..: Vykolejený vlak komplikuje dopravu na koridoru :..

Vykolejené nákladní vozy, foto: DIČR Olomouc — (Aktualizováno 14:50) Krátce po jedné hodině odpoledne došlo na výjezdu ze stanice Olomouc směrem na Přerov k nehodě. Do projíždějícího nákladního vlaku zde z boku narazila posunovací lokomotiva. Následkem srážky došlo k vykolejení 8 vozů nákladního vlaku a posunovací lokomotivy s jedním osobním vozem. Veškerý provoz je v místě nehody zastaven. Vlaky SC Pendolino jedou odklonem přes stanice Přerov, Břeclav a Brno a zastavují ve stanici Přerov; ve směru z Ostravy do Prahy i ve stanicích Česká Třebová a Kolín. Rychlíky Olomouc - Přerov - Břeclav (- Brno) jsou v úseku Olomouc - Přerov odřeknuty bez náhrady. Ostatní vlaky osobní dopravy jsou v úsecích Olomouc - Grygov a Olomouc - Blatec vedeny náhradní autobusovou dopravou. Dle prvotního prozkoumání místa nehody je škoda odhadnuta na 5,6 mil. Kč, provoz alespoň po jedné koleji a v nezávislé trakci by měl být obnoven v průběhu nedělního odpoledne.

Aktualizace 4.7.2010 14:50: Provoz je od 13:45 obnoven s omezenou propustností po jedné ze dvou traťových koleji. Všechny vlaky dálkové i regionální dopravy jsou vedeny ve svých pravidelných trasách s možností zpoždění cca 10 minut.

Vykolejené nákladní vozy, foto: DIČR Vykolejené nákladní vozy, foto: DIČR Lokomotiva nákladního vlaku, foto: DIČR

Zdroj: Mimořádnosti ČD, Foto: DIČR


Nick Poslat mail autorovi | 3.7.2010 (17:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel numo 
07.07.2010 (13:39)  
Sim: na druhej strane som vcera na Morave zazil, ako nejaki cyklisti dobehli zmoknuti jak kurence a s husou kozou na vlak a nestihli si kupit listok na stanici. Sprievodkyna im povedala, ze kedze ta stanica je obsadena, musela by im nauctovat priplatok, ale ze im teda vystavi listok az od nasledujucej neobsadenej zastavky.

Kde to presne bolo nepoviem, kedze by mohla mat pruser, ale potesi. Myslim, ze ti cyklisti pouziju vlak aj nabuduce.
registrovaný uživatel Adam Sýkora  mail  
07.07.2010 (12:34)  
Vydel som to z rýchliku v noci dačo strašné
registrovaný uživatel Sim 
07.07.2010 (9:16)  
Miroslav Zikmund > popisovanou situaci s neuznanim jizdenky v pripade mimoradnosti jsem take zazil (kdysi jsem tu o ni psal) - kvuli chybe v informovani cestujicich (vlak jel jinudy a mel hodinu sekeru, ale nikdo to predem nerekl, i kdyz to bylo planovane) to zacalo a korunu tomu nasadila horici Zamracena na 171. Diky systemu, ktery hazi klacky pod nohy (nejen cestujicim, ale i ochotnym vlastnim zamestnancum) me to stalo cca 300 navic, pritom to mohlo byt o dve stovky levnejsi. Proc?
Dve stovky byla pokuta za pouziti Potemkina bez mistenky. Nebyl problem v tom, ze bych si mistenku nechtel jit koupit, jen na to proste nebyl cas. Stovku jsem byl ochoten investovat do rychlejsiho spoje (ktery ovsem stejne prijel temer o dve hodiny pozdeji, nez byl puvodni plan).
No a cca stovka padla na "vesely drat" v podobe zakaznicke linky pote, co mi na informacich "doporucili" podat stiznost (+ navrh dalsiho reseni situace) nikoliv na jejich prepazce, ale telefonicky s tim, ze je to preci zdarma. K cemu pak takova prepazka je?

Takze prostor pro zlepsovani sluzeb tu zcela nepochybne je. Ze to nejde? Ale jde... vzdyt treba v Plzni na hlavnim jsem se nekolikrat (v pripade dlouhych front u kas) setkal s hlasenim, ze neni nutne cekat u kasy, protoze z duvodu male kapacity pokladen budou cestujici odbaveni ve vlaku bez prirazky k jizdnemu.

A v podobnem duchu bych ocekaval, ze by melo byt reseno i uznavani jizdenek v pripade mimoradnosti. Stejne jako pri jizde potemkina pres Breclav CD neuctuji kilometry navic (naopak vraci penize kvuli zpozdeni), prisla by mi logicka oficialni moznost dokoupeni mistenky za standardnich podminek i ve vlaku a ne "pokuta vzdy a vsude" bez vyjimek. To same ohledne uznani SoNe i v rychliku, pokud osobaky proste nejedou.

A abych rek pravdu, nejvic me na tom vsem mrzi, ze u CD si clovek nekupuje narok na danou sluzbu, ale sanci, ze v pripade stesti pri losovani ji bude mit snad i moznost pouzit.
registrovaný uživatel M 
06.07.2010 (15:02)  
MZ - Jak to delaji aerolinky, kdyz se jim v cizine vysere letadlo? Taky se tam posle nahradni autobus?
registrovaný uživatel M 
06.07.2010 (15:01)  
Utajeny - ano, byli jsme nejsilnejsi ekonomikou v ramci RHVP. Problem je, ze toto melo a ma stejnou vahu jako byt nejlepsi turecky hokejista nebo egyptsky lyzar.
Ano, na vychodni trhy jsme vyvazeli. Bohuzel doslova. S prodavanim to bylo to bylo slabsi...

Jinak nedekuj mi za nic, ja jen vysvetlil tva slova. V cs. televizi rikali leccos. Treba jak je to na zapade spatne a proto je nas treba chranit dratem a samopaly (pricemz opacnym smerem nikdo paradoxne emigrovat nechtel...). Dovedu se predstavit, ze tomu nekdo veril do konce roku 1989. Pomerne mne ale prekvapuje, ze "ekonomickemu zpravodajstvi" z te doby nekdo muze verit jeste v roce 2010.
06.07.2010 (13:40)  
lukes4.zs : do pěti minut ... vlak zastaví na širé trati u oddílové návěstidla autobloku, protože se v Olomouci na odjezdu stal malér a stanice nebere ... a předchozí prosotový oddíl je obsazen vlakem stojícím u vjezdového návěstidla ...
Z hlediska obsluhy vlaku stojí vlak na trati z dopravních důvodů, tedy před návěstí zakazující jízdu ...

Upřímně řečeno, mně vůbec nezajímá proč tam vlak stojí a jak tam bude dlouho stát, protože s tím stejně nic neudělám, nezabráním ujetí přípojů ... stejně jako s tím neudělají jiní cestující ... ani si za takovou informaci nic nekoupím ...
Rozhodně tam nestojí proto, že strojvedoucího přestala práce bavit a udělal si přestávku ... Ostatně i kdyby tomu tak bylo, tak s tím žádný cestující nic neudělá. Relevantní pro cestujícího je informace o náhradní dopravě, nicméně při omezování pracovníků v informační profesi - informátor spadá pod organizační složku KCOD - jsou informační možnosti omezené...

Já si kladu otázku, jak se "lépe" postará o své zákazníky v podobném případě jiný dopravce, třebas "žlutá firma". Ve 14.15 obdrží styčný pracovník informaci, že ve stanici Olomouc došlo k nehodové události. A třebas vlak 1415 stojí na trati mezi Červenou a Štěpánovem "ve sledu", v Olomouci bude ukončen a je na "žluté firmě", aby si zajistila další přepravu svých zákazníků ... jako na potvoru za hromadou není žádná "žlutá souprava", protože "žluté soupravy" se míjejí ve Střeni ...
Ta má výhodu, že "matka" vlastní autobusy. leč dříve než za 90 minut do Olomouce autobusy ze základny v Brně nedostane, vlastního informátora nemá a navíc si bude muset sám v Olomouci soupravu odposunovat ... posun zajišťuje dopravce svými zaměstnanci...

Jiný dopravce, bez autobusového zázemí na to bude ještě hůře ..
06.07.2010 (13:29)  
Milý pane utajený (jak já nesnáším anonymitu internetu...), možná jsme vyváželi jak ďasi, ale také si vzpomínám na jeden z neřešitelných problémů, který se tady po roce 1990 objevil, a to dluhy vzniklé neplacením za exportní zakázky. Je hezké vyrábět, mít náklady, zaměstnat lidi, ale když za to nedostaneš zaplaceno, co z toho? ;)

Jinak pendolina se měly montovat na Libni, tam, kde teď stojí Sazka Arena. Jo, to by ale musel podnik ČKD Praha zvládnout svařit alespoň jednu skříň. Akorát se v tom utopila miliarda, kterou teď má účtovanou ve ztrátách ČD.
06.07.2010 (13:22)  
Ahoj M,

děkuji že si to pochopil, jak já jsem tu informaci původně dostal a bylo to i v Československé televizi v létě 1989, tenkrát jsem nerozlišoval mezi ETR 401 a ETR 450, äle měl jsem obrovskou radost. Myslím že Pandolín je několik řad, viděl jsem je i ve Velké Británii, Španělsku, ty staré jsem viděl i nedávno v Itálii (kulaté). Prostě vlak (souprava) která se naklání nese jméno kyvadélko (Pendolino) a to se mělo dělat tedy ve ŠKODĚ PLZEŇ

Jinak M, byl zájem, třeba o lokomotivy, hutnictví, (živočišná a rostliná), co jsme nesnědli šlo na export - východ - západ, Víš, byly jsme výrobní a vyváželi na východní trhy. Hlavní roli v československém hospodářství hrál průmysl (59,7 % podle oficiálních statistik z roku 1985), zde byl významný hlavně těžký průmysl, strojírenství a výroba určená pro vojenský sektor. Měli jsme na to, ekonomika Československé socialistické republiky byla jednou z nejsilnějších v rámci RVHP.

RPET

Pokud slušovice neprosperovali, ano děkuji, to jsem fakt nevěděl, to že vozili za půl miliardy KČS zboží ze západu a tady je prodávali, že stavěli počítače, které neuměla vyrobit nai tesla rožnov a takový počítač stál 200.000,-KČS a v Rakousku se jednalo o výběhové modely. Fakt mile si mě překvapil. Děkuji za rozhovor, budu na něj dlouho vzpomínat.
registrovaný uživatel M 
06.07.2010 (11:01)  
Uz asi dvakrat napsal, ze CKD+Plzen bylo nestastne nedopatreni. Myslel bud CKD v jinem meste nebo jiny zavod v Plzni. Toto uz nekolikrat vysvetlil...
Dale castecne vysvetlil, ze on pise o neurcite ucelene jednotce, kterou pojmenoval pendolino. Nepise nutne konkretne o tom, co momentalne u nas jezdi a rika se tomu rada 680.
Proste pise o tom, ze se u nas mela vyrabet ucelena jednotka pro trhy RVHP. Toto je to, o cem pise on. Ty pises o necem zcela jinem...
06.07.2010 (10:28)  
Martin Utajený - takže ty si pleteš pojem a průjem a já jsem nadutý.

Mohl bys tady uvést z jakých zdrojů jsou tvoje informace?

Jo jestli ty tvoje informace uvádějí, že Pendolíno mělo vyrábět ČKD v Plzni tak to svědčí o všem.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko