..: Řídící výbor ČD pozastavil možnost uzavírání smluv :..

ilustrační foto, M 131.1386, Příkosice - Mešno, foto: Filip Štajner Praha — Výběrová řízení na nové vozy pro České dráhy v poslední době výrazně nabrala na tempu. 15. září 2010, tedy shodou okolností právě v den, kdy vstoupila v platnost i novela zákona o zadávání veřejných zakázek, řídící výbor Českých drah, ve které mají majoritu zástupci ministerstva dopravy, rozhodl o omezení pravomocí vedení Českých drah. Představenstvo Českých drah, v jehož čele stojí Petr Žaluda, nesmí s okamžitou platností podepisovat žádné nové zásadní smlouvy. Řídící výbor, resp. ministerstvo dopravy, si totiž chce udržet přehled o těchto smlouvách. Je snahou předejít problémům, které se před časem objevily u dceřiné společnosti Českých drah. ČD Cargo podepsaly jen pár dnů před odvoláním Josefa Bazaly nemalý kontrakt na dodávku nových nákladních vozů, které jsou ale dle zatím nedokončeného auditu pro společnost údajně nepotřebné. Ex–ředitel Bazala se brání, že to byla investice do budoucna a vozy budou potřeba. I samotné České dráhy proto v nejbližších dnech čeká audit. Tiskový mluvčí drah Radek Joklík pro Hospodářské noviny uvedl, že v současné době nejsou připraveny k podpisu žádné velké smlouvy. Vzhledem k tomu, že dosud nebyly vyhlášeny výsledky výběrových řízení na revitalizaci rychlíkových vozů a modernizaci 21 jídelních vozů, je jasné, že realizátora těchto projektů dráhy zatím nevybraly. Zájemci jsou navíc u těchto kontratků svými nabídkami vázáni jen do konce října, což může být hrozbou pro realizaci těchto zakázek.

Zdroj: Hospodářské noviny/iHNed.cz


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 17.9.2010 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
21.09.2010 (22:57)  
No v principu jo, ale zase třeba takový díry ve vozovce mi předjezdec neodhalí, a že místy jsou fakt pořádný, když už ne na havárku tak aspoň na poškození auta. Sice se jim dá obvykle vynout spíš volantem než brzdama, tak každej kousek o kterej je vidíš později to zhoršuje. Smyk se taky dá chytit když to zkusíš moc prudce, ne?
registrovaný uživatel M 
21.09.2010 (19:07)  
Jelenovi se nevyhnes tak ani tak a pokud nejedes ve tri rano, tak nekde v dalce bude nekdo jinej, kterej tu stopu projede:-)
registrovaný uživatel SYN 
21.09.2010 (11:17)  
No nevím, ale jsem si skoro jistej že kdybysme začali počítat, vzali jako výchozí povolenou rychlost 130kmh (neboli necelých 40m/s) a někde vyhrabali jak je definované osvětlení potkávacími světlomety a dálkovými (tak nějak matně si vzpomínám že se jedná o dosah řádově 60 respektive 120 metrů, ale třeba má někdo přesnější údaje) tak by nám z toho vycházelo že takovou běžnou nevýraznou překážku na cestě můžeme na dálnici při použití potkávacích světel vidět krásných 1,5 sekundy před tím než do ní narazíme (berme v úvahu reakční dobu v řádu 0,5s a pak brzdnou dráhu/dobu z rychlosti 130kmh) - to je teda dost super ne? Když na to příjde a začne se v tom vrtat tak bych řekl že by vyšetřovatel nejspíš dospěl k tomu že při použití potkávacích světel byla rychlost 130kmh přesahovala bezpečnou rychlost a tudíž řidič nedodržel to že má jet max. bezpečnou rychlostí (která může být s ohledem na auto, vozovku, počasí atd. klidně nižší než maximální povolená).

Takže co dělat - jezdit v noci na dálnici stovkou nebo pálit do očí (a zrcátek) vozidel před sebou a naproti dálkovejma? Anebo spoléhat na štěstí? Jedno lepší než druhé...
registrovaný uživatel tarten 
20.09.2010 (21:55)  
Ještě bch snad doplnil, že na neosvětlených úsecích dálnic by se opravdu hodily uprostřed ty "plácačky". Oslnění dálkovkama na dálnici není o nic lepší než jinde.
registrovaný uživatel M 
20.09.2010 (20:57)  
V tom pripade se velmi a uprimne omlouvam. Ano, myslel jsem parkovacky. Pokud jsou tlumena myslena potkavaci, tak zase nevim, co by na tom melo byt divnyho...
Nicmene skutecne se Vladovi omlouvam
registrovaný uživatel rpet  mail  
20.09.2010 (17:08)  
ale ja si myslim, ze M se jenom nechtene spletl: za meho mladi se pouzivaly terminy parkovaci, tlumena a dalkova svetla, dnes, v dobe moderni terminoligie se pouzivaji temriny tlumena, potakavaci a dalkova. spamujete o nicem...
20.09.2010 (13:35)  
M: To jako chceš říct, že v noci jezdíš výhradně s dálkovými?
registrovaný uživatel SYN 
20.09.2010 (12:22)  
Tuším že aktuální terminus technikus je "potkávací světla" což říká o jejich účelu docela mnohé... a na dálnici jsou teda dost o ničem, jedině to trochu nahrazuje to že svítí i jiní řidiči a tak lze udržet ucházející přehled o tom kam vede silnice dál a co se na ní nachází, plus teda složitější místa by měla být aspoň orientačně nasvícena externě...
V souvislosti s nadějným pokrokem na poli světelných zdrojů (LED) by to snad měl být čím dál tím menší problém.

Jako dát do protikladu že zkušený rozumný řidič může jet skoro potmě asi taky není pravda ne?? Leda by jel víceméně krokem (čímž se zase stává potenciální překážkou sám).
20.09.2010 (12:13)  
Jistě inteligent to pálí 160 a nonstop šajní dalkovejma. Asi by bylo dobré si upřesnit, co jsou tlumenná světla...
registrovaný uživatel M 
20.09.2010 (11:09)  
Jet v noci na tlumena svetla muze jenom xxx...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko