..: Nové jednotky pro Pardubicko a Královéhradecko :..

Vizualizace nové jednopatrové nízkopodlažní elektrické jednotky Škoda, foto: Škoda TRANSPORTATION Pardubice/Hradec Králové — České dráhy kromě nákupu čtyř motorových vozů pro Pardubický kraj v hodnotě 212 milionů korun, plánují pořídit pro propojení Pardubicka se sousedním Královéhradeckým krajem pět nových elektrických jednotek. Mají být koncipovány jako jednopatrové, nízkopodlažní a jednosystémové. Stejně jako u ostatních nových vozidel, budou i tyto jednotky s maximální rychlostí 160 km/h vybaveny klimatizací, uzavřeným systémem WC a dalšími dnes již samozřejmými prvky pro komfortní a bezpečnou jízdu. Cestující tak budou informováni pomocí audiovizuálního informačního systému a bude umožněna přeprava cestujících se sníženou pohyblivostí, cyklistů či rodičů s kočárky.

Nejpozději v roce 2013

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš Poslušný Výběrové řízení na tyto vlaky by mělo být vyhlášeno na přelomu srpna a září s tím, že do provozu budou nasazeny nejpozději v roce 2013. Odhadovaná cena za 5 souprav je zhruba 685 milionů korun (137 milionů za soupravu). České dráhy podle v březnu zveřejněných plánů chtějí letos vypsat výběrová řízení na celkem 23 jednopatrových elektrických jednotek v jedno– a dvojsystémovém provedení také například pro kraj Ústecký, Jihočeský nebo Moravskoslezský. V současnosti je v regionální dopravě na Pardubicku podíl moderních vozidel zhruba 40 %. Jedná se například o 14 modernizovaných souprav RegioNova, nebo dvoupatrové jednotky CityElefant nasazované na osobní vlaky z Pardubic přes Kolín až do Prahy. Do roku 2013 by po dodání nových vlaků měl tento podíl stoupnout až na 75 %. Na nová vozidla budou České dráhy čerpat finance z ROP Severovýchod, který však momentálně bojuje se ztrátou financování ze strany vlády.

Kde lze počítat s novými vozidly?

  • Nasazení 4 nových motorových vozů
    • Česká Třebová - Lanškroun
    • Pardubice - Hlinsko v Čechách
  • Nasazení 5 nových elektrických jednotek
    • Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř

Zdroj: Regionální příloha MF DNES


JiříK. | 19.8.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Královéhradecký ČR Pardubický


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel 471.015  mail  
21.08.2010 (16:29)  
Mě by se líbily nějaké nízkopodlažní jednotky, co teď vyrábí Stadler nebo Bombardier. Nevím, proč by to zase musela vyrábět škodovka.
20.08.2010 (23:01)  
Davidus 135: To s tou Škodovkou není úplně pravda. Koupili PARS a ten už na tom dělal dřív....
Otázkou je, jestli se Škodovka dál bude moci hlásit do výběrových řízení. Když se momentálně razí vize, že o státní zakázky se může ucházet firma s jasnou majetkovou strukturou a u Škody (pokud vím) dosud není jasné, kdo je vlastně majitelem akcií.....
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
20.08.2010 (22:40)  
RS1 pro ČD budou ve dvou variantách, jak s klasickou šroubovkou a nárazníky, tak automatickým spřáhlem a navíc pro Liberecký kraj budou vybaveny převodovkou, která umožní jízdu i po ozubnici...
20.08.2010 (17:54)  
Miroslav Zikmund: Přiznávám, že své informace nemám z úplně stoprocentního zdroje... Jinak samozřejmě je technicky možné jezdit s přívěšákem, akorát tím přijdete o záruku od výrobce. Kompromis vidím v tom, že do vypršení záruky (upřímně: nevím, o jaký čas se jedná) budou jezdit sólo (nebo ve dvojici), po záruce pak místo dvojic nasadí přívěšák a RS, které se tím uvolní, nasadí na další spoje.
Musím říct, že výrobce s tou podmínkou docela chápu, protože když se něco podělá, bude to Stadler opravovat na vlastní náklady. A když bude RS neustále tahat přívěšáky v bůhví jakých kopcích, tak se bude sr*t každou chvilku.
20.08.2010 (16:25)  
Frantisek : jak "dosazením šroubovky a nárazníků namísto automatického spřáhla".
V Německu jezdí jako řada DB 650 RS1 se šroubovkou a nárazníky. Prostě RS1 se zákazníkovi nabízí v provedení automatické spřáhlo / šroubovka & tažný hák & nárazníky.

JindraŠ : jestliže by něco podobného mělo být ve smlouvě, tj. za RS1 se nedá přivěsit nějaký přivěšák, pak "děkuji" nechci ... Jízdu na dva motory bych celkem chápal, aby se jeden motor zbytečně nepřetěžoval, ale na dva motory by mělo být vozidlo schopné vozit i přívěšáky do technické normy hmotnosti ... Takže v případě zvýšené frekvence se musí dát dva motory (pokud vůbec budou), místo toho, aby se přivěsil jeden přívěšák. A když nebude další RS1, tak se výtáhne z kopřiv korour a k němu dají dva přívěšáky ... nebo vytáhnou dva Regiozázraky ....

Jinak můžeme špendlíčkem dlabat stařičké M262.0,1
20.08.2010 (14:34)  
Pořád ale uvažuju coby to teda mohlo být za vozidla, jestli třeba od siemensu Talent nebo tak něco. Škodovka nic takového zatím nemá
20.08.2010 (14:18)  
Naroznej) No pokud máš dvoukolejnou trať bez zbytečně ostrých oblouků, tak ji můžeš schválit na 160ku, i kdyby tam lítaly vlaky pomaleji. Nikdy nevíš, kdy tam něco bude jezdit non-stop, třeba odklony nebo vlaky dál za HK. Ale jak tu píšou další, dvě koleje hlavně odstraní nutnost křižovat.
20.08.2010 (13:44)  
narozenej - úspora na jízdních dobách je skutečně v řádu minut, ale úspora na vynucených pobytech z důvodu křižování se může pohybovat také kolem pěti minut. Dáme-li to dohromady, může se jednat o úsporu kolem 10 minut. Navíc tu nebude zpožďování protisměrným vlakem. Připočteme-li k tomu kulturnější vozidla než Bdmtee, tak lze očekávat výraznější nárůst poptávky...
20.08.2010 (10:39)  
naroznej: proč by musel šlapat pěšky? Pojede MHD, navíc z Polabin může jet/jít i na zastávku do Semtína nebo na nádraží do Rosic, podle toho, kam to má blíž.
20.08.2010 (7:19)  
Ale především je dost nutné překopat celou trať Pardubice - Hradec ideálně na dvojkolejnou, nebo minimálně provést celkovou rekonstrukci na vyšší Vmax. Přepravní proudy tady jsou, jen spousta lidí používá autobus, protože vlak nenabízí tolik výhod kvůli tomu, že je relativně pomalý.

Vzhledem ke krátkému úseku bude vzhledem k jízdním dobám takřka jedno , jestli v max bude 100,120 nebo 160 km/h. Úspora jízdní doby rychlíku může být tak cca 5-7 minut , což je absolutně nerozhodující .
Pardubice a HK jsou velká města , která jsou obsluhovaná jak vlaky , tak i busy. Ty busy mají velkou výhodu , že mají podstatně více zastávek ve městech. A to , že se o něco zkrátí jízdní doba vlaku , určitě nezamotivuje nikoho k tomu , aby z takových Polabin šlapal půl hodiny na vlak , když bus mu staví před barákem
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko