Pardubice/Hradec Králové — České dráhy kromě nákupu čtyř motorových vozů pro Pardubický kraj v hodnotě 212 milionů korun, plánují pořídit pro propojení Pardubicka se sousedním Královéhradeckým krajem pět nových elektrických jednotek. Mají být koncipovány jako jednopatrové, nízkopodlažní a jednosystémové. Stejně jako u ostatních nových vozidel, budou i tyto jednotky s maximální rychlostí 160 km/h vybaveny klimatizací, uzavřeným systémem WC a dalšími dnes již samozřejmými prvky pro komfortní a bezpečnou jízdu. Cestující tak budou informováni pomocí audiovizuálního informačního systému a bude umožněna přeprava cestujících se sníženou pohyblivostí, cyklistů či rodičů s kočárky.
Nejpozději v roce 2013
Výběrové řízení na tyto vlaky by mělo být vyhlášeno na přelomu srpna a září s tím, že do provozu budou nasazeny nejpozději v roce 2013. Odhadovaná cena za 5 souprav je zhruba 685 milionů korun (137 milionů za soupravu). České dráhy podle v březnu zveřejněných plánů chtějí letos vypsat výběrová řízení na celkem 23 jednopatrových elektrických jednotek v jedno– a dvojsystémovém provedení také například pro kraj Ústecký, Jihočeský nebo Moravskoslezský. V současnosti je v regionální dopravě na Pardubicku podíl moderních vozidel zhruba 40 %. Jedná se například o 14 modernizovaných souprav RegioNova, nebo dvoupatrové jednotky CityElefant nasazované na osobní vlaky z Pardubic přes Kolín až do Prahy. Do roku 2013 by po dodání nových vlaků měl tento podíl stoupnout až na 75 %. Na nová vozidla budou České dráhy čerpat finance z ROP Severovýchod, který však momentálně bojuje se ztrátou financování ze strany vlády.
Kde lze počítat s novými vozidly?
- Nasazení 4 nových motorových vozů
- Česká Třebová - Lanškroun
- Pardubice - Hlinsko v Čechách
- Nasazení 5 nových elektrických jednotek
- Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř
Zdroj: Regionální příloha MF DNES
Ale především je dost nutné překopat celou trať Pardubice - Hradec ideálně na dvojkolejnou, nebo minimálně provést celkovou rekonstrukci na vyšší Vmax. Přepravní proudy tady jsou, jen spousta lidí používá autobus, protože vlak nenabízí tolik výhod kvůli tomu, že je relativně pomalý.
1. Uvést, že očekávaná cena činí 137 mil. Kč za jednotku mi přijde jako by už bylo dohodnuté, kdo bude dodavatel....
2. Uvést do podmínek výběrového řízení, že souprava musí umět jezdit 160 km/h mě utvrzuje v bodě 1. Ať si to chceme přiznat nebo ne, tak rozdíl v ceně soupravy, která umí 100 a která umí 160 je a to ne zanedbatelný. A z Pardubic do Hradce se nikdy 160 jezdit nebude a už vůbec ne na Os.
3. Uvažovat před výběrovým řízením tak, že souprava hlavně musí být konformní s Elefantem a že musí mít podobné náhradní díly, mě utvrzuje v bodech 1 a 2. Přece nechceme, aby všechny vlaky v ČR vypadaly stejně ať to stojí co to stojí.
4. Dokud některé z výběrových řízení nebude dotaženo do konce v tom smyslu, že budou moci mít lidé možnost se svést novou soupravou, tak nevěřím, že ČD něco koupí...
Buď maj v plánu v příštích padesáti (nebo jak dlouho to chcou provozovat) letech koridorizovat trať Pce - HK, a nebo je v HK jen ukážou a pošlou na koridor
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.