..: Léto plné novinek na trati 036 :..

Zastávka Desná-Pustinská, foto: Železniční společnost Tanvald - Petr Möller Desná/Harachov — Po nedávném otevření zastávek Jablonec n. Nisou centrum a Smržovka–Luční nás v létě na trati 036 (Liberec – Tanvald – Harrachov) čeká několik dalších novinek. Jednou z nich je otevření další nové zastávky, tentokrát v oblasti Desné. Jedná se o zastávku Desná–Pustinská. Během června měly také začít práce na budování zastávky Desná–Riedlova Vila. Tato stavba však bude pozdržena kvůli nutnému přepracování projektu. Druhou chystanou novinkou je pravděpodobné obnovení osobního provozu na trati Harrachov – Harrachov st.hr. – Jakuszyce – Szklarska Poręba Górna, kterého se dočkáme nejspíše 3. července letošního roku.

Desná–Pustinská

Zastávka Desná-Pustinská, foto: Železniční společnost Tanvald - Jaroslav Smištík Zastávka Desná–Pustinská, nacházejicí se mezi dopravnou Dolní Polubný a Kořenovem zastávkou, je již téměř dokončena. Nástupiště má délku 60 metrů, i když původní navrhovaná délka měla být 90 metrů. Na zastávce je umístěno nové osvětlení a dřevěný přístřešek podobný tomu na zastávce Smržovka–Luční. Pro přístup k hlavní silnici I/10 a autobusové zastávce byl vybudován nový přístupový chodník. V současné chvíli by mělo být doděláno zábradlí u tohoto chodníku, aby 30. června mohla proběhnout kolaudace a od 12. července mohla začít zastávka sloužit cestujícím především z místní části Pustiny.

Desná–Riedlova Vila

Ač se nezadržitelně blíží otevření zastávky Desná–Pustinská, práce na zastávce Desná–Riedlova Vila prakticky nezačaly. Některé průzkumné výkopy a zkoušky totiž ukázaly, že provést stavbu zastávky podle stávajícího projektu není možné. Z tohoto důvodu byl zadán nový projekt, který však stavbu zastávky o několik měsíců zbrzdí. Dokončena by tak měla být nejdříve v listopadu.

Cenu stavby obou zastávek pokryje až z 85,5 % dotace Evropské unie, ze které se již realizovala výstavba zastávky Smržovka–Luční a některých autobusových čekáren v oblasti Liberecka. Stavbu zastávek v Desné realizuje společnost GJW Praha ve spolupráci s dalšími společnostmi, většinou z Libereckého kraje.

Trať Harrachov – Szklarska Poręba

Po mnoha měsících prací, spoustě průtahů a problémů se nejspíš i tento maraton blíží ke konci. Jak informují stránky Železniční společnosti Tanvald, od 3. července se nejspíš již konečně dočkáme pravidelných osobních vlaků Kořenov – Harrachov – Szklarska Poręba. Dopravcem bude v Polsku Przewozy Regionalne a na českém úseku pak firma Viamont. Nejasnosti v současné době panují v oblasti vhodných vozidel, nejspíše se však svezeme německým vozem NE 81, posilovaným dalšími vozy. Rozsah provozu bude v pracovní dny (mimo prázdniny) 3 páry spojů a o víkendech 5 párů spojů.

Zdroje: Železniční společnost Tanvald [1], [2], [3], [4], [5]


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 29.6.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Liberecký Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ludek71  mail  
02.07.2010 (15:12)  
Tak začne se jezdit,nezačne?Kdo odpoví?
01.07.2010 (21:09)  
Pocitam,ze se obnoveni provozu do Poreby se asi nedockame,pac jak to tak pozoruju tak domuvit se s polakama je nemozny
01.07.2010 (17:03)  
Gablenz: Na naší straně velká část obyvatel zůstala i s kuchyní. Okolí (Vysoké - Příchovice) nebylo ryze německé. Ale pokud dnes obývají chalupy víkenďáci (potenciální cestující zubačky a dráhy do Polska), tak dobrá, ani tam už nejsou původní obyvatelé.
01.07.2010 (15:50)  
Update: podle serveru www.zubacka.cz se do Poreby od 3. 7. jezdit nezačne. Grrr..!
30.06.2010 (22:25)  
Borovička: Polská krkonošská kuchyně je dost fikce, když tam - stejně jako na naší straně - po staletí žilo zcela jiné obyvatelstvo.. ale to je téma pro jiný server..
Jinak projektu fandím,třeba se i někdy dočkáme návratu elektriky :-) Apropo, co Regiotram Nisa, už je po všem, nebo ještě můžeme doufat?
30.06.2010 (13:55)  
Bez přestupu to bude do Jelení Gory snad až od prosince.
30.06.2010 (13:23)  
TK: A ta polská kuchyně, po níž Ćeši prahnou, zapiekanka, bigós a frytki bez ironie - trefil. Ale ono to bylo myšleno i tak (a už bez ironie), že klientela do Jakuszyc bude muset být opravdu z návštevníků penzionů a chalup v přilehlých částech Jizerek a Krkonoš. A ta si ráda odpustí bigós a frytki a počká do české restaurace (pivo v Jakuszycích na G10 má, tam problém není, snad cena).
registrovaný uživatel Lehy 
30.06.2010 (13:02)  
Chápu to dobře, že vlaky Viamont Regio, a.s./Przewozy Regionalne, sp. z o.o. budou bez přestupu ve stanici Szklarska Poręba Górna pokračovat až do stanice Jelenia Góra..???
30.06.2010 (12:48)  
Borovička: No nevím jak moc ironicky to bylo myšleno, ale majitelům penzionů asi moc nepomůže zavedení nepřípojných vlaků, když je to autem po hlavní silnici coby dup. A ta polská kuchyně, po níž Ćeši prahnou, je zapiekanka, bigós a frytki?
30.06.2010 (8:38)  
Nepřípoje do vnitrozemí jsou pro region z obchodního hlediska logické .-) Jak jinak přilákat klientelu do okolních penzionů, aby zůstala na noc a třeba ještě povečeřela. V Jakuszycích je trochu dráž a polská kuchyň, kromě slezského (na drihé straně krkonošského) kysela, českou zdaleka nepřipomíná. Tak by bylo škoda turistu nenechat se zastavit na jídlo.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko