Moskva — Ve středomoří sice pozvolna končí letní sezóna, přesto 23. září 2010 vyjede na svou první cestu nový dálkový spoj RŽD z Moskvy do Nice. Jeho trasa je postavena následovně: Moskva (Běloruské nádraží) – Vjazma – Smolensk – Orša – Minsk – Brest – Terespol – Varšava – Katovice – Zebrzydovice – Bohumín – Břeclav – Vídeň – Linec – Innsbruck – Bolzano – Verona – Miláno – Janov – San Remo – Bordighera – Ventimiglia – Menton – Nice. Vlak bude jezdit jednou týdně — z Moskvy bude vyjíždět každý čtvrtek v 16.17 a svou cestu ukončí v Nice v sobotu v 19.12 h. Zpět se vydá v neděli v 19.22 a svou cestu zakončí v Moskvě po 52 h 55 minutách v úterý ve 23.17. Průměrná rychlost je něco málo přes 75 km/h. Uvedené časy se mohou ještě mírně změnit, protože se dolaďují s jednotlivými železničními správami. Možná se podaří urychlit průjezd uzlem v Milánu. Předpokládá se ale, že se v budoucnu podaří jízdní doby výrazně zkrátit.
Vlak bude sestaven ze 12 vozů, z toho budou dva restaurační. Ceny jízdenek začínají na 306 eur ve 2. třídě, první třídou můžete cestovat za 459 eur a dáte-li přednost vlastnímu oddílu (třída VIP) budete si muset připravit 1.050 eur. Sleva se poskytuje seniorům starším 60 let (225,3 / 337,8 / 777 eur) a dětem do 12 let (171,5 / 257 / 595 eur). Tomu, kdo bude mít objednán celý oddíl, bude povoleno přepravovat psy, ptáky či jiná drobná zvířata bez příplatku. V ceně jízdenky je zahrnuta přeprava zavazadel do hmotnosti 35 kg, pro děti je snížena na 15 kg.
RŽD tak rozšiřují spojení s evropskými velkoměsty. Dosud vedly jejich přímé spoje do Mnichova, Vídně, Benátek, Varšavy, Bukurešti, Budapešti, Berlína a Bazileje.
Zdroje: interfax; visahouse - RZD launches new route Moscow-Nice; RIA-NOVOSTI


Z rovnakého dôvodu ma štve Avala, lebo jediné, čo z toho mám, sú zafajčené vozne (v Srbsku sa asi fajčí všade) a každodenné meškanie. Keby vlak začínal v Budapešti, bolo by to oveľa príjemnejšie.
a nevite nekdo, co ten vlak, probuh, dela trictvrete hodiny v Zebrzydowicich a tri ctvrte v Bohumine? A ta Varsava Wschodnia s temi 49 minutami je taky kouzelna. Vzdyt vymenit lokomotivu a cetu se snad da zvladnout za 15 minut, ne? Nejak totiz nemyslim, ze by na ten vlak prechazely jeste jine vozy. Snad jen to, ze veze polsky jidelni vuz. Ale tam myslim, ze jej veze z Brestu ci z Terespolu.
Odjezd z Moskvy: http://www.youtube.com/watch?v=U4CffYIpD2c&NR=1
Příjezd do Nice: http://www.youtube.com/watch?v=1X3La36s3k8
Nu,molodci, už starý Karl Marx napsal, že svět se vyvíjí ve spirále. Jsem zvědavý, jestli to také bude mít vůz pro služebnictvo...
Vy jste v tom Brestu v zivote nebyl. Na beloruske tranzitni vizum samozrejme muzete z toho vlaku vystoupit. Pri zadosti o nej zajima beloruskou ambasadu jen ruske vizum a proti nemu Vam daji 48 h vizum do Beloruska. Jak je v Belorusku stravite, nikoho nezajima. Jen nesmite zapomenout v Brestu strcit uz beloruskemu celnikovi ruskou migracni kartu, aby Vam na ni dal stempl. Mezi Beloruskem a Ruskem uz totiz zadny celnik neni.
A co se nadrazi tyce. Tak tam neni rozdil vychod/zapad, ale sever/jih, presneji Vrasavska a Moskevska strana brestskeho nadrazi.
Milano je tam kvuli frekvenci, nebo to jinudy nejde rozumne objet?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
