..: Léto plné novinek na trati 036 :..

Zastávka Desná-Pustinská, foto: Železniční společnost Tanvald - Petr Möller Desná/Harachov — Po nedávném otevření zastávek Jablonec n. Nisou centrum a Smržovka–Luční nás v létě na trati 036 (Liberec – Tanvald – Harrachov) čeká několik dalších novinek. Jednou z nich je otevření další nové zastávky, tentokrát v oblasti Desné. Jedná se o zastávku Desná–Pustinská. Během června měly také začít práce na budování zastávky Desná–Riedlova Vila. Tato stavba však bude pozdržena kvůli nutnému přepracování projektu. Druhou chystanou novinkou je pravděpodobné obnovení osobního provozu na trati Harrachov – Harrachov st.hr. – Jakuszyce – Szklarska Poręba Górna, kterého se dočkáme nejspíše 3. července letošního roku.

Desná–Pustinská

Zastávka Desná-Pustinská, foto: Železniční společnost Tanvald - Jaroslav Smištík Zastávka Desná–Pustinská, nacházejicí se mezi dopravnou Dolní Polubný a Kořenovem zastávkou, je již téměř dokončena. Nástupiště má délku 60 metrů, i když původní navrhovaná délka měla být 90 metrů. Na zastávce je umístěno nové osvětlení a dřevěný přístřešek podobný tomu na zastávce Smržovka–Luční. Pro přístup k hlavní silnici I/10 a autobusové zastávce byl vybudován nový přístupový chodník. V současné chvíli by mělo být doděláno zábradlí u tohoto chodníku, aby 30. června mohla proběhnout kolaudace a od 12. července mohla začít zastávka sloužit cestujícím především z místní části Pustiny.

Desná–Riedlova Vila

Ač se nezadržitelně blíží otevření zastávky Desná–Pustinská, práce na zastávce Desná–Riedlova Vila prakticky nezačaly. Některé průzkumné výkopy a zkoušky totiž ukázaly, že provést stavbu zastávky podle stávajícího projektu není možné. Z tohoto důvodu byl zadán nový projekt, který však stavbu zastávky o několik měsíců zbrzdí. Dokončena by tak měla být nejdříve v listopadu.

Cenu stavby obou zastávek pokryje až z 85,5 % dotace Evropské unie, ze které se již realizovala výstavba zastávky Smržovka–Luční a některých autobusových čekáren v oblasti Liberecka. Stavbu zastávek v Desné realizuje společnost GJW Praha ve spolupráci s dalšími společnostmi, většinou z Libereckého kraje.

Trať Harrachov – Szklarska Poręba

Po mnoha měsících prací, spoustě průtahů a problémů se nejspíš i tento maraton blíží ke konci. Jak informují stránky Železniční společnosti Tanvald, od 3. července se nejspíš již konečně dočkáme pravidelných osobních vlaků Kořenov – Harrachov – Szklarska Poręba. Dopravcem bude v Polsku Przewozy Regionalne a na českém úseku pak firma Viamont. Nejasnosti v současné době panují v oblasti vhodných vozidel, nejspíše se však svezeme německým vozem NE 81, posilovaným dalšími vozy. Rozsah provozu bude v pracovní dny (mimo prázdniny) 3 páry spojů a o víkendech 5 párů spojů.

Zdroje: Železniční společnost Tanvald [1], [2], [3], [4], [5]


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 29.6.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Liberecký Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
29.06.2010 (19:02)  
EnRico: Ještě bych to rozšířil - proč se nebude jezdit z Tanvaldu (nebo ještě lépe z Liberce) až do Jelení Hory? Představa několika přestupů s nejistými návaznostmi mě již předem naprosto odrazuje. Nebo je tu vlak k tomu, aby vozil lidi pouze mezi zastávkami, a k přímým cestám je autobus? Přijde mi to postavené na hlavu. Nicméně jako počáteční krok zprovoznění i v tomto omezujícím rozsahu vítám. Jen doufám, že to nebude posléze zase seškrtáno právě pro nezájem o komplikované spojení.
29.06.2010 (19:00)  
Přepravní podmínky na trase Kořenov – Harrachov – Szklarska Poręba stejné jako ve vlaku Trutnov - Jelenia Gora. Takže na našem území platba v CZK a na polském ve Zlotých a pokud je nebudu mít, tak budu vyloučen z přepravy. Za ty tři sezóny co tento spoj jezdí, už to mohli nějak sjednotit.
29.06.2010 (18:18)  
Bohužel, poláci jsou zvyklí, že mají v jejich železničních jízdních řádech již dlouho poznámky typu Kursuje po ogłoszeniu a Kursuje do odwołania.
29.06.2010 (17:18)  
jeden z problemu je extremni sklon a druhy problem je nabourani jizdniho radu CD...
registrovaný uživatel EnRico 
29.06.2010 (16:57)  
Proč se bude jezdit z Kořenova a ne z Tanvaldu?
29.06.2010 (14:44)  
Před týdnem proběhlo zatím poslední jednání mezi dopravci a objednateli. Polská strana na mě působí velice nezodpovědně a neprofesionálně, ještě minulý pátek Poláci vůbec netušili, jaká vozidla nasadí a prozatím platící JŘ může lehce shořet jako papír..
Tak jsem zvědav na 3.7. Mimochodem, na 58 promilích jsem ještě nejel.:)
29.06.2010 (13:32)  
SMall42: Nečteš, neposloucháš, nevíš. Ono je problém v tom, že tam není s čím jezdit. NE81 není v Polsku schválená a podle nových podmínek schválení pouze na mezinárodní ujednání už není možné.
registrovaný uživatel SMall42  mail  
29.06.2010 (13:13)  
Nevím, proč nejspíše, na stránkach PR je už uveden jízdní řád. Až tak špatně s tou společností snad není, aby to bylo ohroženo.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko