..: Řídící výbor ČD pozastavil možnost uzavírání smluv :..

ilustrační foto, M 131.1386, Příkosice - Mešno, foto: Filip Štajner Praha — Výběrová řízení na nové vozy pro České dráhy v poslední době výrazně nabrala na tempu. 15. září 2010, tedy shodou okolností právě v den, kdy vstoupila v platnost i novela zákona o zadávání veřejných zakázek, řídící výbor Českých drah, ve které mají majoritu zástupci ministerstva dopravy, rozhodl o omezení pravomocí vedení Českých drah. Představenstvo Českých drah, v jehož čele stojí Petr Žaluda, nesmí s okamžitou platností podepisovat žádné nové zásadní smlouvy. Řídící výbor, resp. ministerstvo dopravy, si totiž chce udržet přehled o těchto smlouvách. Je snahou předejít problémům, které se před časem objevily u dceřiné společnosti Českých drah. ČD Cargo podepsaly jen pár dnů před odvoláním Josefa Bazaly nemalý kontrakt na dodávku nových nákladních vozů, které jsou ale dle zatím nedokončeného auditu pro společnost údajně nepotřebné. Ex–ředitel Bazala se brání, že to byla investice do budoucna a vozy budou potřeba. I samotné České dráhy proto v nejbližších dnech čeká audit. Tiskový mluvčí drah Radek Joklík pro Hospodářské noviny uvedl, že v současné době nejsou připraveny k podpisu žádné velké smlouvy. Vzhledem k tomu, že dosud nebyly vyhlášeny výsledky výběrových řízení na revitalizaci rychlíkových vozů a modernizaci 21 jídelních vozů, je jasné, že realizátora těchto projektů dráhy zatím nevybraly. Zájemci jsou navíc u těchto kontratků svými nabídkami vázáni jen do konce října, což může být hrozbou pro realizaci těchto zakázek.

Zdroj: Hospodářské noviny/iHNed.cz


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 17.9.2010 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
17.09.2010 (14:56)  
Super, takže nebudou žádné restaurační vozy s předsuvnými dvěřmi, žádné Bdmpee, žádné modernizované služebňáky, žádná humanizace, žádné regionální jednotky, a žádné osobní vozy na dálku. Jestli to opravdu bude takhle, jak jsem vyjmenoval, tak opravdu pan Bárta bude ten nejhorší ministr dopravy. Že se nestydí...
registrovaný uživatel M 
17.09.2010 (14:51)  
Ne, je to likvidace!! Sice o tom nic nevim, ale mam jasno!
registrovaný uživatel Mr. T 
17.09.2010 (12:17)  
Likvidace určitě ne... Na koridorech se taky staví dál, ale pouze se asi mrkne na některé akce ČD, jako je např. akce s reko ING apod...
registrovaný uživatel M 
17.09.2010 (11:33)  
Nezapomel tady nekdo nahodou, ze stat je vlastnikem Ceskych drah?
Kdyz prisel clanek o zastaveni staveb, tak to byla katastrofa a likvidace zeleznice. Pritom se nic nezastavilo a stavi se dal.
Ted clanek o zastaveni moznosti uzavirat smlouvy a opet likvidce zeleznice. Co na tom, ze prakticky pujde o nejake kontrasignovani nebo dohled nebo co (nebo vic lidi bude chtit smocit zobacek). Vsichni presne vedi co to je, je to jsna likvidace.

Jediny co nejak dlouhodobe nechapu - co z te (paranoidni) likvidace ti ministri a vsichni budou mit? Baksis z objednavek dalnic? Aha, ja zapomnel, ze zeleznice se stavi zdarma a provize lze ziskat jen z dalnic...
17.09.2010 (11:30)  
M 474 003: Tak sem s tou studií...
17.09.2010 (9:37)  
Já si taky myslím, že stačí to co máme, na tu dobu než kolejová doprava úplně zanikne. Podle jedné studie je spočítáno, že by vyšlo levněji každému přidělit auto.
17.09.2010 (8:49)  
Možná se bude čekat,až bude Šumperkdesiro a Malý slon z Vítkovic.Co kdyby vyhrál výběrové řízení na 46 motorových a el.jednotek někdo cizí :-))
registrovaný uživatel Neonym  mail  
17.09.2010 (8:39)  
co my víme? Proč za tím hledáte to nejhorší. Tady půjde spíš o to, zjistit, jestli něco nestojí zbytečně moc atd. Bárta není blbej, aby zastavil pokrok na železnici. Možná se nemohl koukat na to, jak jde spousta miliard do regionov, které jsou dobré jen v tom, že se do nich dá dobře nastoupit s kočárkem. Co jsem viděl revitalizace Bček, tak ta také nepřináší zrovna zlepšení komfortu. A když se bude utrácet za tyhle věci, tak se nového nikdy nedočkáme. V poslední době se sice mluvilo o několika nových věcech, ale kolikrát už se mluvilo a nakonec se dohodlo, že vlastně stačí natřít ty staré?
registrovaný uživatel SYN 
17.09.2010 (8:12)  
Či dokonce by to mohlo být shledáno trestuhodným plýtváním, a objednávající pohnáni k zodpovědnosti?!
17.09.2010 (7:50)  
nedojde doufám, při auditu ke zjištění, že navyšování komfortu cestujících a nová vozidla jsou pro ČD vlastně nepotřebné...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko