..: Léto plné novinek na trati 036 :..

Zastávka Desná-Pustinská, foto: Železniční společnost Tanvald - Petr Möller Desná/Harachov — Po nedávném otevření zastávek Jablonec n. Nisou centrum a Smržovka–Luční nás v létě na trati 036 (Liberec – Tanvald – Harrachov) čeká několik dalších novinek. Jednou z nich je otevření další nové zastávky, tentokrát v oblasti Desné. Jedná se o zastávku Desná–Pustinská. Během června měly také začít práce na budování zastávky Desná–Riedlova Vila. Tato stavba však bude pozdržena kvůli nutnému přepracování projektu. Druhou chystanou novinkou je pravděpodobné obnovení osobního provozu na trati Harrachov – Harrachov st.hr. – Jakuszyce – Szklarska Poręba Górna, kterého se dočkáme nejspíše 3. července letošního roku.

Desná–Pustinská

Zastávka Desná-Pustinská, foto: Železniční společnost Tanvald - Jaroslav Smištík Zastávka Desná–Pustinská, nacházejicí se mezi dopravnou Dolní Polubný a Kořenovem zastávkou, je již téměř dokončena. Nástupiště má délku 60 metrů, i když původní navrhovaná délka měla být 90 metrů. Na zastávce je umístěno nové osvětlení a dřevěný přístřešek podobný tomu na zastávce Smržovka–Luční. Pro přístup k hlavní silnici I/10 a autobusové zastávce byl vybudován nový přístupový chodník. V současné chvíli by mělo být doděláno zábradlí u tohoto chodníku, aby 30. června mohla proběhnout kolaudace a od 12. července mohla začít zastávka sloužit cestujícím především z místní části Pustiny.

Desná–Riedlova Vila

Ač se nezadržitelně blíží otevření zastávky Desná–Pustinská, práce na zastávce Desná–Riedlova Vila prakticky nezačaly. Některé průzkumné výkopy a zkoušky totiž ukázaly, že provést stavbu zastávky podle stávajícího projektu není možné. Z tohoto důvodu byl zadán nový projekt, který však stavbu zastávky o několik měsíců zbrzdí. Dokončena by tak měla být nejdříve v listopadu.

Cenu stavby obou zastávek pokryje až z 85,5 % dotace Evropské unie, ze které se již realizovala výstavba zastávky Smržovka–Luční a některých autobusových čekáren v oblasti Liberecka. Stavbu zastávek v Desné realizuje společnost GJW Praha ve spolupráci s dalšími společnostmi, většinou z Libereckého kraje.

Trať Harrachov – Szklarska Poręba

Po mnoha měsících prací, spoustě průtahů a problémů se nejspíš i tento maraton blíží ke konci. Jak informují stránky Železniční společnosti Tanvald, od 3. července se nejspíš již konečně dočkáme pravidelných osobních vlaků Kořenov – Harrachov – Szklarska Poręba. Dopravcem bude v Polsku Przewozy Regionalne a na českém úseku pak firma Viamont. Nejasnosti v současné době panují v oblasti vhodných vozidel, nejspíše se však svezeme německým vozem NE 81, posilovaným dalšími vozy. Rozsah provozu bude v pracovní dny (mimo prázdniny) 3 páry spojů a o víkendech 5 párů spojů.

Zdroje: Železniční společnost Tanvald [1], [2], [3], [4], [5]


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 29.6.2010 (13:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Liberecký Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
09.07.2010 (14:19)  
pokud sem jeste nekdo nahlizi, tak z harrachova do polska se minimalne do konce mesice jezdit nebude a po zahajeni provozu by se zde meli pohybovat pouze polske jednotky SA...
Registered user ludek71  mail  
07.07.2010 (13:08)  
Poláci na 089 dostali peníze 2x.Kam zmizely?Vědí jen oni.
04.07.2010 (21:23)  
pokud se nepletu, tak o odkupu pozemku pod 089 se jednalo take, opet s tim polsko nesouhlasilo, stejne tak jako nemecko nesouhlasilo s tim, ze by polsku dali penize...
04.07.2010 (21:04)  
To LBC: Ano, některé úseky na trati 036 jsou nově zrekonstruované (včetně pročištění zeleně a zpevnění svahů). Od 14.7. je plánována další měsíční výluka v úseku Jablonec - Desná. Více viz:
http://www.cd.cz/cd-online/vyluky/vyluka.php?id=3823&ido=6022&datum=14.07.2010
04.07.2010 (20:59)  
To Pepas87: Trať 089 problémem bohužel je. Pro polskou stranu je naprosto nezajímavá a nevyužitelná. Jen vede kousek přes jejich území. Myslím, že na tom nic moc nezmění ani zastávka Porajów... Můj osobní odhad je, že nakonec těch 1,5 kilometru opraví Poláci za peníze Němců. Nejlepším řešením do budoucna by však asi bylo odkoupení polského úseku trati českou nebo německou stranou.
04.07.2010 (20:19)  
To Boreček: Kdysi vedla do Kořenova od tehdejšího Hirschbergu dokonce elektrifikovaná trať. Že tam dnes není je jedním z důsledků působení pána s knírkem, který si myslel, že jeden národ je lepší a chytřejší než ostatní.

Říkáte, že Polsko je náš nejproblematičtější soused na železnici. Víte, s kým to porovnáváte? Se Slovenskem (se kterým jsme měli donedávna společnou síť), Rakouskem a Německem (o společné železniční historii vyšly v poslední době pěkné knížky a v posledním půl století se tam železnice mohla vyvíjet přeci jen trochu jinak).

Nechci nás podceňovat, ale troufnu si říci, že my pro Němce asi také nejsme jejich nejlepším sousedem co se železniční spolupráce týče. Také ještě máme co dobíhat a také jsme skoro se vším, co Němce mohlo na našich drahách zajímat měli pěkná zpoždění (viz koridory, osobní vozy, akce Pendolino, teď "náběh" řady 380).
Editor or ŽelPage Administrator RaPa  mail  
04.07.2010 (19:37)  
Poláci (PKP PR) jezdí z Poreby do Harrachova, ovšem pozor, v úseku Jakuszyce - Harrachov NAD.
Vozidlo: SA134 patřící vojvodství
Pozn.: Na NADku se čeká, dneska i 15 minut (!)
http://bit.ly/bRV8CW
04.07.2010 (17:49)  
co se trati 089 tyka, tak jsem jiz na zelpage psal, jak tam melo probihat jednani o oprave ze strany DB... z polske strany zaznelo jen "dejte penize a my si to nejak opravime sami, ale vas tam na opravu nepustime"...

jsem zvedavy, jak to tam nakonec dopadne s planovanou zastavkou v te polske vesnici, kterou tam chce obsluhovat Arriva od noveho jizdniho radu..
04.07.2010 (16:08)  
To Pavel Záleský: A pán je zase milovník problémů,které spolupráce s Poláky přináší. Zajímavé je to,že s nimi máme nejhorší přeshraniční spojení ve srovnání s ostatnimi sousedy. Na trati 089 se jezdí na polském úseku třicítkou a dlouho se asi tak jezdit bude,než se náš "chudinka pomlouvaný severní" soused probere! ;-)
03.07.2010 (21:11)  
pokud se ke mne dostali spravne informace, melo by se za "par" dni zacit s rekonstrukci trate mezi jabloncem hlavnim nadrazim a jabloncem zastavkou...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko