pak by vůz musel měřit 50 metrů. To je jistě nějaký omyl. Nebo má jít o dvě spojené soupravy ?

"Vlakem z Frankfurtu do Londýna už za čtyři hodiny
1.10.2010 - Právo, str. 3

Při zkušební jízdě v říjnu to má rychlostí 320 km/hod. dokázat superexpres Deutsche Bahn


Deutsche Bahn (DB), vlajková loď německých železnic, chce konkurenci vytřít zrak. Na 19. října ohlásila zkušební jízdu superexpresu ICE nejnovější generace, který by trasu Frankfurt nad Mohanem–Londýn tunelem pod kanálem La Manche překonal za čtyři až šest hodin.
Cílem je zkrátit dobu nutnou na cestu vlakem z Londýna do „Bankfurtu„, jak se hlavnímu finančnímu centru Německa přezdívá. Jestliže dosud to bylo šest hodin, tak nyní by to bez zastávky vyšlo dokonce na 3.55 hodin, spočítali autoři projektu.

Cesta proti letadlu kratší o půl hodiny

To by zkrátilo cestovní čas proti letadlu o půl hodiny, započteli se k jedenapůlhodinovému letu ještě doprava na letiště a doba nutná k odbavení. DB, která už koupila řadu britských železničních operátorů, tak chce mezi Anglií a kontinentem konkurovat jak leteckým společnostem, tak svému arcirivalovi, společnosti Eurostar.
Nová konkurence může také snížit jízdné. Experti tvrdí, že cesta jedním směrem by mohla vyjít na 39 až 49 liber, v přepočtu tedy maximálně 1500 korun.
Patnáct souprav DB v celkové hodnotě 500 miliónů eur (12,3 mld. korun) dodá německá firma Siemens, přesněji řečeno závod v Krefeldu. „Vlak bude na trase Frankfurt–Londýn projíždět pěti evropskými zeměmi, takže půjde v pravém slova smyslu o skutečný evropský vlak,„ řekl listu Süddeutsche Zeitung Stefan Schellhaus, šéf projektu u Siemense. Lidé od Siemense supervlaku přezdívají Velaro D, DB bude však používat označení ICE 3, tedy stejné jako u jeho předchůdců, plus upřesnění – řada 407. Zatímco zvenku bude Velaro D takřka k nerozeznání od ICE 3. Ovšem interiér bude vypadat úplně odlišně. zmizí jednotlivá kupé, nahradí je větší prostory.
„Celkem se do soupravy poskládá osm vagónů se 460 sedadly, zatímco ICE 3 nabízí 423 míst. Lépe se bude cestovat seniorům, vozíčkářům a tělesně postiženým. Každé sedadlo dostane označení i Braillovým písmem pro nevidomé,„ podotýká Stefan Schellhaus.

Start: prosinec 2013

Němci uvažují o zastávkách v Kolíně nad Rýnem, Bruselu a Lille. Pravidelný provoz mezi oběma finančními centry by chtěli spustit v prosinci 2013.
Přímé cestování z centra do centra rovněž znamená, že obchodníci a turisté budou moci v sedadlech déle odpočívat nebo pracovat s pomocí wi-fi spojení, než netrpělivě čekat na letištní odbavení, bezpečnostní prohlídky a odvozy na letiště či do města po příletu.
Expresy ICE nicméně budou muset projít přísnými testy pro jízdu pod Lamanšským průlivem včetně evakuace cestujících. Zkušební jízdy se zúčastní i výkonný ředitel DB Rüdiger Grube, aby celou akci zvýraznil.
„To jen ukazuje, jak daleko se mezinárodní vztahy dostaly,„ podotkl londýnský list Daily Mail. „Před 70 lety, v době vrcholící bitvy o Británii, dělil Británii od německé invaze jen úzký pás moře. Dnes národ, který byl poražen, řídí většinu britských železnic.„ Společnost Eurostar spustila železniční provoz pod Lamanšským průlivem v roce 1994 a nyní vozí mezi Londýnem, Paříží a Bruselem devět miliónů cestujících ročně."
08.10.2010 (15:54)  
Když už se tu píše o tom vzájemném zásobování vozidly, tak se taky přidám.
Nedávno jsem zjistil, že souprava Košičanu (ZSSK) tráví v Praze 18 hodin, než je poslána zpátky domů. Nebylo by od věci, kdyby místo postávání na odstavném nádraží ještě stihla odjezdit nějaký vnitrostátní výkon (obrat 616/611 se přímo nabízí, šlo by to i jako přímý spoj Košice - Cheb a zpět).
Snad mi někdo z vás vysvětlí, proč to nejde. Je to kvůli tomu, aby u nás slovenské vozy náhodou nenajezdily víc než ty naše na Slovensku (zmiňovaná kilometrická vyrovnávka)? Nebo se snad bratr bojí, že bychom mu ty vozy v podkrušnohoří příliš "opotřebili"? A nebo jde jen o to, že pro ČD je levnější nasadit vlastní zastaralá béčka než připlácet za použití kvalitnějších cizích vozů?
08.10.2010 (15:04)  
Tomáš Palíšek) Když se ti nelíbí, že tě někdo upozorňuje na nízkou validitu tvých argumentů, tak se zkus nad tím, co sem píšeš, zamyslet a neprskej. Fakt se to nedá číst.

A jinak jen dodám – nastuduj si něco o kilometrické vyrovnávce mezi železničními správami.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko