..: Nové jednotky pro Pardubicko a Královéhradecko :..

Vizualizace nové jednopatrové nízkopodlažní elektrické jednotky Škoda, foto: Škoda TRANSPORTATION Pardubice/Hradec Králové — České dráhy kromě nákupu čtyř motorových vozů pro Pardubický kraj v hodnotě 212 milionů korun, plánují pořídit pro propojení Pardubicka se sousedním Královéhradeckým krajem pět nových elektrických jednotek. Mají být koncipovány jako jednopatrové, nízkopodlažní a jednosystémové. Stejně jako u ostatních nových vozidel, budou i tyto jednotky s maximální rychlostí 160 km/h vybaveny klimatizací, uzavřeným systémem WC a dalšími dnes již samozřejmými prvky pro komfortní a bezpečnou jízdu. Cestující tak budou informováni pomocí audiovizuálního informačního systému a bude umožněna přeprava cestujících se sníženou pohyblivostí, cyklistů či rodičů s kočárky.

Nejpozději v roce 2013

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš Poslušný Výběrové řízení na tyto vlaky by mělo být vyhlášeno na přelomu srpna a září s tím, že do provozu budou nasazeny nejpozději v roce 2013. Odhadovaná cena za 5 souprav je zhruba 685 milionů korun (137 milionů za soupravu). České dráhy podle v březnu zveřejněných plánů chtějí letos vypsat výběrová řízení na celkem 23 jednopatrových elektrických jednotek v jedno– a dvojsystémovém provedení také například pro kraj Ústecký, Jihočeský nebo Moravskoslezský. V současnosti je v regionální dopravě na Pardubicku podíl moderních vozidel zhruba 40 %. Jedná se například o 14 modernizovaných souprav RegioNova, nebo dvoupatrové jednotky CityElefant nasazované na osobní vlaky z Pardubic přes Kolín až do Prahy. Do roku 2013 by po dodání nových vlaků měl tento podíl stoupnout až na 75 %. Na nová vozidla budou České dráhy čerpat finance z ROP Severovýchod, který však momentálně bojuje se ztrátou financování ze strany vlády.

Kde lze počítat s novými vozidly?

  • Nasazení 4 nových motorových vozů
    • Česká Třebová - Lanškroun
    • Pardubice - Hlinsko v Čechách
  • Nasazení 5 nových elektrických jednotek
    • Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř

Zdroj: Regionální příloha MF DNES


JiříK. | 19.8.2010 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
27.08.2010 (12:56)  
SYN: Tak já osobně si na vykání fakt nepotrpím :) A nedělá mi to problém, když mi někdo tyká :) Tvoji nabídku samozřejmě přijímám.

Tak pro mě je informace kolem +/- 10%, ale jak říkáš, je to věc individuální. Jančura je soukromník a vše dělá za svoje prachy, takže i kdyby nevypsal VŘ tak nikdo nemůže říct ani pumpička :)
Registered user SYN 
27.08.2010 (9:13)  
Hawkey: v pořádku, beru to jako nabídku a přijímám, pochopitelně oboustranně. To víš, jsme sice na odborně zaměřeném webu kde se opravdu spíš tyká, ale já se držím zásady - když nevíš jistě, tak projistotu vykej, pořád lepší než naopak...

Jinak ano, i z té formulace v tomto článku vyplývá že ta cena má být KOLEM 1M € bez DPH, a to je dost volná formulace... je 1,5M kolem 1M? Pro mě docela jo... Ale to bude asi dost individuální. A to ještě nevíme jak moc přesně byla RegioJet citována...
No však uvidíme kolik to nakonec bude. Ale Jančura není státní, tedy si ve výběrovém řízení může dovolit podstatně větší volnost, zodpovídá se prakticky jen sám sobě.
Registered user Luxian  mail  
25.08.2010 (12:11)  
Většinou se na internetu lidi ohražují proti tomu, že jim někdo tyká, ale aby se někdo ohrazoal proti tomu, že se mu vyká, tak to vidím poprvé :-)
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
24.08.2010 (16:15)  
SYN: jak jste přišel na to že cena 1M € je maximální? Já to četl dost pozorně a na nic takového jsem nenarazil..

Má informace pramení z tohoto článku, citace:

Společnost RegioJet po nákupu 9 používaných lokomotiv Škoda z Itálie vyhlásila výběrové řízení na dodávku 50 zcela nových osobních železničních vozů. Ty by měly být dodány ve třech etapách a jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (1,29 miliardy Kč) bez DPH. - Regiojet poptává 50 osobních vozů pro dálkovou dopravu, Želpage, 6. 7. 2010

Z tohoto jasně vyplývá, že vůz buce stát cca 1 mil €, 50 vozů děleno 50 mil € je 1 mil €. Stejně tak i to, že se bude jednat o nové vozy.

---------------------------------------------------
Pozn. pod čarou :) Nejsem tak starý aby se mi muselo vykat :)
Registered user SYN 
24.08.2010 (12:30)  
Hawkey: jak jste přišel na to že cena 1M € je maximální? Já to četl dost pozorně a na nic takového jsem nenarazil...
Registered user tarten 
23.08.2010 (11:19)  
Víte někdo, v jaké variantě byly objednány ty RegioShuttly? Objednávka je hotová, takže by jasno mělo být.
Wikipedia: míst k sezení ... 71–101 míst (dle uspořádání)
Registered user MP22 
21.08.2010 (21:59)  
O tom, že jsou 471 šmejdy jsem neřekl nic.Jen jsem chtěl uvést,že dokud nezkusíme jiná vozidla jiných výrobců není možné srovnání. Ceny si porovnejte sám, ale porovnávejte porovnatelné (třeba ceny za 1 místo), pak uvidíte.Čep?Problém to rozhodně nebyl jednoho vozu...Ano žádný výrobce nemá dokonalá vozidla (nikdo není dokonalý),ale jde o to jak se postaví k řešení dané problematiky...Ohledně diskuze o cenách vozů RegioJet se Ing. Paroubek asi dost směje, nebo jí vůbec nesleduje - je to zbytečné, vše může být úplně jinak.To jestli vozy budou nové nebo jeté (např. ty co měli koupit ČD) nebude běžného cestujícího zajímat.Toho budou zajímat pohodlné sedačky, klima, čisté WC a příjemná obsluha. Žlutá barva se bude také líbit :-)
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
21.08.2010 (21:30)  
MP22 : O tom jak RegioJet bude nakupovat racionalněji svědčí asi to, když chce dát max cca 1 mil. Euro za 1 ks nového vagónu .. osobně mám o té částce své pochybnosti, zda lze vůbec za tyhle peníze postavit vagón v nějaké obstojné kvalitě..

pamatujete na aféru kdy málem upadl tažný čep u ř. 471? Tažný čep je jako co ? A byla to kusová chyba nebo konstrukční, která se objevila na všech vozidelch ? A nechci být rýpal, ale nepraskla jinému světovému výrobci náprava? A nepraskaly svého času u nových vozidel měchy vzduchového vypružení atd.. ? Neříkám, že je dobře, že k závadám dochází, ale tvrdit, že vozidla od škodovky jsou šmejdy a vše ostatní od Alstomu, Siemensu, Bombardieru atd je zlaté je taky poněkud přehnané..

A co se Ti tak nezdá na cenách vozidel ze Škodovky? A s čím je porovnáváš ?
Registered user MP22 
21.08.2010 (20:32)  
Vždycky jsem býval patriot a podporoval náš průmysl,ale teď bych si od Škody Transportation nic nekoupil a doufám, že to vyhraje někdo jiný.Proč?1.cena,2.provozuschopnost,3.náklady na provoz a opravy.Tyto body jsou např. u ř. 471 hrozný.To jak je či není vozidlo provozuschopné je i záležitost provozovatele - jak provádí opravy, údržbu apod.,ale dokud se nezkusí jiné vozidlo od jiného výrobce tak se nikdy v daných podmínkách nezjistí co je lepší ev. horší.Jinak postoj ŠT je dle mých informací hrozný - neustálé poruchy i u nových vozidel, poruchy v zimě, pamatujete na aféru kdy málem upadl tažný čep u ř. 471?Je to ale i vina ČD, že to bratříčkování nechali zajít tak daleko a výherce je předem jasný. Jančura se bude při koupi rozhodovat racionálně, s nadhledem a bohatě se mu to vrátí...
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
21.08.2010 (19:53)  
471.015: Mě by se líbily nějaké nízkopodlažní jednotky, co teď vyrábí Stadler nebo Bombardier. Nevím, proč by to zase musela vyrábět škodovka.

A proč by neměla, pokud nabídne za slušný peníz slušné vozidlo a další služby? A co další hráči na trhu, Siemens, Alsom, nebo třeba PESA atd. :)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko