Neapol — Nedaleko od Neapole došlo dne 6. 8. 2010 v dopoledních hodinách k vykolejení regionálního vlaku Circumvesuviana. (Video společnosti Euronews.) Vlak směřující ze stanice San Giorgio na neapolské hlavní nádraží byl tvořený elektrickou jednotkou. Při průjezdu čtvrtí Gianturco (zhruba 400 metrů od neapolského hlavního nádraží), právě, když vjížděl do oblouku, však znenadání vykolejil a vrazil svou levou částí do zdi. V tu dobu se ve vlaku nacházelo 35 osob. Jeden člověk zemřel. Jednalo se o jedenasedmdesátiletého muže G. M., který při nehodě přišel o obě nohy a přes okamžitou pomoc záchranářů skonal v nemocnici. Dalších 30 cestujících je zraněno, z toho 13 těžce. Příčina nehody se vyšetřuje. Cestující poukazují na vysokou rychlost vlaku před vykolejením. Tuto možnost připouští i primátor Neapole Rosa Russo Jervolino. Jedná se o úsek, kde je rychlost omezena na 20 km/h, ale vlak jel pravděpodobně rychlostí 40 km/h. Není jasné, zda šlo o zdravotní indispozici strojvedoucího, i když ten podle očitého svědka z místa nehody bezprostřdně po havárii utekl, a nebo o technickou závadu na drážním vozidle.
Zdroj: České noviny/ČTK, Mediafax, La Gazzetta del Mezzogiorno
1 2 | Zpráv na stránku: |
Já si tam loni i zařídil a s překračováním rychlosti jsem se teda nesetkal. Na omezení rychlosti jsem byl strojvedoucím vždy upozorňován a to i na třeba 60/50 km/h. Dále: Na většině sítě Vesuviany se rozhodně nejezdí 80 - 100 km/h, ale tak 60 km/h.
Jinak mám s tou dráhou čerstvé, 4 týdny staré zkušenosti, takže pár postřehů. Nejednalo se o dlouhý regionální spoj, ale o krátkou příměstskou linku, zařazenou do sítě neapolského "metra". Nehoda se sice stala v bezprostřední blízkosti areálu stanice Napoli Centrale, ale až na zhlaví, nikoliv poblíž míst, kde se pohybují cestující. Z hlediska Circumvesuviany je asi nejblíž stanice Centro direzzionale. A podle fotek se nehoda stala spíš ráno- cca. od 8. ráno jezdí všechny vlaky Circumvesuviany v soupravách 2-3 jednotek a tohle bylo zřejmě sólo. A samozřejmě doufám, že postiženou jednotku zase opraví- nových jednotek od Ansaldo Bredy mají totiž dost málo a zbytek jsou otřískané krámy ze 70. let.
A co se týče rychlosti- nedodržování max. rychlosti je v Itálii zcela běžná záležitost a cestou do Poggiomarina mi strojvedoucí vyprávěl, že by těžko stíhali jízdní doby a tím pádem by měli kratší přestávky. A zrovna na předmětném úseku jsme jeli rychlostí 45 km/h a houpali jsme se pěkně. Na většině sítě Circumvesuviany se přitom jezdí 80-100 km/h a na pomalé jízdy se moc nebrzdí.
Úplně nej byla nehoda na trati z Ostravy do Opavy, napsali elektrická lokomotiva a ve skutečnosti se jednalo o 843.
Dokonce si s lokomotivou pletou i 810ku! To je pokud vím motorový vůz, ne motorová lokomotiva.
http://www.vesuviana.it/
ony TIMETABLES > přehledy odjezdů jsou celkem k ničemu. Podle obrázků na úvodní stránce se jedná zjevně o jednotky ... jenže v tuzemsku si zástupci "sedmé" velmoci pletou elektrický vůz s lokomotivou ...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.