..: Léto plné novinek na trati 036 :..

Zastávka Desná-Pustinská, foto: Železniční společnost Tanvald - Petr Möller Desná/Harachov — Po nedávném otevření zastávek Jablonec n. Nisou centrum a Smržovka–Luční nás v létě na trati 036 (Liberec – Tanvald – Harrachov) čeká několik dalších novinek. Jednou z nich je otevření další nové zastávky, tentokrát v oblasti Desné. Jedná se o zastávku Desná–Pustinská. Během června měly také začít práce na budování zastávky Desná–Riedlova Vila. Tato stavba však bude pozdržena kvůli nutnému přepracování projektu. Druhou chystanou novinkou je pravděpodobné obnovení osobního provozu na trati Harrachov – Harrachov st.hr. – Jakuszyce – Szklarska Poręba Górna, kterého se dočkáme nejspíše 3. července letošního roku.

Desná–Pustinská

Zastávka Desná-Pustinská, foto: Železniční společnost Tanvald - Jaroslav Smištík Zastávka Desná–Pustinská, nacházejicí se mezi dopravnou Dolní Polubný a Kořenovem zastávkou, je již téměř dokončena. Nástupiště má délku 60 metrů, i když původní navrhovaná délka měla být 90 metrů. Na zastávce je umístěno nové osvětlení a dřevěný přístřešek podobný tomu na zastávce Smržovka–Luční. Pro přístup k hlavní silnici I/10 a autobusové zastávce byl vybudován nový přístupový chodník. V současné chvíli by mělo být doděláno zábradlí u tohoto chodníku, aby 30. června mohla proběhnout kolaudace a od 12. července mohla začít zastávka sloužit cestujícím především z místní části Pustiny.

Desná–Riedlova Vila

Ač se nezadržitelně blíží otevření zastávky Desná–Pustinská, práce na zastávce Desná–Riedlova Vila prakticky nezačaly. Některé průzkumné výkopy a zkoušky totiž ukázaly, že provést stavbu zastávky podle stávajícího projektu není možné. Z tohoto důvodu byl zadán nový projekt, který však stavbu zastávky o několik měsíců zbrzdí. Dokončena by tak měla být nejdříve v listopadu.

Cenu stavby obou zastávek pokryje až z 85,5 % dotace Evropské unie, ze které se již realizovala výstavba zastávky Smržovka–Luční a některých autobusových čekáren v oblasti Liberecka. Stavbu zastávek v Desné realizuje společnost GJW Praha ve spolupráci s dalšími společnostmi, většinou z Libereckého kraje.

Trať Harrachov – Szklarska Poręba

Po mnoha měsících prací, spoustě průtahů a problémů se nejspíš i tento maraton blíží ke konci. Jak informují stránky Železniční společnosti Tanvald, od 3. července se nejspíš již konečně dočkáme pravidelných osobních vlaků Kořenov – Harrachov – Szklarska Poręba. Dopravcem bude v Polsku Przewozy Regionalne a na českém úseku pak firma Viamont. Nejasnosti v současné době panují v oblasti vhodných vozidel, nejspíše se však svezeme německým vozem NE 81, posilovaným dalšími vozy. Rozsah provozu bude v pracovní dny (mimo prázdniny) 3 páry spojů a o víkendech 5 párů spojů.

Zdroje: Železniční společnost Tanvald [1], [2], [3], [4], [5]


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 29.6.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Liberecký Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
30.06.2010 (8:22)  
Jiří Horáček - Tak to by měl Liberecký kraj zareagovat a vypsat výběrko na celou trasu Liberec - Szklarska Poreba. To bychom jako cestující ale chtěli asi hodně :(
30.06.2010 (8:08)  
Je škoda, toho přestupování, ale bohužel,ČD prostě neměli zájem jezdit svými vlaky do Polska....
Jinak podle vlastních zkušeností si myslím, že vlaky budou hlavně v zimě a v létě dostatečně vytížené.
30.06.2010 (7:48)  
Nepřípoje fakt tento projekt zabíjejí. Už jsem to psal jinde - poslední vlak z Polska přijede do Kořenova 20:35, poslední přípojný vlak směr Hradec Králové, Pardubice odjíždí 19:59. V současném (přechodném) období to beru jen jako kompromis, že se spoje musely nacpat do děr mezi vlaky ČD, ale jakmile přípoje nebudou ani po změně GVD, je pro mě tahle trať odepsaná - na hodinová čekání někde v Tanvaldě prostě dlabu a v Harrachově díky tomu ode mě neuvidí ani korunu
30.06.2010 (7:28)  
Borovička: Což mně až tak přestupy nevadí, pokud budou přípoje; čekání a prodlužování jízdní doby mi vadí hodně, když se chci rozumně někam dostat (zvlášť když už z Prahy do Tanvaldu je cesta pomalá), nepřípoje mě odradí zcela. Jenom chci vidět ty davy cyklistů a běžkařů, jak s celým vybavením neustále přestupují. Ve srovnání s tím je nutnost koupit část jízdenky za zloté - byť nepříjemná - prkotina (dají-li se koupit bez vystupování v Harrachově).
30.06.2010 (7:25)  
Pavel Záleský: Ony ty jakuszycké okruhy (lyže, kola) jsou dostupné dnes už z Harrachova zastávky. Dráha, která žije pouze s návozu cyklistů a v krátkém zimním období z lyžařů je ekonomicky nesmyslná. U projektu EU to občas nepřekvapí.
29.06.2010 (22:32)  
ja si také myslím, že využití to najde...
téměř jistě jen sezoně (léto,zima,dušičky,Vánoce,..), ale lidi tam jezdit budou...

proto je také plánováno nasazení motorového vozu a dalších dvou vozů přípojných...

je jasné, že plány, které tu kdysi byly obnovené nebudou... němci (soukromníci, ne DB) kdysi chtěli jezdit "kolečko" görlitz-zittau-liberec-harrachov a přes polsko opět do görlitz...
29.06.2010 (22:25)  
A pozor, někdo nám tu hraje národoveckou protipolskou strunu. Jsem ještě u "vláčkařů", nebo na webu Dělnické strany?

Jsem z regionu a projektu propojení věřím (smůla, že jej bolševik kdysi dávno ustřihnul). Těch přestupů je škoda, byť chápu provozní důvody.
Jakuszyce jsou již dnes známým centrem pro běžkaře a polská strana hor je velmi zajímavá i pro cyklisty. Pokud by linka vyšla lyžařům a kolařům vstříc a byly by zajištěny dobré návaznosti, věřím, že to bude přes prázdniny a o víkendech plné.
Zkuste se již dnes svézt o víkendu s pěkným počasím z Tanvaldu do Harrachova. Zmiňovaná 810 by rozhodně nestačila, to jsou bludy.
29.06.2010 (22:19)  
masakr:
jestli to tak skutečně bude , tak tím zlikvidují provoz ještě dříve , než začne.
Popravdě řečeno tomu nerozumím. jeden vlak jedoucí z Česka do Polska po české straně za CZK a na polské straně za zloté. Taková zhovadilost snad nemá jinde v Evropě obdoby.
Už vidím , jak 3.7. se sejde na nádraží v Kořenově dav , který bude zase v Harrachově vystupovat. není lepší cesty do pekel
29.06.2010 (20:24)  
Frantisek: Co ti vadí přestupy? Celá nesmysl zprovoznění tratě přes Jakuszyce je jen o vydojení prachů z EU (pějme 100 krát sláva né kráva). Polák nemá o ničem jiném zájem! Postavit vyinkasovat a pak trochu jezdit. Nějaké přípoje a snahy z české strany jsou zbytečný folklór. Ostatně ani za supertarifních podmínek tam nebude frekvence na trochu přeplněnou 810 - nejezdil tam (jezdí) z Jablonce superprázdný autobus?
registrovaný uživatel bugear 
29.06.2010 (19:49)  
@František: Protože szynobusů je málo, a i ten jeden budou muset stáhnout odjinud a tam nahradit klasikou. Navíc se jedná spíše o provizorní JŘ, počkejme si do prosince.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko