..: Vykolejený vlak komplikuje dopravu na koridoru :..

Vykolejené nákladní vozy, foto: DIČR Olomouc — (Aktualizováno 14:50) Krátce po jedné hodině odpoledne došlo na výjezdu ze stanice Olomouc směrem na Přerov k nehodě. Do projíždějícího nákladního vlaku zde z boku narazila posunovací lokomotiva. Následkem srážky došlo k vykolejení 8 vozů nákladního vlaku a posunovací lokomotivy s jedním osobním vozem. Veškerý provoz je v místě nehody zastaven. Vlaky SC Pendolino jedou odklonem přes stanice Přerov, Břeclav a Brno a zastavují ve stanici Přerov; ve směru z Ostravy do Prahy i ve stanicích Česká Třebová a Kolín. Rychlíky Olomouc - Přerov - Břeclav (- Brno) jsou v úseku Olomouc - Přerov odřeknuty bez náhrady. Ostatní vlaky osobní dopravy jsou v úsecích Olomouc - Grygov a Olomouc - Blatec vedeny náhradní autobusovou dopravou. Dle prvotního prozkoumání místa nehody je škoda odhadnuta na 5,6 mil. Kč, provoz alespoň po jedné koleji a v nezávislé trakci by měl být obnoven v průběhu nedělního odpoledne.

Aktualizace 4.7.2010 14:50: Provoz je od 13:45 obnoven s omezenou propustností po jedné ze dvou traťových koleji. Všechny vlaky dálkové i regionální dopravy jsou vedeny ve svých pravidelných trasách s možností zpoždění cca 10 minut.

Vykolejené nákladní vozy, foto: DIČR Vykolejené nákladní vozy, foto: DIČR Lokomotiva nákladního vlaku, foto: DIČR

Zdroj: Mimořádnosti ČD, Foto: DIČR


Nick Poslat mail autorovi | 3.7.2010 (17:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
05.07.2010 (15:53)  
karosa-přesně to jsem měl na mysli.za doby kdy sloužil muj táta,při mimořádných událostech měl i výpravčí možnost o určitých věcech rozhodnout sám bez toho že by mu někdo hrozil postihem.dnes je to závislé na rozhodnutí z centra kde občas nevědí jak se říká-levá ruka neví co dělá pravá.to tady ale nevyřešíme.musíme se smířít s tím jak to je a věřit že mimořádností bude co nejmín a nebo naopak bude takový problém že se ukáže co je potřeba a ten moloch se zhroutí.to se ale asi nestane.proto přeji všem štastnou a ničím nerušenou cestu vlaky ČD
registrovaný uživatel karosa  mail  
05.07.2010 (15:42)  
Lukeš4 : Máš pravdu v tom, že "zaměstnanec by mohl i poradit..." Já bych dokonce řekl, že nejen mohl, ale přímo, měl poradit. Ale to by ten dotyčný zaměstnanec(jedno, zda výpravčí, vlakvedoucí, průvodčí, pokladní nebo pracovník na informacích) musel mít dostaek informací o tom, jak se právě takováhle událost bude řešit provozně( co, kdy a kudy a kam pojede, kde zastaví a pod.) a potom by měl být schpoen tyto rady cestujícím dávat. Pokud je ale nemá(proto, že mu je nikdo z vyšších míst neposkytl), byly by pro cestující jeho "rady" jen jako věštění z křištálové koule a zdaleka by nemusely odpovídat tomu, jak se událost řeší. Za takovou radu by mu cestující asi pěkně "poděkovali". Takže se jim, prosím, nedivme, že, pokud nevědí nic určitého sami, neřeknou nic ani nám. Jak se říká, "kde nic není, ani smrt nebere". A to se zdaleka netýká jen železnice....
registrovaný uživatel lukes4.zs  mail  
05.07.2010 (10:09)  
MiroslavZikmund:
Ale mě nešlo o tohle...mě šlo o přístup k těm cestujícím....je třeba dobré do pěti minut se dozvědět o tom,proč vlak stojí a co se stalo,nastane-li nějakej karambol či něco jiného....netoužím po tatrankách....Zaměstnanec by mohl i poradit,jak se vypořádat s takovou událostí....A říct mi,já nevím zjistěte si to sám,tak to docela špatnej přístup?nemyslíš??
05.07.2010 (8:09)  
pánové každý máte jistě část pravdy ale vžijte se do role cestujícího který se vtěchto končinách objevil poprvé má sebou dvě děti a je vám řečeno postarejte se sám o sebe-toho jsem byl svědkem na informacích v olomouci-(v17,00)proto opakuji že si myslím že nesklamali řadový zaměstnanci CD ale sklamal celkový sistém organizace drah.v dobách minulých se za podobné situace snažili skoro všichni pomoct.dnes jsou donuceni radši nedělat nic a jen přemýšlet aby na něco nedoplatili.v olomouci by bylo v tu dobu lepší na odjezdové tabuly napsat PROVOZ TOHO ČASU ZASTAVEN-než informovat o zpoždění a odjezdových kolejích.zbytečně by lidé neběhali z jednoho nástupiště na druhé a jen se dívali na likvidaci nehody.stačilo tam napsat pouze ten vlak který je připraven a o kterém se ví že jistě pojede a kam.
05.07.2010 (0:08)  
Martin Utajený: Mám nějaké známé a ti říkají ... Pendolino bylo konstruováno jako lehké, náklopné a s ohledem, aby ČKD Plzeň ho mohla rozprodat všem do celé RVHP RVHP s hnusnými starými kolejemi.
Tak to jsi na to teď přišel! Kamaráde doteď nikdo nevěděl, že Pendolíno bylo vyrobeno v Plzni a ještě k tomu v ČKD. ÚŽASNÉ ODHALENÍ ! ! !
04.07.2010 (23:31)  
lukes4.zs : podle vás tedy každý konkurent nasadí do žst. svého zaměstnance, který bude čekat až se stane nějaký malér, aby mohl podávat informace o skutečnostech, které nemohou ovlivnit ... o trasování odklonů rozhoduje vesměs dispečer SŽDC ...

