..: V Itálii vykolejil vlak :..

Neapol — Nedaleko od Neapole došlo dne 6. 8. 2010 v dopoledních hodinách k vykolejení regionálního vlaku Circumvesuviana. (Video společnosti Euronews.) Vlak směřující ze stanice San Giorgio na neapolské hlavní nádraží byl tvořený elektrickou jednotkou. Při průjezdu čtvrtí Gianturco (zhruba 400 metrů od neapolského hlavního nádraží), právě, když vjížděl do oblouku, však znenadání vykolejil a vrazil svou levou částí do zdi. V tu dobu se ve vlaku nacházelo 35 osob. Jeden člověk zemřel. Jednalo se o jedenasedmdesátiletého muže G. M., který při nehodě přišel o obě nohy a přes okamžitou pomoc záchranářů skonal v nemocnici. Dalších 30 cestujících je zraněno, z toho 13 těžce. Příčina nehody se vyšetřuje. Cestující poukazují na vysokou rychlost vlaku před vykolejením. Tuto možnost připouští i primátor Neapole Rosa Russo Jervolino. Jedná se o úsek, kde je rychlost omezena na 20 km/h, ale vlak jel pravděpodobně rychlostí 40 km/h. Není jasné, zda šlo o zdravotní indispozici strojvedoucího, i když ten podle očitého svědka z místa nehody bezprostřdně po havárii utekl, a nebo o technickou závadu na drážním vozidle.

Zdroj: České noviny/ČTK, Mediafax, La Gazzetta del Mezzogiorno


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 6.8.2010 (16:27)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Itálie


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user SzKT  mail  
10.08.2010 (8:26)  
Petr Šimral: Nevím, jak na síti RFI, ale u koncesovancýh drah a drážek je překračování rychlosti zcela běžná záležitost. Na "velkou" lokomotivu mě u Trenitalie nikdo nevezme, takže nemůžu sloužit, ovšem jak na Circumvesuvianě, tak na Circumflegrei/Cumaně na opačném konci Neapole se na nějaké rychlostníky moc nedbá. Co se týče rychlosti na Circumvesuvianě, mám zkušenost pouze s tratí z Porta Nolana do Poggiomarina (severní objezd Vesuvu) a tam se v prvním (modernizovaném) úseku rychlost hodně blížila té stovce, dál na jednokolejce nejčastěji kolem 80. Je pravda, že porůznu jsem si stačil všímat rychlostníků s číslicemi 50, 65 apod., to se tam ale neřeší. "Od oka" se podobnými rychlostmi jezdí i na jižní dvoukolejuné trati z Neapole do Torre Annunziata, dál na Sorrento je to spíš tak 60-70 (podle rychlostníků), ovšem v tunelech mezi Castellamare di Stabia a Metou jsme se taky řítili pěkně...
Registered user Petr Šimral  mail  
09.08.2010 (17:23)  
A co se týče rychlosti- nedodržování max. rychlosti je v Itálii zcela běžná záležitost a cestou do Poggiomarina mi strojvedoucí vyprávěl, že by těžko stíhali jízdní doby a tím pádem by měli kratší přestávky. A zrovna na předmětném úseku jsme jeli rychlostí 45 km/h a houpali jsme se pěkně. Na většině sítě Circumvesuviany se přitom jezdí 80-100 km/h a na pomalé jízdy se moc nebrzdí.

Já si tam loni i zařídil a s překračováním rychlosti jsem se teda nesetkal. Na omezení rychlosti jsem byl strojvedoucím vždy upozorňován a to i na třeba 60/50 km/h. Dále: Na většině sítě Vesuviany se rozhodně nejezdí 80 - 100 km/h, ale tak 60 km/h.
Registered user SzKT  mail  
07.08.2010 (22:38)  
Etienne: Jestli jsem pochopil dobře originální italský text, tak strojvedoucí utekl až po nehodě. Ještě bych doplnil, že i průvodčí byl v těžkém šoku hospitalizován, pokud někdo umí italsky líp než já tady je odkaz: http://corrieredelmezzogiorno.corriere.it/napoli/notizie/cronaca/2010/6-agosto-2010/circumvesuviana-gianturco-svia-convoglio-morto--1703533613243.shtml
Jinak mám s tou dráhou čerstvé, 4 týdny staré zkušenosti, takže pár postřehů. Nejednalo se o dlouhý regionální spoj, ale o krátkou příměstskou linku, zařazenou do sítě neapolského "metra". Nehoda se sice stala v bezprostřední blízkosti areálu stanice Napoli Centrale, ale až na zhlaví, nikoliv poblíž míst, kde se pohybují cestující. Z hlediska Circumvesuviany je asi nejblíž stanice Centro direzzionale. A podle fotek se nehoda stala spíš ráno- cca. od 8. ráno jezdí všechny vlaky Circumvesuviany v soupravách 2-3 jednotek a tohle bylo zřejmě sólo. A samozřejmě doufám, že postiženou jednotku zase opraví- nových jednotek od Ansaldo Bredy mají totiž dost málo a zbytek jsou otřískané krámy ze 70. let.
A co se týče rychlosti- nedodržování max. rychlosti je v Itálii zcela běžná záležitost a cestou do Poggiomarina mi strojvedoucí vyprávěl, že by těžko stíhali jízdní doby a tím pádem by měli kratší přestávky. A zrovna na předmětném úseku jsme jeli rychlostí 45 km/h a houpali jsme se pěkně. Na většině sítě Circumvesuviany se přitom jezdí 80-100 km/h a na pomalé jízdy se moc nebrzdí.
Registered user Etienne  mail  
07.08.2010 (11:53)  
Spíše mě zaujala informace, že strojvedoucí "utekl". Před nárazem, pro pomoc, nebo ho do teď hledají carabinieri? :)
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
07.08.2010 (11:28)  
Pánové, jako aktivní neželezniční novinář vám říkám, že vaše skupinové odsudky jsou za prvé nefér (ne každý žurnalista si plete lokomotivu s motorákem), za druhé nápadně připomínají princip kolektivní viny, který jistě někteří z vás pamatujete jako oficiální státní doktrínu. Věci se mají prostě tak, že zeštíhlené redakce českých deníků si často nedrží ani stálého korektora, natož specialistu na železniční problematiku. Stejně jako na atomovou fyziku, herpetologii, vulkanologii... Dělat zprávaře je dnes opravdu velký tlak, navíc ne vždy vzniká komunikační šum na straně novináře. Často dostává do ruky už zavádějící podklady (něco o tom vím) a nad tím, že si spletl vlak s jednotkou, se kromě železničářů či fanoušků nepozastavuje vůbec nikdo. Stejně jako když si splete třeba užovku obojkovou s užovkou stromovou, to se zase sejdou v diskuzi herpetologové a začnou si notovat, jak ti novináři stojí za prd. Podobné faktické nepřesnosti má vychytávat korektura, zprávař za ně často nemůže, tak buďte frajeři, a místo zbytečného plácání od věci jděte za šéfredaktorem a řekněte mu do očí, že dělá svou práci blbě. Jenže ten, kdo se pod článek podepsal, je v anonymní diskuzi snazší obětí, že?
07.08.2010 (9:56)  
Nebo jak byla teď už nevím kde ta vražda ve vlaku. Ikdyž se vraždilo v 843ce, psali "v kupé". Takových novinářských kachen existuje velké množství. Viz ten jeden čtenář před časem v BLESKu - "Když může zastavit vlak u nástupiště normálně, může i u přejezdu" a další bláboly.
Registered user karel.f  mail  
07.08.2010 (8:18)  
Novináři běžně používají slovo lokomotiva místo hnací vozidlo.
Úplně nej byla nehoda na trati z Ostravy do Opavy, napsali elektrická lokomotiva a ve skutečnosti se jednalo o 843.
06.08.2010 (23:32)  
Miroslav Zikmund

Dokonce si s lokomotivou pletou i 810ku! To je pokud vím motorový vůz, ne motorová lokomotiva.
06.08.2010 (19:27)  
Já marně hledám na
http://www.vesuviana.it/

ony TIMETABLES > přehledy odjezdů jsou celkem k ničemu. Podle obrázků na úvodní stránce se jedná zjevně o jednotky ... jenže v tuzemsku si zástupci "sedmé" velmoci pletou elektrický vůz s lokomotivou ...
06.08.2010 (17:27)  
Docela se divím, že se jednalo o klasickou soupravu. Když jsem se tam před dvěma lety pohyboval, nesetkal jsem se ani s jedinou - vždy se jednalo o jednotky
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko