Desná/Harachov — Po nedávném otevření zastávek Jablonec n. Nisou centrum a Smržovka–Luční nás v létě na trati 036 (Liberec – Tanvald – Harrachov) čeká několik dalších novinek. Jednou z nich je otevření další nové zastávky, tentokrát v oblasti Desné. Jedná se o zastávku Desná–Pustinská. Během června měly také začít práce na budování zastávky Desná–Riedlova Vila. Tato stavba však bude pozdržena kvůli nutnému přepracování projektu. Druhou chystanou novinkou je pravděpodobné obnovení osobního provozu na trati Harrachov – Harrachov st.hr. – Jakuszyce – Szklarska Poręba Górna, kterého se dočkáme nejspíše 3. července letošního roku.
Desná–Pustinská
Zastávka Desná–Pustinská, nacházejicí se mezi dopravnou Dolní Polubný a Kořenovem zastávkou, je již téměř dokončena. Nástupiště má délku 60 metrů, i když původní navrhovaná délka měla být 90 metrů. Na zastávce je umístěno nové osvětlení a dřevěný přístřešek podobný tomu na zastávce Smržovka–Luční. Pro přístup k hlavní silnici I/10 a autobusové zastávce byl vybudován nový přístupový chodník. V současné chvíli by mělo být doděláno zábradlí u tohoto chodníku, aby 30. června mohla proběhnout kolaudace a od 12. července mohla začít zastávka sloužit cestujícím především z místní části Pustiny.
Desná–Riedlova Vila
Ač se nezadržitelně blíží otevření zastávky Desná–Pustinská, práce na zastávce Desná–Riedlova Vila prakticky nezačaly. Některé průzkumné výkopy a zkoušky totiž ukázaly, že provést stavbu zastávky podle stávajícího projektu není možné. Z tohoto důvodu byl zadán nový projekt, který však stavbu zastávky o několik měsíců zbrzdí. Dokončena by tak měla být nejdříve v listopadu.
Cenu stavby obou zastávek pokryje až z 85,5 % dotace Evropské unie, ze které se již realizovala výstavba zastávky Smržovka–Luční a některých autobusových čekáren v oblasti Liberecka. Stavbu zastávek v Desné realizuje společnost GJW Praha ve spolupráci s dalšími společnostmi, většinou z Libereckého kraje.
Trať Harrachov – Szklarska Poręba
Po mnoha měsících prací, spoustě průtahů a problémů se nejspíš i tento maraton blíží ke konci. Jak informují stránky Železniční společnosti Tanvald, od 3. července se nejspíš již konečně dočkáme pravidelných osobních vlaků Kořenov – Harrachov – Szklarska Poręba. Dopravcem bude v Polsku Przewozy Regionalne a na českém úseku pak firma Viamont. Nejasnosti v současné době panují v oblasti vhodných vozidel, nejspíše se však svezeme německým vozem NE 81, posilovaným dalšími vozy. Rozsah provozu bude v pracovní dny (mimo prázdniny) 3 páry spojů a o víkendech 5 párů spojů.
Zdroje: Železniční společnost Tanvald [1], [2], [3], [4], [5]
http://www.cd.cz/cd-online/vyluky/vyluka.php?id=3823&ido=6022&datum=14.07.2010
Říkáte, že Polsko je náš nejproblematičtější soused na železnici. Víte, s kým to porovnáváte? Se Slovenskem (se kterým jsme měli donedávna společnou síť), Rakouskem a Německem (o společné železniční historii vyšly v poslední době pěkné knížky a v posledním půl století se tam železnice mohla vyvíjet přeci jen trochu jinak).
Nechci nás podceňovat, ale troufnu si říci, že my pro Němce asi také nejsme jejich nejlepším sousedem co se železniční spolupráce týče. Také ještě máme co dobíhat a také jsme skoro se vším, co Němce mohlo na našich drahách zajímat měli pěkná zpoždění (viz koridory, osobní vozy, akce Pendolino, teď "náběh" řady 380).
Vozidlo: SA134 patřící vojvodství
Pozn.: Na NADku se čeká, dneska i 15 minut (!)
http://bit.ly/bRV8CW
jsem zvedavy, jak to tam nakonec dopadne s planovanou zastavkou v te polske vesnici, kterou tam chce obsluhovat Arriva od noveho jizdniho radu..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.