Je to obehraná písnička, jak by to všichni dělali lépe ...

ono v sobotu odpoledne v rámci prodlouženého víkendu je shánění NAD dost obtížné ... pohádky o tom, jak se má lépe sepsat smlouva s potenciálním dopravcem jsou dojemné - smlouva je kompromis představ smluvních stran, autobusový dopravce z okolí - na z hlediska cestujícího ostré lhůty přistavení vozidla - prostě nepřistoupí ... nebo to podmíní takovými povinnostmi dopravce, které ten není objektivně schopen realizovat ...

výpravčí jsou fakticky výkonnými služebníky SŽDC, pokud náhodou neprodávají i jízdenky, tak je cestující nezajímá ... proto se od nich nemá cestující nic dozvědět, jinak riskuje, že si na jeho informace bude někdo stěžovat a on bude "potrestán", vše je věcí dopravce ...
síťový dispečer komunikuje s vlakovými četami dálkových vlaků, regionální dispečer s regionálních vlaků ...
Pro odklonové vlaky je třeba sehnat "modrou" lokomotivu a personál, ohlídat limit pracovní doby = včas zajistit vystřídání strojvedoucího apod.

EC 174 : odkloněný 110 hezky profičel Otrokovicemi v 16.02, na konci 15x se zvednutým smetákem ...
04.07.2010 (22:19)  
a nepřipadá vám živit za velké peníze lidi kteří při případných problémech dělají HO.NO a pěkně smrdí
Píšu snad někde něco takového? To, že někdo dělá ho.no ale přece není důvod, abych zaměstnával někoho dalšího, kdo taky bude dělat ho.no.
registrovaný uživatel Foxx  mail  
04.07.2010 (21:20)  
Martin Grill: Popsaná situace, ale nemá nic společného s tím komu patří koleje. Je to o prozákaznickém přístupu, ochotou lidí a organizačních schopnostech, aby se neposílali lidi od čerta k ďáblu.
registrovaný uživatel EC 174  mail  
04.07.2010 (21:15)  
Dnes jsem se projel SC 504 z Přerova do Pardubic (přes Břeclav). Pěkná jízda. Dokonce jsem dostal i občerstvení a veškerý servis (bez místenky). 137 minut zpoždění na příjezdu do Pardubic. Stejně nad 60 minut je cena místenky vrácena.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
04.07.2010 (20:19)  
Dokud veškerý železniční provoz bude probíhat po kolejích, které patří společnosti SŽDC, můžete vyzdvihovat konkurenci do aleluja a stejně vám to bude prd platné - koleje žádnému dopravci nepatří, čili pokud by se tohle stalo třeba SA, je z toho stejný průser, jako pro ČD. Snad jen s tím rozdílem, že by SA byly v pytli, protože aktuálně nemají a nebudou mít střídavou mašinu, čili by jedinou variantou je stroj jiného dopravce, který může, ale i nemusí být ochoten nějaký poslat...
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko